چشم انداز ۲۰۲۳ فناوری اطلاعات ترکیه

فناوری اطلاعات ترکیه

وزیر ترابری و زیرساخت ترکیه از توسعه 380 هزار کیلومتری زیرساخت‌های فیبر نوری تا پایان سال جاری خبر داد. جاهد تورحان، وزیر ترابری و زیرساخت ترکیه  اظهار داشت: 380 هزار کیلومتر از مجموع 550 هزار کیلومتر زیرساخت‌های فیبر نوری در چشم انداز 2023 امسال به پایان می‌رسد.

وی در ادامه افزود: اقدامات به منظور تسریع فرایند تامین و توسعه جامعه اطلاعاتی ترکیه، گسترش پهنای باند اینترنت، ارائه خدمات مخابراتی با سرعت بالا، توسعه بخش فناوری اطلاعات، اینترنت، تلفن های همراه و سایر دستگاه‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

تورحان همچنین تاکید کرد: امروزه فناوری اطلاعات به بخش مهمی از زندگی اقتصادی تبدیل شده و سرمایه گذاری در آن هم به صورت مستقیم هم غیرمستقیم نقش موثری در توسعه اقتصاد ایفا می‌کند.

تُرکیه  با نام رسمی جمهوری ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا  آسیای کوچک در شمال غرب آسیا وخاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان قرار دارد. پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع  است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به‌شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه کشور ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه‌ای برخوردار است و مکان‌های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت می‌کنند.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است