یادمان نسل کشی ارمنی ها ایروان ارمنستان

در سال 1965 میلادی یک بنا به مناسبت پنجاهمین سالگرد نسل کشی ارمنی‌ها ساخته شد، این بنا را به نام یادمان نسل کشی ارمنی ها نام گذاری کردند. در سال 1915 ارمنی‌ها به دست ترکان عثمانی کشته شدند که به نسل کشی ارامنه معروف است.

یادمان نسل کشی ارمنی ها 4

نام این ساختمان به ارمنی زیزِرناکابرت معروف گردید که به قلعه‌ی پرستوها (به دلیل اینکه پرستو همیشه به لانه خود باز می‌گردد حتی اگر لانه‌اش ویران شده باشد) نیز معنی می‌شود. در روز 24 آوریل هر ساله مردم ارمنی تمام جهان به بنای یادمان نسل کشی ارمنی‌ها می‌آیند و در این مکان جمع می‌شوند و خاطره‌ی آن‌ها را گرامی می‌دارند.

یادمان نسل کشی ارمنی ها 3

ساختار و ویژگی های بنا

این بنا دو ساختار متفاوت دارد که هر یک موضوعی خاص را بیان می‌کنند. اولین فاکتور خاص ساختمان نسل کشی ارامنه، 44 ستون سوزنی شکل است که تولد دوباره‌ی ارمنی‌ها را نشان می‌دهد و به عنوان یک نماد شناخته می‌شود.

دومین فاکتور شاخص این بنا دوازده ستون که به شکل دایره در یک رأس دور هم چیده شده‌اند، هر یک از این ستون‌ها نماینده یک استان از دوازده استان از دست رفته‌ی ارمنستان است که اکنون به ترکیه تعلق دارد.

یادمان نسل کشی ارمنی ها 2

در وسط این سازه‌ی دایره‌ای شکل آتشی روشن می‌کنند که خاطره‌ی قربانیان آن واقعه را زنده نگه می‌دارد. اگر به طور واضح‌تر بخواهید درباره‌ی این حادثه بدانید باید سری به موزه قتل عام ارامنه بزنید که در کنار این ساختمان قرار دارد.

یادمان نسل کشی ارمنی ها 1

علاوه بر تمام این سازه‌ها دو دیوار ده متری را در کنار یادمان نسل کشی ارامنه می‌بینید که روی آن نام تمام شهرها و روستاهای ارمنی سابق که شامل این حادثه شده‌اند را نوشته‌اند.

یادمان نسل کشی ارمنی ها 5

یادمان نسل کشی ارمنی ها به این دلیل قلعه پرستو ها نام گرفت که پرستو پرنده ایست که همیشه به آشیانه ی خود باز میگردد حتی اگر آشیانه اش نابود شده باشد.

برای داشتن سفری خاطره‌انگیز در ارمنستان بازدید از کلیسای کاتولیک ، میدان جمهوری ایروان و سایر دیدنی های ارمنستان را در برنامه‌های خود بگنجانید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است