کپنهاگ مقام نخست گران ترین تاکسی ها در جهان را داراست

گران ترین تاکسی کپنهاگ

 

کارشناسان هزینه های سفر موسسه مالی طرح تحقیقاتی بر روی هزینه های سفرهای مردم دانمارک انجام داده اند، تا برآوردی از میزان هزینه کرد آنان داشته باشد. در بخشی از این مطالعه این شرکت بر روی هزینه تاکسی این شهروندان برای رسیدن از فرودگاه کپنهاگ نموده . شهر کپنهاگ دانمارک در رتبه ی اول شهرهای اروپایی قرار دارد، اگرچه فاصله ی فرودگاه تا مرکز شهر کپنهاگ حدود 6 کیلومتر است اما میانگین کرایه حدود 50 کرون برای هر کیلومتر است و گران ترین تاکسی در جهان را داراست .

کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک است. کارلزبرگ (چهارمین تولیدکننده آبجو در جهان )،نوونوردیسک (تولیدکننده دارو)، دانسکه بانک(بزرگترین بانک و بیمه دانمارک ) و لوندبک(تولیدکننده دارو) همگی در این شهر مستقر هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی در کپنهاگ بسیار قابل اعتماد، وقت شناس و گسترده است. این سیستم شامل مترو، قطارها و اتوبوس‌ها (ازجمله اتوبوس آبی) می‌شود که همه‌ی آن‌ها از بلیط‌های مشابه استفاده می کنند.

اتوبوس‌ها: اتوبوس‌های A نخستین اتوبوس‌ها در مرکز کپنهاگ هستند. این وسایل نقلیه عمومی، هر ۳ تا ۷ دقیقه یک بار در طی ساعات شلوغی (بین ۷ تا ۹ صبح و ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ عصر) توقف می کنند که البته این حالت را می توان به حدود ۱۰ دقیقه قبل و بعد از این ساعات هم تعمیم داد. این اتوبوس‌ها تمام وقت کار می کنند. نوع دیگر اتوبوس‌ها گروه S هستند. این اتوبوس‌ها هر ۵ تا ۱۰ دقیقه طی ساعات شلوغی و هر ۲۰ دقیقه خارج از این ساعات توقف می کنند. اتوبوس‌های سری S ، از سری A سریع‌تر هستند چرا که توقف کمتری دارند. این اتوبوس ها معمولا بین ساعت ۶ صبح تا ۱ بعد از نیمه شب مشغول ارایه خدمات هستند. سری دیگر اتوبوس‌های شبانه هستند که بین ساعت ۰۱:۰۰ تا ۰۵:۰۰ اقدام به جابجایی مسافران می‌کنند. شما می توانید ایستگاه‌های این نوع اتوبوس‌ها را با رنگ خاکستریشان تشخیص دهید. این نوع اتوبوس‌ها را N می نامند. به طور مثال می توان از  اتوبوس 85N نام برد.

مترو: متروی شهر کپنهاگ شب و روز و در تمام طول هفته مشغول خدمات دهی به مسافران است. در ساعات شلوغی بین هر توقف حدود ۲ تا ۴ دقیقه فاصله است  خارج از این ساعات و در آخر هفته‌ها می توان این زمان را به ۳ تا ۶ دقیقه افزایش داد. جمعه و شنبه شب (بعد از ۰۱:۰۰) قطارها هر ۷ تا ۱۵ دقیقه و نیمه‌های شب آخر هفته‌ها (یکشنبه تا سه شنبه) هر ۲۰ دقیقه یک بار توقف دارند. به یاد داشته باشید که ممکن است در طول شب برای تعمیر و نگهداری ریل ها اقدام کنند، که این کار باعث می‌شود سفر شما کمی طولانی‌تر شود. عملیات تعمیر و نگهداری ریل‌ها بین ساعت ۰۱:۰۰ تا ۰۱:۲۵ و دوباره ۰۴:۱۵ تا۰۴:۴۵ انجام می‌شود.

قطار: قطار‌های سری S بین ساعت ۰۵:۰۰ صبح تا ۰۰:۳۰ بامداد مشغول خدمات دهی هستند. خط F هر ۴ تا ۵ دقیقه، خط A، B، C و E هر دقیقه و خطوط H و Bx هر ۲۰ دقیقه یک بار توقف دارند. در روزهای جمعه و شنبه یک بار بین ساعات ۰۱:۰۰ و ۰۵:۰۰ صبح اقدام به جابجایی مسافران می کنند. در طول این مدت،  خط F هر نیم ساعت یک بار مشغول خدمات دهی می‌شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است