ترکیه فیسبوک را 1.65 میلیون لیر جریمه کرد

جریمه فیسبوک ترکیه

 

شورای صیانت از حریم خصوصی ترکیه شبکه اجتماعی «فیسبوک» را به اتهام «نقض داده‌ها» به پرداخت جریمه نقدی یک میلیون و 650 هزار لیر محکوم کرد.

براساس این گزارش در پی اینکه تامر بار، مدیر بخش مهندسی فیسبوک از شناسایی «خطایی در API»عکس‌ها که اجازه دسترسی برنامه‌های شخص ثالث به عکس‌های کاربران این شبکه اجتماعی را می دهد، خبر داد، شورای صیانت از حریم خصوصی ترکیه تحقیقات رسمی آغاز کرد.

نتایج این تحقیقات نشان داد که این خطای نرم افزاری در روزهای 13 تا 25 سپتامبر 2018 صورت گرفته و طی این مدت زمان علاوه بر عدم مداخله به موقع در آن، تدابیر فنی و اداری لازم نیز اتخاذ نشده است.

شورای مذکور نیز در نتیجه تحقیقات خود طبق بند دوازدهم قانون صیانت از داده‌های شخصی در فضای مجازی، شبکه اجتماعی فیسبوک را به اتهام عدم عمل به تعهدات خود در خصوص امنیت داده‌ها به پرداخت جریمه نقدی یک میلیون و 650 هزار لیر محکوم کرد.

براساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی مراکز تحقیقاتی، در ترکیه از هر 10 نفر 8 نفر در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضویت دارد و آنها به طور متوسط روزانه 4 ساعت وقت خود را صرف حضور در فضای مجازی می‌کنند.

طبق بررسی‌هایی که در 15 شهر ترکیه روی 2473 نفر انجام شده، در گروه سنی 15 تا 24 سال، حضور روزانه در فضای مجازی 5 ساعت است.

بر اساس این بررسی‌ها، 91 درصد این افراد در فیس بوک، 72 درصد در اینستاگرام و 44 درصد در یوتیوب فعال هستند.

همچنین 88 درصد آنها با انتشار عکس فعالیت می‌کنند و 79 درصد نیز اقدام به انتشار ویدئو می‌کنند و 45 درصد نیز برای دیدن ویدئو، فیلم و سریال در شبکه‌های مجازی حضور دارند.

از هر 4 نفر یکی از آنها افراد مشهور را تعقیب می‌کند و از 28 درصد آنها نیز کالاها و خدماتی که این افراد تبلیغ می‌کنند را خریداری می‌کنند. از هر 3 نفر نیز یکی از آنها لباس افراد مشهور را به عنوان الگو خریداری می‌کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است