نمایشگاه دوسالانه ونیز آغاز به کار کرد.

نمایشگاه دوسالانه ونیز

 

پنجاه و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دو سالانه هنر ونیز با حضور ۹۰ کشور جهان آغاز به کار کرد. ایران هم با چند هنرمند در این رویداد هنری بین‌المللی حضور دارد.

دوسالانه  ونیز نمایشگاهی بزرگ از هنرهای معاصر است که هر دو سال یک بار در شهر ونیز برگزار می‌شود. بینال ونیز از سال ١٨٩۵به هنرهای تجسمی اختصاص داشت و به مرور با گسترش این نمایشگاه که از دیدنی های ایتالیاست، و میزبانی از هنرمندان سراسر جهان، آثار ارائه شده هم منحصر به تجسمی نماند و امروز فیلم، موسیقی، تئاتر و معماری را نیز شامل می‌شود. نمایشگاه از همان ابتدا با هدف حمایت از هنرهای تجسمی معاصر و آوانگارد و به‌اصطلاح هنرِ پیشرو راه افتاده بود. شهردار ونیز در سال ۱۸۹۳ به فکرِ نمایشگاهی بود تا هنرمندان ایتالیا جایی نمایش آثارشان داشته باشند. کم‌کم کشورهای دیگر هم پیدا شدند و به مرور غرفه‌های ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفته شد. با جهانی‌شدنِ جشنواره، هنرهای ارائه‌شده هم منحصر به تجسمی نماند و کار به هنرهای دیگر رسید تا جایی که بعضی از آن‌ها هر سال برگزار می‌شوند؛ در دهه‌ی ۱۹۳۰ میلادی بخش‌های فیلم، موسیقی و تئاتر و در دهه‌ی ۱۹۸۰ پای آرشیتکت‌ها و هنر معماری به این نمایشگاه باز شد.

در بخش اصلی نمایشگاه، ۷۹ هنرمند حضور دارند و عنوان آن « باشد که در زمانه جذابی زندگی کنی» است.

ایران در این نمایشگاه حضور دارد و آثاری از رضا لواسانی، سمیرا علیخان زاده و علی میرعظیمی به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه تا آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است