افتتاح موزه ملی قطر

افتتاح موزه ملی قطر

دو سال بعد از افتتاح موزه لوور ابوظبی، «ژان نوول» معمار فرانسوی طراحی موزه ملی قطر را با الهام از ظاهر گل‌های سرخ صحرایی به پایان رسانده است. این موزه تازه افتتاح شده در دوحه پایتخت قطر واقع بوده و مساحت آن بالغ بر ۵۲ هزار متر مربع است و طول مسیر بازدید آن به بیش از ۱.۵ کیلومتر می‌رسد. موزه یادشده از بیرون ظاهری غیرعادی داشته و متشکل از مجموعه‌ای از صفحات دوار است که در کنار هم ظاهری شبیه به گل‌های سرخ صحرایی دارند. گل سرخ صحرایی که تنها در مناطق بیابانی نزدیک به دریا می روید، گیاهی با ظاهری پیچیده ولی زیبا و شاعرانه است و به خوبی می‌تواند در برابر باد و هجوم شن‌ها مقاومت کند. البته پیاده سازی عملیاتی این ایده با چالش‌های زیادی همراه بوده و طراحی صفحات مدور به گونه‌ای که به شکلی زیبا و مستحکم بر روی یکدیگر قرار بگیرند با استفاده از فناوری پیشرفته و مدرن امروزی ممکن شده است.

در مجموع ۵۳۹ صفحه دوار به قطر ۱۴ تا ۸۷ متر برای طراحی و ساخت این موزه به کار رفته که وقتی خورشید بر روی آنها می تابد، سایه‌های این صفحات اشکالی زیبا را خلق می‌کنند. نمای خارجی این موزه نیز با شیشه و بتون ساخته شده و چارچوب‌های فلزی ضدآب نیز این سازه را تقویت کرده است.

بخش اعظم محیط داخلی این موزه به بازسازی تاریخ شکل گیری کشور قطر در سه بخش اختصاص دارد که عبارت است از آغاز، زندگی در قطر و تاریخچه قطر مدرن. در هر بخش ۱۱ گالری وجود دارد. نمایشگاه‌هایی نیز به تشریح تجارت قطری‌ها با روم باستان، صنایع دستی این کشور، فرهنگ عشایری و غیره می‌پردازد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است