اولین پرواز خط هوایی اربیل به آنکارا

پرواز اربیل آنکارا

 

خط هوایی اربیل فلای اولین پرواز خود را به مقصد آنکارا انجام داد. پروازهای این خط هوایی دو روز در هفته و روزهای دوشنبه و جمعه انجام خواهد گرفت. پس از رفراندوم جدایی اقلیم کردستان، روابط ترکیه و منطقه کردستان عراق تیره شده و ترکیه مرزهای زمینی و هوایی خود را به روی این منطقه بست. به مرور زمان روابط دو طرف رو به بهبود می‌رود.

اربیل یکی از شهرهای  کردستان عراق و مرکز استان اربیل  و همچنین مرکز کردستان عراق می‌باشد . مختصات جرافیایی  آن ۳۶٫۱۲ شمالی و ۴۴٫۰۱ شرقی است و در ۸۰ کیلومتری شرق موصل  قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر در سال 2009 (میلادی) ۲٬۲۹۳٬۸۳۹ نفر برآورد شده‌است. قدمت شهرنشینی در این شهر به ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکون دنیاست. نام اربیل بر اساس قواعد زبان کردی با قلب آوایی روبه‌رو شده و توسط کردها به صورت «هه‌ولیر» تلفظ می‌شود.

آنکارا (در قدیم: آنقره) پایتخت و پس از استابول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی استان آنکاراست. آنکارا شهری جدید و نسبتاً مدرن با ۴٬۳۱۹٬۱۶۷ نفر جمعیت است (آمار ۲۰۰۵). از مراکز دیدنی آن می‌توان آرامگاه اتاتورک  و برج گردان خرید آتاکوله را نام برد.شهر آنکارا یکی از آن شهرهایی است که نزدیک به گسل آناتولی مرکزی بزرگ‌ترین گسل از آناتولی مرکزی است که از شمال غربی ۵ کیلومتری اسکی شهر کشیده شده وتا آق سرای – قونیه – قرشهر- نوشهر- آنکارا-قرق قله – بیلجیک – چروم و منطقه خیلی کوچکی از شرق ۲۰ کیلومتری بورسا را در بر می‌گیرد تا حالا هزار زلزله از آنکارا گذشته در قرن ۶ جان ۱۲۴۵نفر را از دست داد و دومین زلزله بزرگ در قرن ترکیه شد

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است