اسکناس ۱۰ دلاری کانادا به عنوان بهترین اسکناس دنیا شناخته شد

اسکناس کانادایی

یک اسکناس کانادایی امسال به عنوان بهترین اسکناس در دنیا شناخته شد. 

انجمن بین‌المللی اسکناس بانکی با اطلاق عنوان اسکناس سال ۲۰۱۸ به اسکناس ۱۰ دلاری جدید کانادا، این افتخار را جشن گرفت. برای نخستین‌بار در ده سال گذشته است که کانادا برنده این جایزه می‌شود.

به گزارش انجمن بین‌المللی اسکناس بانکی، در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۵۰ اسکناس بانکی جدید در سراسر جهان رونمایی شد که فقط ۱۰ درصد از آنها ارزش نامزد شدن برای این جایزه را داشتند. 

کانادا به دلیل طراحی جدید عمودی اسکناس ۱۰ دلاری به سرعت در صدر اسکناس‌های منتخب برای رأی گیری قرار گرفت. 

بر روی این اسکناس چهره وایولا دزموند، یک بازرگان سیاه پوست اهل نوا‌ اسکوشیا نقش بسته است که در سال ۱۹۴۶ پس از ایستادگی در برابر تبعیض نژادی، هنگامی که در سالن سینما بود، و به همین دلیل مشهور شد، را نشان می‌دهد.

ویولا دزموند، زن جوان سیاه پوستی که آرایشگر و متخصص زیبایی بود و محصولات آرایشی و زیبایی خود را با سفر به نقاط مختلفمیفروخت، روز ۸نوامبر سال ۱۹۴۶ در حالیکه به سوی شهر «سیدنی» در شمال شرقی کانادا میرفت اتومبیلش دچار نقص فنی شد. درفرصتی که هنگام توقف در شهرنیوگلاسکو پیدا کرده بود برای دیدن فیلم به سالن تأتر و نمایش فیلم «رُزلند» رفته بود.

در آنزمان سیاه پوستان فقط حق داشتند در بالکن سالن نمایش بنشینند و سالن بزرگ طبقه همکف ویژه تماشاگران سفید پوست بود.

ویولا دزموند که نزدیک بین بود و نمیتوانست از بالکن سالن نمایش فیلم را ببیند به سالن ویژه سفید پوستان رفته بود که با اعتراضتماشاگران سفید پوستروبرو شده بود.

مقاومت ویولا برای ترک نکردن سالن نمایش مأموران پلیس را به آنجا کشانده بود که او را دستگیر کرده و پس از ۱۲ ساعت بازداشت وجریمه نقدی وی راآزاد کرده بودند.

در مجموع تعداد شگفت‌انگیز ۴۶۱ نامزد برای دریافت این جایزه معرفی شده بودند. در پایان، چهار نامزد دیگر به همراه دزموند باقی ماندند، که تمام آنها تصویر زنان الهام بخش در تاریخ کانادا بودند.

در مقیاس جهانی، این اسکناس از میان فهرستی از ۱۵ فینالیست دیگر از استرالیا تا بولیوی، انتخاب شده است. این جایزه پس از رأی دادن و انتخاب توسط اعضای هیأت مدیره انجمن بین‌المللی اسکناس بانکی اهداء شد.

اسکناس ۱۰ دلاری جدید در موردی دیگر نیز برای کانادا، بی‌سابقه است، چون نخستین اسکناس بانکی است که طرح عمودی دارد. بانک کانادا اعلام کرده است که قصد دارد در آینده اسکناس‌های شبیه به اسکناس ۱۰ دلاری را روانه بازار کند.

بانک کانادا معمولاً هر چند سال یکبار برای گرامیداشت چهره‌های مهم در تاریخ کانادا، طراحی اسکناس‌ها را تغییر می‌دهد

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است