گالری ملی هنر ارمنستان ایروان

گالری ملی هنر ارمنستان (National Art Gallery of Armenia) یکی از زیباترین دیدنی‌های ارمنستان است. مسافران تور ارمنستان بخشی از زمان سفر خود را به بازدید از این گالری باشکوه اختصاص می‌دهند و با مشاهده آثار هنری متنوع آن در هنر و فرهنگ مردم ارمنستان از گذشته تا به امروز غرق خواهند شد.

گالری ملی هنر ارمنستان 3

گالری ملی هنر ارمنستان در سال 1921 میلادی در ایروان، پایتخت ارمنستان تأسیس شد. هنرمندان مشهوری مانند مارتیروس ساریان و الکساندر تامانیان در تأسیس گالری ملی هنر ارمنستان نقش بسزایی داشتند. در ابتدا تنها تابلوهای نقاشی هنرمندان ارمنی در آن به نمایش گذاشته شد. بعدها اعطای هدایای بسیاری از سوی هنرمندان ارمنی به غنی‌سازی این موزه کمک شایانی کرد.

گالری ملی هنر ارمنستان 6

تاریخچه نگارخانه‌ی ملی ارمنستان

نگارخانه‌ی ملی ارمنستان در سال 1921 میلادی توسط حکومت ارمنستان تاسیس شد. در آن زمان ساختمانی که به این گالری اختصاص یافت، دارای سالن نمایش بزرگی بود که برای برپایی کنسرت نیز از آن استفاده می‌کردند. همچنین نگارخانه در آن زمان یک کتابخانه‌ی وسیع نیز در اختیار داشت که همه اجازه‌ی استفاده از کتاب‌‎هایش را داشتند.

گالری ملی هنر ارمنستان 2

مخاطبان گوناگونی به این نگارخانه مراجعه می‌کردند که بسیاری از آنها نقاشان، نویسندگان، بازیگران، نوازندگان، مقامات، کارگران، سربازان، دانش آموزان و دانشجویان بودند به همین خاطر کم کم این گالری در میان جامعه پرطرفدار شد.

گالری ملی هنر ارمنستان 5

جالب است بدانید امروزه 26000 قطعه از آثار هنرمندان در قالب 4 بخش گالری ملی هنر ارمنستان در معرض نمایش قرار گرفته است. این چهار بخش شامل هنرهای تزئینی-کاربردی، هنرهای تجسمی ارمنستان، هنرهای تجسمی خارجی و هنرهای تجسمی روسی است که در هرکدام از آن‌ها برجسته‌ترین آثار هنری را مشاهده خواهید کرد.

گالری ملی هنر ارمنستان 1

قدمت آثار این موزه از عهد باستان و قرون وسطا آغاز می‌شود. آثار مربوط به حکومت اورارتویی، کتیبه‌هایی از معبد گارنی و نقاشی‌های مذهبی مربوط به قرن 17 تا 19 میلادی تنها بخشی از آثار تاریخی گالری ملی هنر ارمنستان محسوب می‌شوند که نشان‌دهنده قدمت اشیا آن است.

گالری ملی هنر ارمنستان 4

گالری ملی هنر ارمنستان در نزدیکی میدان جمهوری ایروان و موزه تاریخ ارمنستان قرار دارد و گردشگران به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. نقاشی‌هایی از قرن بیستم میلادی نیز جدیدترین آثار این گالری به شمار می‌رود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است