برگزاری مراسم روز معلم از سوی سفارت ایران در تاجیکستان

روز معلم تاجیکستان

 

به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم، مراسم جشن با شکوهی در محل مجتمع آموزشی و پرورشی سفارت جمهوری اسلامی ایران درتاجیکستان برگزار و از زحمات معلمان، مربیان و عوامل اجرایی این مجتمع، توسط سفیر ایران تجلیل شد. این مراسم روز پنج شنبه با حضور دانش آموزان، اولیا و کارکنان سفارت برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، گروه سرود دانش آموزی مجتمع آموزشی سفارت و تنی چند از دانش آموزان با خواندن دکلمه و اجرای موسیقی در گرامیداشت این روز برنامه هایی را اجرا کردند.
در ادامه برنامه خدابخش، مدیر مجتمع ضمن خوشامدگویی به سفیر و حاضرین در جلسه، از خدمات معلمین و همراهی سفارت در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی نیز تشکر کرد.
صابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری ضمن تبریک روز معلم، بر اهمیت کار معلمان و مربیان و نیز بر ضرورت به کارگیری روش های نوین آموزشی و تربیتی تاکید کرد. وی با بیان اینکه اساس توسعه هر جامعه ای مرهون زحمات معلمان می باشد افزود: همه باید قدردان این عزیزان باشیم.
در پایان مراسم سفیر کشورمان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خدمات معلمان مجتمع تقدیر کرد.

در سطح جهان و به پیشنهاد یونسکو روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) هر سال به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شده‌است.با این حال در بسیاری از کشورها از جمله ایران در روز متفاوتی جشن گرفته می‌شود اما در ایران  پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران خبر ترور و قتل مرتضی مطهری به دست اعضای گروه فرقان (که شب قبل اتفاق افتاده بود) در ۱۲ اردیبهشت منتشر شد و به همین مناسبت نیز همین روز دوباره به نام روز معلم نامگذاری گردید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است