ایجاد روش پرداخت بانکی مبتنی بر بلاک چین توسط کانادا و سنگاپور

بلاک چین

بانک های مرکزی کانادا و سنگاپور در همکاری مشترک با یکدیگر اقدام به راه اندازی یک سیستم پرداخت دوجانبه مبتنی بر بلاک چین نموده اند که در قالب آن امکان تبادل ارزهای دیجیتالی مخصوص دو کشور، جهت انجام معاملات میان بانک‌هایشان وجود دارد. این روش پرداختی جدید جایگزینی برای سیستم قدیمی سوئیفت در پیام رسانی مالی است.ز بانک های مرکزی کانادا و سنگاپور با استفاده از فناوری بلاک چین اقدام به ارسال و دریافت دوجانبهارزهای دیجیتالی خود برای یکدیگر کرده اند. این نخستین آزمایش تجاری میان دو بانک مرکزی است که در آن ارزهای دیجیتالی طرفین مورد مبادله قرار گرفته است.

ایجاد روش پرداخت بانکی مبتنی بر بلاک چین توسط کانادا و سنگاپور

در بیانیه مشترک بانک های مرکزی دو کشور آمده است «دو بانک مرکزی در حوزه ارزهای دیجیتالی و فناوری بلاک چین همکاری کرده اند تا فرآیند پرداخت های فرامرزی را ارزانتر، سریع تر و ایمن تر کنند. شبکه پرداختی داخلی جاسپر کانادا با شبکه یوبین سنگاپور متصل شده اند تا امکان معاملات میان بانک های دو کشور آزمایش شود.»

مدیر اجرائی پروژه پرداختی سنگاپور گفته است «زیرساخت های پرداختی کانادا و سنگاپور به هم متصل شده اند تا نشان داده شود با منطقه های پرداختی جدید، معاملات و تسویه های بین المللی می توانند ساده تر و کارآمدتر انجام شوند.»

بانک های مرکزی دو کشور همچنین در قالب یک گزارش مشترک طراحی های مختلفی از سیستم های پرداخت بین المللی را پیشنهاد داده اند که باتوجه به چالش ها و محدودیت های موجود می توانند راه اندازی شوند.

دوری کشورها از سوئیفت به دلیل سیاسی و منسوخ شدن آن

در حال حاضر بانک های جهان از سیستم سوئیفت برای انجام پرداخت های بین المللی خود استفاده می کنند. سیستم سوئیفت ابزار پرداخت استانداردی است که از چند دهه پیش جهت تسهیل پرداخت های بین المللی ایجاد شده است. اما با گذشت زمان و با وجود منسوخ شدن بسیاری از ویژگی های این سیستم، مشکلات آن برطرف نشده است. این مسأله هزینه معاملات را افزایش و سرعت آن را کاهش داده است.

از طرف دیگر استفاده سیاسی از سوئیفت جهت اعمال تحریم های بانکی در راستای فشار به سایر کشورها و ظهور فناوری بلاک چین، انحصار آن را با تهدید مواجه نموده است. از این رو انتظار می رود که در آینده انحصار این سیستم پرداخت از بین برود و کشورها به سمت بسترهای پرداختی جایگزین سوئیفت حرکت کنند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است