بزرگترین مسجد ترکیه در استانبول افتتاح می‌شود

بزرگترین مسجد ترکیه

مسجد باشکوه چاملیجا شهر استانبول که بزرگترین مسجد در ترکیه به شمار می‌رود،‌ 3 می 2019 با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور افتتاح خواهد شد. بزرگترین مسجد ترکیه «چاملیجا» در استانبول که ساخت آن از سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود،  جمعه (۳ می ۲۰۱۹) پس از اقامه نماز جمعه با حضور«رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری این کشور افتتاح می‌شود.

این مراسم  ساعت ۰۹:۳۰ صبح (به وقت محلی) با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم با حضور شمار زیادی از میهمانان خارجی و داخلی آغاز خواهد شد.

گفتنی است مسجد باشکوه چاملیجا در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع بر روی تپه‌ای به همین نام ساخته شده و دارای بزرگ‌ترین گنبد در تاریخ معماری ترکیه است و  دارای امکانات مختلف برای فعالیت‌های متنوع عبادی فرهنگی، آموزشی و هنری است که  به‌ صورت وقف و با کمک‌ مردم احداث شده است.

این مسجد دارای ۶ مناره است که ارتفاع چهار مناره آن به ۱۰۷ متر، دو مناره دیگر به ۹۰ متر می‌رسد. همچنین گنبد آن نیز ۷۲ متر ارتفاع و ۳۴ متر قطر دارد. معماری این مسجد با الهام از سبک معماری عثمانی-سلجوقی ساخته شده و یکی از نمادهای جدید استانبول خواهد بود. در محوطه آن موزه، سالن نمایشگاه، کتابخانه، سالن کنفرانس، کارگاه هنری و پارکینیگ نیز وجود دارد.  در سالن بزرگ این مسجد آثار هنرمندان مختلف به نمایش گذاشته می شود. در صحن مسجد نیز گلکاری و محوطه سازی ویژه ای انجام شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است