ائتلاف محافظه کاران حاکم در انتخابات استرالیا پیروز شد

انتخابات استرالیا

ائتلاف محافظه کاران در انتخابات استرالیا به طور غیرمنتظره ای به پیروزی دست یافت؛ امری که نخست وزیر این کشور خود از آن به عنوان «معجزه» نام برده است.

نتایج نظرسنجی ها پیش از این انتخابات حکایت از پیروزی حزب چپ میانه داشت اما در نهایت این حزب نتوانست اکثریت مجلس نمایندگان استرالیا را از آن خود کند.
اسکات موریسون پیروزی حزب خود، حزب لیبرال، در این انتخابات را با تولد دخترانش مقایسه کرد که پس از ۱۴ سال درمان ناباروری به دنیا آمدند.
موریسون خطاب به جمع حامیان خود در سیدنی گفت: من همیشه به معجزه اعتقاد داشته ام. امشب همراهم سه نفرند که بزرگ ترین معجزه های زندگی من هستند. امشب باز شاهد یک معجزه دیگر بودیم.
بیل شرتن ، رهبر اپوزیسیون ساعتی قبل از آن شکست را پذیرفته بود؛ در حالی که ائتلاف او توانست در این انتخابات تا حدی به اکثریت لازم نزدیک شود. مجلس نمایندگان استرالیا ۱۵۱ کرسی دارد که برای به دست آوردن اکثریت آن باید ۷۶ کرسی کسب کرد.
حزب کارگر در این انتخابات ۶۵ کرسی را تصاحب کرده و حزب لیبرال ۷۴ کرسی. سرنوشت ۱۲ کرسی نیز هنوز تعیین نشده است.
شرتن به حامیان خود گفت: متاسفم برای مردمی که به حزب کارگر دل بسته اند اما در عین حال خوشحالم که آن چه را که درست بود مطرح کردیم.  وی سپس اعلام کرد که دیگر رهبری حزب کارگر را بر عهده نخواهد گرفت.
از تابستان گذشته که مالکوم ترنبل ، نخست وزیر پیشین استرالیا در پی رقابت های درون حزب لیبرال از سمت خود کناره گرفت، محافظه کاران یک دولت اقلیت را تشکیل داده بودند که امری نادر در استرالیا به شمار می رفت.
نظرسنجی های پیش از انتخابات شنبه حکایت از آن داشت که ائتلاف محفظه کاران شکست خواهد خورد و اسکات موریسون یکی از کوتاه ترین دوره های نخست وزیری در تاریخ استرالیا را تجربه خواهد کرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است