اکران فیلم محمد رسول الله در سینماهای ترکیه

 

فیلم ایرانی ترکیه

مسئولان ترکیه اجازه دادند تا فیلم سینمایی «محمد رسول الله» به کارگردانی «مجید مجیدی» بر پرده های سینمای این کشور به نمایش گذاشته شود.

مقامات ترکیه نه تنها با نمایش آن در سینما موافقت کردند، بلکه این فیلم به ترکیه ای نیز برای فهم بهتر بینندگان ترجمه شده است.

این درحالی است که برخی از کشورهای عربی پیش از این نمایش فیلم«محمد رسول الله» را ممنوع کرده بودند.

در حالی علمای برخی از کشورها به ویژه عربستان با نمایش «محمد رسول الله» مجید مجیدی مخالفت کردند و ادعا کردند که مخالفت آنها به علت به تصویرکشیدن کودکی پیامبر(ص) است، اما پیش از این نیز با نمایش فیلم «محمد رسول الله» مصطفی عقاد مخالفت کرده بودند و اجازه نمایش آن را ندادند؛ این درحالی است که در این فیلم تنها حضور پیامبر(ص) در کنار یارانش احساس می شد و تصویر از ایشان در فیلم دیده نمی شود.

فیلم «محمد رسول الله» فیلم 171 دقیقه ای در ژانر تاریخی است که به روایت داستان زندگی کودکی پیامبر مکرم اسلام(ص) در سده ششم میلادی می پردازد. فیلم محمد رسول الله تا آغاز سفر ایشان به شام و سن 12 سالگی شان را به تصویر کشیده است. در این فیلم همچنین به شرایط اجتماعی زمان میلادی پیامبر(ص) و دوران جاهلیت پرداخته شده است.

این فیلم پرهزینه ترین و بزرگترین پروژه فیلمسازی تاریخ سینمای ایران به شمار می آید. بخش هایی از این فیلم مرتبط به واقعه اصحاب فیل در کشورهای آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است