کلیسای افغان بمبئی هند

در شهر بمبئی کلیسایی با معماری تماشایی وجود دارد که با نام کلیسای افغان در بمبئی شناخته می شود و دیدن آن خالی از لطف نیست.اما اگر از معماری، کاربردها و سایر موارد گذر کنیم، یک نکته تاریخی مهم در ساخت آن وجود دارد.نام اصلی این مکان که با نام کلیسای افغان در بمبئی شناخته می شود، کلیسای سنت جان کشیش آنگلیکان است. در حقیقت این سازه یک کلیسای انگلیکن است که توسط یتانیایی ها در بمبئی ساخته شده است.

 

 

کلیسای افغان 2

 

 

تاریخچه کلیسای افغان بمبئی

این مکان را در سال 1847 میلادی بنا نهاده اند و هدف از ساخت آن بزرگداشت قربانیان یک اتفاق تاریخی بوده است. کلیسای افغان در بمبئی با هدف بزرگداشت کشته شدنگان جنگ اول افغان و انگلیس که در سال 1838 اتفاق افتاده است، ساخته گردیده است و امروزه یکی از بناهای دیدنی شهر بمبئی می باشد. این نبرد که در جنوب دره هلمند به وقوع پیوست که با پیروزی افغان ها بر قوای بریتانیا پایان یافت و گفته شده است 4500 سرباز به همراه 12 هزار نفر خانوده و مردم همراه آنها توسط جنگجویان قبائل افغان قتل عام شدند.پدر نهایت در جنگ کابل نیروهای انگلیسی پیروز شدند. گفته شده از این نبر تنها یک نفر به نام جراح برایدن جان سالم به در برده است.

 

 

کلیسای افغان 1

 

 

کلیسای افغان در قسمت جنوبی این شهر و در منطقه کولابا ساخته شده است. این مکان به عنوان یک کلیسای کوچک کاهگلی کار خود را در یک کیلومتری جنوب مکانی که امروزه به عنوان بیمارستان نیروی دریایی هند و در آن زمان با نام کلبه بیماران شناخته می شده است، آغاز نموده است.

آدرس: Nanabhai Moos Marg, Navy Nagar, Colaba

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است