کلیسای کاتولیک ایروان ارمنستان

ارمنستان جزء کشورهای مذهبی به شمار می‌رود که دین رسمی آن مسیحیت شناخته می‌شود. به همین دلیل دارای کلیسا و صومعه‌های بسیاری است از جمله کلیسای کاتولیک مریم مقدس که خیلی از آن‌ها از نظر تاریخی و فرهنگی غنی شده‌اند. بعضی از این کلیساها از ورود افراد غیر ارمنی و کسانی که در ارمنستان متولد نشده‌اند، جلوگیری می‌کنند و ممنوع است. به این دسته کلیساها، کلیسای حواری ارمنی می‌گویند.

کلیسای کاتولیک ایروان 1 1

تاریخچه کلیسا

کلیسای کاتولیک مریم مقدس در شهر ایروان کشور ارمنستان قرار دارد که یک کلیسای حواری به شمار می‌رود. ساخت بنای این کلیسا در سال 1265 میلادی به پایان رسید. کلیسای کاتولیک مریم مقدس به عنوان یک عبادتگاه در منطقه کنترون شهر ایروان ساخته شد.

در زمان جنگ جهانی این کلیسا هدف بمب گذاری ها قرار گرفت و متاسفانه تخریب شد. از آن زمان به بعد تا سال 1996 از آن به عنوان ساختمان خوابگاه، محل کار و انبار استفاده می شد.

در سال 2002 تغییر کاربری برای این کلیسا مجدداً صورت گرفت و بعد از یک برنامه گسترده و پرهزینه پروژه بازسازی آن در سال 2005 تکمیل شد.

کلیسای کاتولیک ایروان 3 1

در قرن بیست و یکم بعد از 58 سال استفاده غیرمذهبی، از کلیسای جامع مجدداً برای برگزاری مراسم مذهبی چندین زبانه با زبان های روسی، لهستانی، کره ای، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ارمنی و لاتین استفاده شد. در فدراسیون روسیه از این کلیسا به عنوان یک بنای تاریخی و حفاظت شده در روسیه  یاد می شود.

کلیسای کاتولیک ایروان 2 1

از نوشته‌های حک شده روی دیواره‌های این کلیسا می‌توان فهمید که کلیسای کاتولیک متعلق به قرون وسطی و 13 قرن پیش است. شاید باورتان نشود که این کلیسا را بسیار کوچک ساخته‌اند و ابعاد آن 5/7 متر طول و 4/5 متر عرض اندازه دارد. کلیسای سنت آنا در سال 2014 در کنار کلیسای کاتولیک مریم مقدس ساخته شد.

کلیسای کاتولیک ایروان 4 1

در ارمنستان و ایروان از این کلیسا به عنوان قدیمی‌ترین و کوچک ترین عبادتگاه یاد می‌شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه به ادیان مختلف و مسائل دینی مذهب‌های دیگر دارید، حتما برای شناخت دین مسیحیت به ارمنستان بروید و از صومعه‌ها و کلیساهای مختلف و متعدد این کشور مانند صومعه گغارد و کلیسای گریگور دیدن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است