کلیسای سارکیس مقدس ایروان ارمنستان

ارمنستان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد یکی از زیباترین کشورهای گردشگر پذیر از نگاه گردشگران تور ارمنستان به شمار می‌رود. در سفر به ارمنستان حتماً گذرتان به شهر زیبای ایروان خواهد افتاد. کلیسای سارکیس مقدس یکی از دیدنی‌ های ارمنستان است که در ایروان قرار دارد.

کلیسای سارکیس مقدس 5 1

تاریخچه کلیسای سارکیس

کلیسای سارکیس مقدس کلیسای جامع حواریون ارمنی است که در سال 1842 در شرق رودخانه Hrazdan در ناحیه کنترون ایروان ساخته شده است. این کلیسا اندکی از مرکز شهر ایروان فاصله دارد. با دیدن معماری زیبای کلیسای سارکیس مقدس نمی‌توانید چشم از آن بردارید.

تزیینات و نمای داخلی این کلیسا در سال 1971 تا 1976 تکمیل شد و یک گالری به بخش شرقی کلیسای سارکیس مقدس اضافه گردید. در نتیجه‌ی این تغییرات گنبد قدیمی آن با گنبدی جدید و بزرگ‌تر جایگزین شد و برق ناقوس نیز در سال 2000 تکمیل گردید.

کلیسای سارکیس مقدس

از آنجایی که فعالیت‌های مذهبی در حکومت شوروی سابق ممنوع بود، به عقیده برخی از مردم ارمنستان کلیسا سارکیس مقدس نماد شجاعت نیز شمرده می‌شود، زیرا بدون اجازه از دولت شوروی عملیات ساخت آن آغاز شد.

کلیسای سارکیس مقدس ایروان

تماشای مراسم دعای یکشنبه زیر سقف زیبای این کلیسای الهام بخش، تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بود و روح معنویت را به بهترین شکل حس خواهید کرد. هنگام بازدید از کلیسای سارکیس مقدس امکان روشن کردن شمع برایتان فراهم است و می‌توانید آرامش محض را در فضای استثنایی کلیسا تجربه کنید.

کلیسای سارکیس مقدس ارمنستان

این کلیسای زیبا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به رودخانه Hrazdan دارد و در یک روز آفتابی کوه آرارات را نیز می‌توانید ببینید. اگر به تاریخ علاقه دارید در تور ارمنستان خود می‌توانید سری به موزه ماتناداران و موزه سرگئی پاراجانف در ایروان نیز بزنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است