معیار اعطای بورس تحصیلی به خارجیان ترکیه

اعطای بورس تحصیلی به خارجیان در ترکیه

معیارهای انتخاب دانشجویان

دانشجویان با توجه به درجه موفقیت دانشگاهی، فعالیت های فوق برنامه، میزان مهارت ها و سایر تخصص های حرفه ای مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب می شوند.

1. ارزیابی اولیه:

همه تقاضاهای دریافت شده برای بهره مندی از بورس تحصیلی با توجه به اوراق و مدارک ارسالی از سوی دانشجو و با درنظر گرفتن معیارهایی نظیر حداقل نمره قبولی، محدودیت سن مورد بررسی قرار می گیرد.

2. انتخاب نهایی:

کمیته کارشناسی با بررسی دقیق تر متقاضیان واجد شرایط، طیف وسیعی از ویژگی ها و خصوصیات نظیر وضعیت تحصیلی، توانایی های عملی، اهداف علمی، مقاصد شغلی، درک صحیح از خواسته ها، میزان مشارکت در فعالیت های اجتماعی و نظایر آن را به دقت مورد بررسی قرار می دهد. پس از این مرحله، لیست نهایی متقاضیان واجد شرایط برای پروسه مصاحبه آماده می شود.

3. مصاحبه: متقاضیان واجد شرایط با انتخاب از بیش از 100 کشور جهان، اماده انتقال به مرحله مصاحبه می شوند. در مرحله آخر هیاتی مرکب از آکادمیسین ها و کارشناسان فرد را در جریان مصاحبه از نزدیک مورد ارزیابی قرار می دهند.

4. انتخاب: نتایج مصاحبه های انجام گرفته با متقاضیان، توسط کمیته انتخابی مورد ارزیابی قرار می گیرد و لیست دانشجویان دریافت کننده بورس تحصیلی بوجود می آید.

معیارهای انتخاب دانشجویان

متقاضیان واجد شرایط معمولا به مصاحبه های ترتیب یافته در کشور خود دعوت می شوند. در برخی موارد نیز با متقاضیان از طریق اینترنت یا تلفن مصاحبه می شود. در کمیته مصاحبه، معمولا حداقل یک نماینده از ریاست بورس های تحصیلی ترکیه و یک عضو هیات علمی از دانشگاههای ترکیه حضور دارند.

به طور کلی، طول مدت مصاحبه ها 15 الی 30 دقیقه است. در مصاحبه موارد ذیل انجام می شود: خوش آمدگویی و معرفی، چک کردن اوراق و مدارک متقاضی، صحبت پیرامون هدف متقاضی از ادامه تحصیل، اهداف علمی و ارتقای شغلی، صحبت های پایانی و پاسخ به سوالات متقاضی

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است