پای کمپانی‌های ایرانی تئاتر به استرالیا باز شد

کمپانی ایرانی استرالیا

در سال‌های اخیر برخی هنرمندان ایرانی اقدام به تأسیس کمپانی‌های تئاتری در برخی کشورهای شاخص در حوزه پذیرش مهاجر ایرانی کرده‌اند. پیشتر محمد قدس و صحرا فتحی به شکل رسمی اعلام کرده‌اند که در کانادا کمپانی‌ تئاتر تأسیس کرده‌اند و پیشتر نیز نمایش پرحاشیه «شبکاری» را در چند شهر کانادا روی صحنه برده‌اند. محمد قدس نیز در یک سال گذشته چند نمایش از جمله نمایش «زبان اصلی» را به چند کشور اروپایی برده است. اساساً معیار انتخاب کشورها حضور کلونی ایرانی در کشور مقصد بوده است.

در اتفاقی تازه  فریدون محرابی که چندی است در تئاتر کم‌کار شده بود به همراه بهنام فهیم‌نیا کمپانی شودا را در استرالیا راه اندازی کرده است. به گفته روابط عمومی این کمپانی «این کمپانی به منظور فعالیت در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری به همت فریدون محرابی مدرس، بازیگر وکارگردان تئاترو رادیو و بهنام فهیم نیا بازیگر، تهیه‌ کننده، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه سیدنی در استرالیا» گشایش یافته است.

این منبع همچنین عنوان کرده است خانه هنرهای نمایشی «شودا» با هدف ارتقا و ارتباط فرهنگى میان کشورها به ویژه ایران و استرالیا, در جهت تولید و ارائه آثار هنرى شامل تئاتر، فیلم، موسیقى، ادبیات و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و تاثیر گذارى هوشمندانه و انتقال مفاهیم متناسب با نیاز انسان و شرایط جوامع گام برمی‌دارد.

هر چند اعلام نشده است این کمپانی قرار است در استرالیا چه خدمات هنری ارائه دهد یا در برنامه خود پخش، اکران یا اجرای کدام آثار هنری را دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است