افزایش ظرفیت دانشگاه آتاتورک در سال تحصیلی2019-2020

افزایش ظرفیت دانشگاه آتاتورک

 

ظرفیت رشته های دانشگاهآتاتورک برای سال تحصیلی 2019-2020 اعلام شد . افزایش 5 نفری ظرفیت پزشکی، 15 نفری ظرفیت دندانپزشکی و 15 نفری داروسازی نسبت به سال قبل اعلام شد . ظرفیت سایر رشته ها نیز به این صورت می باشد:

پزشکی (انگلیسی) 10 نفر –  پزشکی (ترکی) 20 نفر  -دندانپزشکی 25 نفر – داروسازی 25 نفر- پرستاری 25 نفر- دامپزشکی 20 نفر -فیزیوتراپی(کاردانی) 10نفر – مهندسی عمران 15 نفر- مهندسی مکانیک 20 نفر- مهندسی کامپیوتر 10 نفر- مهندسی برق 10 نفر- مهندسی صنایع 10 نفر- حقوق 20 نفر- اقتصاد 10 نفر- مدیریت 10 نفر- معماری 15 نفر
گرافیک 10 نفر- طراحی گرافیک 10 نفر- نقاشی 10 نفر- سینما و تلویزیون 10نفر- طراحی مد و لباس 5 نفر- تربیت بدنی 10نفر- مدیریت ورزشی 10نفر- هنرهای نمایشی 5 نفر
طراحی جواهرات 10نفر

دانشگاه آتاتورک ترکیه، یک دانشگاه دولتی (ایالتی) می باشد که در سال ۱۹۵۷ در شهر ارزوروم ترکیه تاسیس شده است و از زمان تاسیس، آن را به عنوان محور برتری آموزشی و فرهنگی برای منطقه ی شرقی می شناسند . دیدگاه  دانشگاه این است که آموزش، دانش و تکنولوژی تولید شده همانطور که در خدمات ارائه شده توسط یک دانشگاه جهانی ارائه می شود، یک اولویت است . دانشگاه آتاتورک دارای ۲۲ دانشکده، ۱۸ کالج، ۸ موسسه و ۳۰ مرکز تحقیقاتی می باشد . محوطه اصلی دانشگاه آتاتورک ترکیه در شهر ارزوروم، بزرگترین شهر آناتولی شرقی قرار گرفته است که در حال حاضر یکی از منابع مهم شهر است . دانشگاه آتاتورک ترکیه نیز دارای انستیتوهای علوم آموزشی، علوم بهداشتی ، علوم اجتماعی و موسسه مطالعات ترکیه می باشد .

مدارک لازم جهت پذیرش  به شرح زیر می باشد:

  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • ترجمه رسمی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریزنمرات
  • مدرک رسمی زبان انگلیسی یا ترکی با تأیید کنسولگری (در صورت وجود)
  • گواهی موجودی حساب بانکی در حد ۱۱۹۰۰ لیر ترک در یکی از بانک های ترکیه بنام متقاضی (پس از قبولی نهایی و  حین ثبت نام قطعی)
  • بیمه دانشجویی یک ساله (پس از پذیرش)
  • فرم ثبت نام تکمیل و و امضا شده با خودکار آبی
  • دوازده قطعه عکس پرسنلی ۴×۶
  • واریزی وجه ثبت نام به حساب دانشگاه (۱۰۰ دلار شامل کمیسیون صرافی و یا معدل ریال آن در حساب بانک ملت شرکت)
  • برگه عقد قرارداد با مؤسسه.

توجه: ترجمه مدارک باید به زبان ترکی انجام شود و پس از تأیید وزارت دادگستری و امور خارجه ایران، توسط یکی از کنسولگریهای ترکیه در ایران نیز مهر شوند. اصل مدارک هم در هنگام مراجعه به دانشگاه باید ارائه شوند.

شهریه دانشگاه آتاتورک ترکیه

علیرغم افزایش شهریه دانشگاه های دولتی در ترکیه، مبلغ شهریه در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر واقعاً ناچیز است. شهریه دانشگاه آتاتورک ترکیه از رشته ای به رشته ای متفاوت است ولی بطور متوسط در حد ۱۵۰۰ تا ۳ هزار یورو خواهد بود. هزینه زندگی دانشجویی در اکثر شهرهای ترکیه ماهانه کمتر از ۳۰۰ یورو میباشد. هزینه خدمات کامل مؤسسه (مشاوره، پذیرش، گرفتن ویزا و اقامت تحصیلی، تهیه خوابگاه یا منزل و پشتیبانی در سال اول تحصیل) بر اساس مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری برای دانشگاههای ممتاز ترکیه ۸۲۸ یورو میباشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است