سیستم تکس فری در ترکیه و نحوه گرفتن آن برای ایرانیان

تکس فری ترکیه

 

ترکیه جزو کشورهایی است که سیستم تکس فری را اجرا میکند. وقتی شما خرید میکنید همراه با مبلغی که برای خرید پرداخت میکنید مبلغی را نیز به عنوان مالیات دولت می پردازید . سیستم تکس فری در واقع این مالیات را به شما بر می گرداند .

اگر با تور ترکیه به این کشور سفر میکنید اطلاع داشته باشید که می توانید بخشی از مبلغ خرید خود را در هنگام برگشت در فرودگاه پس بگیرید . برای تکس فری باید شرایط ذیل را داشته باشید :

شرایط :
از مدت زمان اقامت شما در ترکیه بیش از 3 ماه نگذشته باشد .
از فروشگاههایی که سیستم تکس فری دارند خرید کرده باشید و فاکتور مربوطه را داشته باشید . معمولاٌ فروشگاه هایی که سیستم تکس فری دارند روی ویترین مغازه خود اعلام می کنند و یا میتوانید از مسئول فروشگاه بپرسید .
باید هنگام پرداخت مبلغ خرید خود به فروشنده اعلام کنید که فاکتور را برای تکس فری می خواهید که فروشنده فاکتور مخصوص همراه با مهر فروشگاه برای شما صادر کند.
و در نهایت مبلغ خرید شما میبایست بالای صد لیره ترک باشد .

و اما سوال مهم اینکه چگونه و کجا مبلغ تکس فری به شما پرداخت می شود؟

مبلغ تکس فری را در فرودگاه بین المللی و هنگام خروج از ترکیه می توانید پس بگیرید . فاکتورهای خود را به باجه مربوطه می دهید و حدوداٌ به ازای هر 1000 لیره 80 لیره را پس می گیرید . به دلیل اینکه صف طولانی دارد و زمان زیادی باید منتظر بمانید ، حتما با راهنمای تور ترکیه خود هماهنگ کنید تا شما را زودتر به فرودگاه برسانند .علی الخصوص اگر با تور استانبول سفر کرده اید حتماٌ 4 تا 5 ساعت قبل در فرودگاه باشید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است