توسعه روابط همکاری فرهنگی و گردشگری اصفهان و گرجستان

اصفهان 2

 

اصفان

 

ه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان صبح امروز در نشستی با هیات علمی و فرهنگی آژانس ملی حفاظت از میراث فرهنگی کشور گرجستان همچنین هیات علمی موسسه شرق شناسی دانشگاه دولتی ایلیا گفت: این نشست فرصتی مناسب برای تبادل تجربه  و توسعه همکاری های فرهنگی دو طرف است.

فریدون الهیاری،اداره کل میراث فرهنگی اصفهان را در تلاش برای توسعه گردشگری اصفهان ومنطقه قفقاز دانست و افزود: همچنین منطقه فریدن بزرگ در غرب استان اصفهان می تواند به عنوان یکی از مهم ترین محورهای ارتباط فرهنگی اصفهان و گرجستان مطرح شود.

وی، نزدیکی مردم فلات مرکزی ایران و گرجستان را از پیشینه طولانی برخوردار دانست و گفت: جمعیت قابل توجهی از اقوام هموطن ساکن در غرب استان اصفهان از اقوام گرجی هستند و این در حالی است که بخشی از آثار تاریخی ارزشمند ما همچون پل تاریخی سی و سه پل بدست  الله وردیخان  از سرداران ایرانی گرجی تبار در عصر صفوی بنا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، توسعه گردشگری با منطقه بزرگ و تاریخی قفقاز را از سیاست های جدید میراث فرهنگی اصفهان برشمرد و افزود: با توجه به تنوع اقلیمی در کنار صنایع دستی ارزشمند و میراث فرهنگی منحصر به فرد این است می طلبد با کشوری همچون گرجستان از جمله منطقه قفقاز که دارای تاریخ و فرهنگ نزدیک هستیم به توسعه گردشگری بپردازیم.

هیات علمی و فرهنگی کشور گرجستان به سرپرستی نیکولوز ناخو تسریشویلی رایزن پیشین سفارت گرجستان در ایران در مدت سه روز اقامت در استان اصفهان، علاوه دیدار با مسوولان استان از آثار تاریخی اصفهان هم بازدید کردند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است