حزب کارگر وعده داد: سفر از ملبورن به بریزبین فقط در ۳ ساعت با قطار تندرو

 

 

ملبورن بریزبین قطار
  

با وعده  حزب کارگر رویای مردم استرالیا در مورد قطارهای فوق تندرو که تا سواحل شرقی امتداد داشته باشند به حقیقت نزدیک شد.
حزب کارگر وعده داده که با اختصاص یک میلیارد دلار زمینه احداث خط راه آهن ملبورن به بریزبین را محقق کند.
این خط راه آهن که یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر طول خواهد داشت ملبورن را از طریق سیدنی به بریزبین وصل می‌کند و مردم می‌توانند فقط در سه ساعت از ملبورن به بریزبین سفر کنند.
بر اساس این وعده انتخاباتی زمین‌هایی که در محدوده این خط راه‌آهن هستند خریداری می‌شوند و از ساخت منازل مسکونی در آنها جلوگیری می‌شود.
«آنتونی آلبانز» وزیر درسایه زیرساخت‌ها اعلام کرد که مدت زمان زیادی است که زمان سرمایه‌گذاری در این بخش فرا رسیده است.
به گفته وی با این سرمایه‌گذاری به شش سال بی عملی دولت ائتلافی پایان داده می‌شود.
آلبانز در ادامه گفت: حزب کارگر در انتها پیشرفت در این پروژه را که موجب انقلاب در سفرهای بین ایالتی و توسعه منطقه ای می‌شود ارائه می‌کند. به گفته وی رشد جمعیت اهمیت نیاز به داشتن خطوط ریلی پرسرعت را نمایان می‌کند.

ملبورن با حدود ۵ میلیون نفر جمعیت ( اکتبر ۲۰۱۸ )، پایتخت ایالت ویکتوریا، اولین پایتخت کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهمترین شهر فرهنگی این کشور است. ملبورن به لحاظ جمعیت دومین شهر کشور پهناور استرالیا است.

امروزه این شهر به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود؛ تا جایی که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش این کشور یاد می‌گردد.

ملبورن (و ایالت ویکتوریا) در میان شهرهای استرالیا لقب «بوستانشهر» گرفته است. این شهر در دههٔ اخیر چند بار به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی معرفی شده است.

ملبورن مهد و مرکز پیدایش صنعت فیلمسازی و سینما، تلویزیون،  هنر امپرسیونیسم،  و ملبورن شافل در استرالیا و مرکز مهم موزیک کلاسیک و امروزی در این کشوراست. فوتبال به روش استرالیایی نیز در ملبورن ابداع شده است.

شبکهٔ تراموای ملبورن به لحاظ گستردگی در رتبهٔ نخست جهان ایستاده است. بلندترین برج مسکونی جهان برج یوریکا (تا سال ۲۰۰۹) و سکای دک منحصربه‌فرد آن، پنج برج از شش آسمان خراش بلند استرالیا، بزرگ‌ترین کازینو و مجموعهٔ سرگرمی استرالیا، بزرگترین مرکز خرید استرالیا و نیمکرهٔ جنوبی، بزرگترین مجموعه نمایشگاهی و مرکز همایش نیمکرهٔ جنوبی، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گالری هنری استرالیا در این شهر قرار دارند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است