بررسی امکانات، شرایط، معایب و مشکلات زندگی در سوئد

سوئد

اولین تصوری که اکثر مردم دنیا از سوئد دارند، سرما و صلح طلبی این کشور هست. سوئد کشوری دارای مردمانی با خلق و خوی سرد، اما صلح طلب و علاقمند به کار مشارکتی میباشد. این کشور در شمال اروپا و در شبه‌جزیره اسکاندیناوی، که از شرق با خلیج بوتنی، از غرب با کشور نروژ از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است.

 

استکهلم پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است همچنین این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخت شده است. این کشور از پادشاهی مشروطه برخوردار است و دولت آن به شکل پارلمانی اداره می‌شود.

وقتی صحبت از آب و هوای سوئد می شود اغلب افراد تصویری از کشوری سرد و همیشه برفی با فضایی مه گرفته به ذهنشان خطور می کند.اما واقعیت چنین نیست. آب و هوای سوئد معتدل تر از این تصورات است و این به خاطر جریانات گرم خلیجی (warm Gulf Stream)  میباشد.

 

در نظر داشته باشید در کشوری با جغرافیای متنوع مانند سوئد, روند شروع و پایان فصل ها با توجه به مناطقی که افراد در آن زندگی می کنند می تواند متغیر باشد. ولی با این ‌حال به خاطر سردسیر بودن نقاط شمالی‌ سوئد، بیشتر جمعیت آن در جنوب سوئد متمرکز شده‌اند

آیا به راستی سوئد کشوری غیر مذهبی است؟

سوئد کشوری است که پذیرای اکثر مذاهب جهان میباشد، این در حالیست که کشوری غیرمذهبی است و به حقوق همه ی آنها احترام گذاشته می شود. دین اکثر مردم این شهر مسیحی پروتستان لوتری میباشد و کلیسای لوتران کلیسای رسمی و ملی سوئد، محسوب میشود که کاتولیک و سایر انواع مسیحیت نیز در آنجا رایج است. همچنین، دین اسلام یکی از بزرگترین مذاهب سوئد است و بودائییت و یهودیت نیز پیروان قابل توجهی در آنجا دارد. از اعیاد مذهبی این کشور به عید پاک، کریسمس و Midsummer میتوان اشاره نمودشرایط اقتصادی سوئد به چه صورت است؟واقعیت اینست، افراد زیادی خواهان مهاجرت به سوئد میباشند البته بی دلیل هم نیست چرا که،  این کشور یکی از مرفه ترین و پیشرفته ترین کشور های اتحادیه اروپاست و از لحاظ معیشتی وضعیت مناسبی دارد. پایه منابع اقتصادی کشور سوئد را چوب، سنگ آهن و انرژی آبی و جنگل تشکیل میدهد.به صورت کلی سوئد کشوری وابسته به صادرات تولیدات صنعتی میباشد اما ناگفته نماند درآمد های مالیاتی، بودجه نسبتا بالای این کشور را تامین میکند سوئد دارای یک اقتصاد آزاد است و امروزه فولاد، صنایع مهندسی، معدنی، و خمیر کاغذ توسعه یافته‌ای دارد که در سطح بین‌المللی دارای رقابت با سایر کشور ها هستند.واحد پول سوئد کرون است.برخی این تصور را دارند که تحصیل در کشور سوئد رایگان است ولی از سال ۲۰۱۱ میلادی تا به امروز دیگر رایگان نیست و دانشجویان باید بتوانند از پس هزینه های ثبت نام، خوابگاه، خوراک و هزینه هایی از این قبیل بربیایند که البته این هزینه ها بسته به دانشگاه و محل سکونت فرد متفاوت میباشد.مشاغل مورد نیاز و درآمد در سوئد(۲۰۱۹)؟

شاید اکنون این سوال در ذهن شما پیش آمده باشد که چه شغل هایی در کشور سوئد بیشتر رایج است و یا بعد از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار خواهم شد؟به صورت کلی سوئد در اکثر زمینه های شغلی دچار کمبود نیرو است ولی اگر سوال شما مشاغلیست که نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارند میتوان به پزشکی، پرستاری، آموزگاری، مددکار اجتماعی (با توجه به افزایش چشمگیر تعداد پناهندگان طی سالهای اخیر) اشاره نمود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است