تلاش اسلام آباد برای تداوم تجارت با تهران

اسلام اباد تجارت تهران

 

 ایران و پاکستان در سال های اخیر و به ویزه پس از روی کار آمدن عمران خان، نخست وزیر پاکستان برنامه ریزی جدی تری را برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با یکدیگر در دستور کار قرار داده اند که بر این اساس در اردیبهست ماه عمران خان همراه با تیم اقتصادی سفری به کشورمان داشت و در خلال این سفر مذاکرات و تفاهمنامه های بسیاری در حوزه های اقتصادی به امضای طرفین رسید.

بنابراین گزارش در راستای توسعه روابط ایران و پاکستان  (دوشنبه دوم اردیبهشت) رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در یک بیانیه مشترک ضمن تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریعتر برجام از سوی سایر کشورها با توجه به اجرای کامل مفاد این توافق توسط تهران، نهادهای ذیربط وزارتخانه‌های خود را مکلف کردند تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها، کلیه ساز و کارهای لازم را برای افزایش حداکثری فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی فراهم کنند.

 در بند هشتم این بیانیه مشترک آمده است: «با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 1397، رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان نهادهای ذیربط وزارتخانه‌های خود را مکلف کردند تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها، کلیه ساز و کارهای لازم را برای افزایش حداکثری فعالیت‌های پولی، مالی و بازرگانی فراهم نمایند. طرفین همچنین مقرر نمودند تا به منظور رایزنی در موضوعات فوق، بیست و یکمین دور مذاکرات کمیته مشترک اقتصادی را در نیمه دوم سال 1398 در پاکستان برگزار کنند.»

 عمران ‌خان، نخست‌ وزیر پاکستان در مورد خرید گاز از ایران گفت  ما بلافاصله پروژه را نهایی کرده و بخشی را که وظیفه ماست، تکمیل خواهیم کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با برگزاری نشستی فوری، از مسئولان بخش انرژی کابینه خود خواست ضمن نامه‌نگاری به سران اتحادیه اروپا و آمریکا موضع قطعی آنها را در خصوص خرید گاز از ایران جویا شوند.

نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: وجود تحریم‌ها علیه ایران مهم‌ترین مشکل پیش ‌ِروی تکمیل این پروژه است و اگر ما بابت تحریم‌ها نگرانی نداشته باشیم، برای خرید گاز از ایران درنگ نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود که دولتمردان پاکستان با همراهی مسئولان دولت ایران این مشکل را حل خواهند کرد و تلاش می‌کنند تا این پروژه را به‌ شکلی مصالحه ‌آمیز به‌ اجرا برسانند.

در حال حاضر پاکستان که برای تامین نیاز اقتصاد رو به رشد خود به شدت به گاز وابسته است، مجبور است گاز خود را با هزینه بالایی از کشورهایی همچون قطر تامین کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است