ابزار مالیاتی برای حل بحران مسکن در کانادا

مسکن در کانادا

بر اساس پژوهش اخیر مرکز CBRE، شهر ونکوور در کانادا به عنوان چهارمین شهر گرانقیمت جهان در خرید مسکن مطرح شده است. ابزار‌های مالیاتی از جمله افزایش مالیات مسکن برای خریداران خارجی، اخذ مالیات از خانه‌های خالی و افزایش نرخ مالیات بر املاک برای خانه‌های گرانقیمت، راهکار ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و بهبود وضعیت املاک در این شهر است.

ب یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های املاک تجاری در جهان (CBRE)، در آخرین گزارش خود بازار مسکن ۳۵ شهر دنیا را مورد بررسی قرار داده است.

شهرهای کانادا در فهرست گرانترین شهرهای جهان

بر اساس این پژوهش، قیمت مسکن در چهار شهر بارسلونا، دوبلین، شانگهای و مادرید رشد دو رقمی داشته‌اند. از نظر میانگین قیمت نیز دو شهر هنگ‌کنگ و سنگاپور با میانگین قیمتی به ترتیب ۱.۲۳ میلیون دلار و ۸۷۴ هزار دلار جزو دو شهر گران جهان در خرید و فروش مسکن به شمار می‌آیند. پس از این دو شهر، شانگهای و ونکوور در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفته اند و میانگین قیمت مسکن در این شهرها به ترتیب ۸۷۲ هزار و ۸۱۵ هزار دلار بوده است.

تورنتو و مونترال به ترتیب با رتبه‌های ۱۲ و ۲۶ دیگر شهرهای کانادایی موجود در این لیست هستند که با قیمت میانگین ۵۷۵ هزار دلار و ۲۶۰ هزار دلار جزو گران‌ترین شهرهای جهان در بخش املاک و مستغلات به حساب می‌آیند.

بر اساس نتایج این گزارش، ونکوور به عنوان ششمین شهر جهان در میزان رشد اجاره‌بها نیز رتبه‌بندی شده است

تقاضای بیش از نیاز واقعی مشکل اصلی بازار مسکن شهر ونکوور

در شهر ونکوور تقاضا برای خرید املاک مسکونی بالا بوده و برای پاسخ به این میزان تقاضا، در سال ۲۰۱۷ میلادی حدوداً ۲۲ هزار مسکن، معادل ۲۰۰ درصد در دهه اخیر تکمیل شده است؛ با این حال، همچنان تعادل عرضه و تقاضا در بازار ونکوور وجود ندارد؛ زیرا جمعیت این شهر به سرعت در حال رشد (۱.۵ درصد سالانه) است.

بر اساس گزارش مرکز CBRE، جذابیت ونکوور به عنوان شهری برای زندگی و کار، تقاضای مسکن در ونکوور را افزایش داده و آن را به یکی از گران‌ترین شهرهای آمریکای شمالی تبدیل کرده است.

۳ ابزار مالیاتی برای حل بحران مسکن در کانادا

گرانی مسکن در شهر ونکوور، محدودیت‌های دسترسی به مسکن متناسب با نیاز را بسیار تشدید کرده است. به همین منظور دولت استانی قصد دارد با اقدامات خود بازار املاک را کنترل کند و به سمت تعادل سوق دهد.

افزایش مالیات مسکن برای خریداران خارجی به ۲۰ درصد، اخذ مالیات از خانه‌های خالی به میزان ۱ درصد ارزش ملک و افزایش نرخ مالیات بر املاک برای خانه‌هایی با ارزش بیش از ۳۳ میلیون دلار که متناسب با نیاز عموم جامعه نیست، از جمله ابزارهای ضروری برای کنترل بازار مسکن در شهر ونکوور هستند.

کمبود عرضه مسکن به واسطه عدم عرضه خانه های خالی، به طور قطع بر بازار اجاره که در آن تقاضا بالا بوده، فشار وارد خواهد آورد که به ضرر مستأجرین است.

براساس این گزارش، متوسط اجاره ماهیانه در ونکوور بیش از ۱ هزار دلار است و در سال ۲۰۱۸ رشد اجاره مسکن معادل ۶.۸ درصد بوده؛ در حالی که این رشد بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ در حدود ۴.۸۸ درصد اعلام شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است