کلیسای جامع دورمیشن مسکو روسیه

در شهر مسکو ، پایتخت روسیه برای بازدید گردشگران گزینه های مختلفی وجود دارد که برخی با قدمت چند صد ساله ، سبک معماری جذاب و موقعیت مورد توجه واقع شده اند . در میان جاذبه های گردشگری این شهر چندین کلیسا به چشم می خورد که از ارزش معنوی و تاریخی برخوردار می باشند . کلیسای جامع دورمیشن مسکو Dormition Cathedral Moscow بنایی به جای مانده از قرن پانزدهم میلادی است که در گذر سال ها بارها و بارها آسیب دیده و دوباره مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است .

 

 

کلیسای جامع دورمیشن 4

 

 

 

کلیسای جامع دورمیشن را می توان یکی از زیباترین کلیساهای مسکو و از برترین جاذبه های مسکو دانست . این کلیسای ارتدوکس روسی به سبب موقعیت مناسب ، زیبایی و قدمت چند قرنی خود به شهرت و محبوبیت رسیده و این روزها مورد بازدید تعدادی از گردشگران قرار می گیرد . ایده اولیه ساخت کلیسای جامع دورمیشن در سال 1472 میلادی مطرح شد و کار ساخت آن در سال 1475 به دستور دوک بزرگ ، ایوان سوم آغاز گردید . عملیات احداث این کلیسا حدود 4 سال طول کشید تا اینکه در سال 1479 این کلیسا مورد بهره برداری قرار گرفت و وقف عام شد . بر طبق عقیده برخی ها در مکانی که کلیسای دورمیشن ساخته شده در گذشته کلیسایی کوچک قرار داشته که به مرور زمان از بین رفته و در قرن 15 با بنای جدید جایگزین شده است .

 

 

کلیسای جامع دورمیشن 5

 

 

 

چرا کلیسای جامع دورمیشن؟

– از مهم ترین اماکن تاریخی و دیدنی مسکو است.

– از برترین و مشهورترین کلیساهای روسیه می باشد.

– از مهم ترین عبادتگاه های مسکو است.

– در کنار بُعد معنوی، یکی از جاذبه های دیدنی مسکو به حساب می آید.

 

 

 

کلیسای جامع دورمیشن 3

 

 

 

معماری کلیسای جامع دورمیشن

ساخت این کلیسا در ابتدا به یک معمار روسی واگذار شد اما با سقوط یکی از گنبدهای کلیسا در حین کار ، این مسئولیت از وی سلب شد و کار به یک معمار ایتالیایی به نام ارسطو فیوراوانتی سپرده شد . این کلیسا به سبک روسی بنا شده و دارای 5 گنبد طلایی شکل می باشد . ابن بنا مسطیلی شکل بوده و از سنگ ساخته شده است . دیوارهای این کلیسا با نقاشی های رنگارنک و داستانی نمادهای مذهبی تزئین شده است . برای زیبایی کلیسای جامع دورمیشن در مسکو از مینیاتور ، پارچه های تزئینی ، مجسمه های طلائی ، ستون های سر به فلک کشیده ، تصویر صدها شخصیت مذهبی و غیر مذهبی بر روی دیوارها و لوسترهای لوکس از جنس نقره استفاده شده است .

 

 

کلیسای جامع دورمیشن 2

 

 

 

به سبب موقعیت دورمیشن یا کلیسای فرض مسکو در مجاورت کاخ کرملین تعداد زیادی از گردشگران تور مسکو از این کلیسا و زیبائی های موجود در آن بازدید می کنند . این کلیسای با ترکیب هنر ، تاریخ و مذهب زمانی کلیسای رسمی دولت روسیه بود . این کلیسا مدفن تعدادی از بزرگان مذهبی روسیه می باشد . در این کلیسا یک موزه کوچک نیز وجود دارد که در آن اشیای مقدس به نمایش گذاشته شده است . کلیسای ارتدوکس دورمیشن از زمان ساخت در نیمه دوم قرن پانزدهم تا به حال حوادث طبیعی و غیر طبیعی متعددی را پشت سر گذاشته است . این کلیسا بارها و بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و تغییرات مختلفی بر آن اعمال شده است . آخرین تغییرات نیز مربوط به سال 2016 میلادی می باشد .

 

 

کلیسای جامع دورمیشن 1

 

 

 

اطلاعاتی درباره کلیسای جامع دورمیشن مسکو

  • آدرس کلیسای جامع دور میشن در مسکو : Borovitskaya ulitsa, Cathedral Square | Kremlin, Moscow, Russia
  • وب سایت کلیسای دورمیشن مسکو : http://assumption-cathedral.kreml.ru/
  • ساعت بازدید از کلیسای دورمیشن در مسکو روسیه : از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • روز تعطیل کلیسای دور میشن : پنج شنبه ها
  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به کلیسای Dormition مسکو : ایستگاه های Teatralnaya ، Okhotny Ryad و Alexandrovsky Sad
  • سال ساخت کلیسای جامع دورمیشن روسیه : 1479 میلادی
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است