جشنواره روح گرسنه پکن آگوست 2019

روح گرسنه پکن

جشنواره روح گرسنه پکن از ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در شهر پکن کشور چین برگزار می گردد. جشنواره روح گرسنه پکن در روز پانزدهم هفتمین ماه تقویم قمری چین برگزار می شود. این جشنواره به جشن هالووین آمریکایی شباهت دارد که هر سال برگزار می شود. بر اساس باوری مرسوم، ارواح مردگان روی زمین پرسه می زنند و اگر به آنها بی اعتنایی شود، بدجنس و موذی می شوند و مردم را به تهیه تمام انواع غذاها مجبور می کنند. با شرکت در این رویداد متوجه بوی سوختن بخور خوشبو در فضا و انواع غذاهایی که بیرون در خیابان ها گذاشته شده اند، می شوید؛ همه این کارها در طول زمانی که مردم محلی آن را “ماه ارواح” می نامند، برای جلب رضایت ارواح درگذشتگان صورت می گیرد. از پوشیدن لباس های به رنگ قرمز یا آغاز کارها و ابتکارات جدید در این مدت پرهیز کنید، چون باور بر این است که بدشانسی می آورد. در طول برگزاری این رویداد، خیمه های بزرگی در دشت های باز برافراشته می شود تا میزبان ضیافت های شام و اجرای نمایش هایی همچون اپراهای چینی، کمدی های استندآپ باشند. در این رویداد، ظروف بزرگی در اختیار معتقدین به این آداب و رسوم قرار می گیرد تا بنا بر این باور که در زندگی پس از مرگ، سعادتمند می شوند، پول های خود را در آنها بسوزانند.

نخستین روز ماه روح گرسنه ٢٠١٩:

در نخستین روز این ماه، مردم اسکناس هایی ساختگی را در خارج از منازل یا محل کار خود کنار رودخانه ها یا در دشت ها می سوزانند.

مردم همچنین عود روشن می کنند و برای پرستش و دعا برای ارواح ناراحت گرسنه، غذا نذری می دهند، همه جا از جمله مناطق تجاری و مسکونی، فانوس هایی که با رنگ قرمز رنگ آمیزی شده را آویزان می کنند.

در این روز مراسم خیابانی، مراسم در بازار و مراسم در خیمه ها بر پا می شود. در طول برگزاری مراسم خیابانی و بازار، مردم در خیابان ها و بازارها جمع می شوند تا این جشنواره را جشن بگیرند.

آخرین روز ماه روح گرسنه ٢٠١٩:

آخرین روز هفتمین ماه تقویم قمری مصادف با برگزاری جشنواره ای ویژه نیز می باشد. این روز، زمانی است که دروازه های جهنم مجدداً بسته می شوند. مردم جشن می گیرند و مراسم این روز را به شیوه های مختلف برگزار می کنند. بسیاری از مردم، اسکناس ها و لباس های بیشتری را می سوزانند تا ارواح بتوانند از آنها در جهنم استفاده کنند.

بسیاری از خانواده ها شب هنگام فانوس هایی را بر روی قایق های کوچک در رودخانه شناور می کنند. مردم از چوب و کاغذ، فانوس های رنگارنگی درست می کنند، و خانواده ها نام درگذشتگان خود را روی فانوس ها می نویسند. باور بر این است که ارواح با تعقیب فانوس های شناور بر روی رودخانه از آنجا دور می شوند.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است