جشنواره توماتینا اسپانیا آگوست 2019

جشنواره تومانیا اسپانیا

جشنواره توماتینا (جشنواره گوجه) از ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ در شهر بونول کشور اسپانیا برگزار می گردد. جشنواره توماتینا (جشنواره گوجه) ، جشنواره مبارزه با گوجه فرنگی است که در آخرین چهارشنبه ماه آگوست هر سال، در شهر بونول نزدیک والنسیای اسپانیا برگزار می شود. ده‌ها هزار نفر از مردم، از گوشه و کنار جهان به منظور شرکت در بزرگترین گردهم آیی (مبارزه با گوجه‌فرنگی) دنیا خود را به این شهر می رسانند. جایی که در آن ده‌ها تن گوجه فرنگی کاملا رسیده، در خیابان‌ها پرتاب می شوند. این افراد در این روز در کنار هم جمع می شوند و به نوعی به افتخار مریم مقدس و لویس مقدس به طرف یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می کنند. این مراسم از اوایل دهه ١٩۴٠ میلادی به این سو در کشور اسپانیا مرسوم شده است. البته این مراسم تا حدودی در زمان ژنرال فرانکو ، دیکتاتور اسپانیا محدود شده بود. در این مراسم بانوان با لباس یک دست سفید و آقایان بدون پیراهن ظاهر می شوند.کسانی که از این رسم پیروی نکنند بیش از دیگران مورد اصابت گوجه قرار می گیرند.در پایان نیز به وسیله پمپ های فشار قوی آب، گوجه ها از روی بدن همه پاک می شود. در کشورهای زیادی جشن پرتاب گوجه فرنگی برگزار می شود ولی فستیوال توماتینا ی اسپانیا از بزرگترین جشنواره های پرتاب تفاله گوجه فرنگی در جهان می باشد. و همه ساله برگزار می شود.

قوانین بازی در جشنواره توماتینا ٢٠١٧:

این بازی ساعت ١٠ صبح شروع می شود و به مدت یک ساعت ادامه دارد. بعد از آن تمام میدان شهر پر از گوجه می شود و جوی های آب گوجه به راه می افتد. بعد مردم با کمک شلنگ های آب پاشی ماشین های آتشنشانی تن و بدن خود را می شویند و به خانه های خود می روند.

اگر زمانی قصد نمودید تا به اسپانیا و شهر بونال مسافرتی داشته باشید و در جشنواره گوجه فرنگی شرکت نمایید به خاطر داشته باشید که از ایستادن در ردیف اول تماشاچیان پرهیز نمایید زیرا که با به صدا در آمدن زنگ، بارانی از گوجه فرنگی های له شده و پر آب به سوی شما باریدن خواهد گرفت!

برای شرکت در این جشن باید بلیت تهیه کنید.

 

چند قاعده مهم در این بازی وجود دارد:

  • گوجه ها باید قبل از پرتاب شدن له شده باشند.
  • هیچ شی دیگری در این بازی نباید پرتاب شود.
  • شرکت کنندگان نباید راه کامیون های حامل گوجه را سد کنند.
  • شرکت کنندگان نباید لباس های یکدیگر را پاره کنند.
  • بعد از دومین زنگ پایان جشن هیچ گوجه ای دیگر نباید پرتاب شود.
  • مکان: سالن های مختلف بونول
    Bunol, Valencia, Spain
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است