بزرگترین فرش گل لاله جهان در استانبول رونمایی شد

فرش گل استانبول

 

همزمان با فرارسیدن فستیوال لاله‌ها در استانبول و به مناسبت پانصد و شصت و چهارمین سالگرد فتح این شهر یک فرش گل در زمینی به مساحت 453 مترمربع در میدان سلطان احمد وبرای پنجمین سال متوالی  با استفاده از 564 هزار شاخه گل لاله برروی زمین گسترده شده است.

این فرش گل که بزرگترین فرش ساخته شده از گل لاله در جهان است و در محوطه میان مسجد سلطان احمد و موزه ایاصوفیه بر روی زمین تهیه شد، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت

اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول در مراسم رونمایی این فرش گل طبیعی ضمن اشاره به آنکه خاستگاه اصلی لاله ترکیه است، گفت: جشنواره‌های این‌چنین نشان‌دهنده جایگاه این گل در فرهنگ ما بوده و برگزاری هر ساله آن از اهمیت بسیاری برخورداری است. وی در ادامه تاکید کرد: جشنواره لاله در بهار نماد ارزنده ای است و باید ارزش این میراث تاریخی به نسل‌های آینده منتقل شود.

استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد.تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قارهٔ جهان گسترده شده‌است. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است