جشنواره روز نارنجی هلند 2019

تولد پادشاه هلند

 

۲۷ آپریل روز تولد پادشاه  هلند است و به همین مناسبت در سراسر این کشور جشن و شادی برگزار می شود. مردم هلند لباس نارجی رنگ می پوشند که سمبلی از نام خانوادگی خاندان سلطنتی این کشور، اورانیه (نارنجی) است و بصورت سنتی در شهرهای کوچک و بزرگ بازار فروش خرده ریز برگزار می شود. روز پادشاه در هلند تنها روزی است که بساط کردن در خیابان و فروش اجناس نیاز به مجوز ندارد. لذا در گوشه و کنار هر خیابان، عده‌ای به خرید و فروش آثار هنری و دستی و حتی لباس می‌پردازند. به نوعی این روزبه عنوان روز اتحاد ملی شناخته می‌شود.
این  مراسم پیش از سلطنت ویلم الکساندر پادشاه فعلی به نام روز ملکه در روز ۳۰ آوریل و در واقع به عنوان روز ملکه هلند جشن گرفته می شد . این سنت از تاریخ ۳۱ اوت ۱۸۸۵ میلادی، روز تولد ویلهلمینای هلند پی گرفته شده است.
همه ساله، شاه و خانواده سلطنتی بعنوان بخشی از مراسم از یک شهر یا بخش بازدید می‌کنند. در سال ۲۰۱۶، آنها از زووله بازدید کردند و در سال جاری آنها مهمان شهر تیلبورخ خواهند بود .
در روز پادشاه جشن های بزرگی در قالب کنسرت های خیابانی در فضاهای عمومی، به ویژه در آمستردام برگزار می شود. پیشبینی می شود امسال شمار افرادی که برای جشن به آمستردام می روند از ۸۰۰ هزار نفر بگذرد.

هُلند  کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان مسیحی پروتستان هستند. جمعیت مسلمان هلند نزدیک به یک میلیون نفر است. پایتخت هلند شهرآمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهرلاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند به‌شمار می‌رود که جزایری را درآمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیاهم‌جوار است. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به‌شمار می‌رود.

۲۵ درصد از زمین‌های کشور هلند پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار دارد و ۲۱ درصد از جمعیت آن در این مناطق زندگی می‌کنند

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است