حل مشکل سوخت رسانی به ناوگان هوایی ایران توسط ترکیه

 

سوخت مقامات ترکیه

مسعود اسعدی سامانی در خصوص وضعیت سوخت رسانی به هواپیما‌های ایرانی از سوی کشور ترکیه بیان کرد: مشکل عدم سوخت رسانی ترکیه به ناوگان هوایی ایران مربوط به زمانی است که ترامپ از برجام خارج شد و به ۵ الی ۶ ماه گذشته باز می‌گردد.

وی در توضیح نحوه سوخت رسانی به ناوگان هوایی ایران در مسیر‌ها اظهار کرد:پرواز‌های هواپیما‌های ایران به صورتی انجام می‌شود که نیاز به سوخت رسانی به فرودگاه ترکیه نداشته باشیم و اگر بخواهیم در خصوص نحوه آن صحبت کنیم اطلاعات خود را افشا کرده ایم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به مذاکره مقامات ترک طی دو هفته اخیر با وزارت راه تصریح کرد:طی یکی دو هفته اخیر مقامات ترک با وزارت راه مذاکراتی داشتند و قول‌هایی برای وفع محدودیت سوخت رسانی داده اند ولی هنوز اجرایی نشده است.

سامانی خاطر نشان کرد: مقامات ترک برای رفع محدودیت سوخت رسانی به هواپیما‌های ایرانی زمانی را مشخص کردند که امیدواریم طی زمان بندی که امکان اعلام آن وجود ندارد، محدودیت‌ها برداشته شود.

در اواخر جنگ جهانی اول و در یکی از روزهای سال 1296 شمسی اهالی تهران برای اولین بار هواپیمایی را مشاهده نمودند که در ارتفاع پایین بر فراز تهران پرواز می کرد و چون در آن موقع فرودگاهی در تهران وجود نداشت، خلبان در محل وزارت امور خارجه و شهربانی فعلی به زمین نشست. این هواپیما ساخت روسیه بود که آن را به صورت صندوقی از قطعات از راه بندرانزلی با اتومبیل به تهران حمل و پس از سوار کردن قطعات توسط خلبان روسی به پرواز درآمد.

پیشرفت سریع کشورهای توسعه یافته در زمینه صنعت، تکنولوژی و بازرگانی، مسؤولین امر را متوجه صنعت نوپا و پرشتاب هواپیمایی نمود. به دنبال تمایل کشورها نسبت به استفاده از این تکنولوژی، در بهمن ماه سال 1304 ایران به موجب قانونی، حق انحصاری هواپیمایی در ایران را به شرکت هواپیمایی آلمانی به نام یونکرس ، واگذار نمود.

شرکت مزبور در سال 1305 شعبه خود را در ایران افتتاح و با وارد کردن چند فروند هواپیمای یونکرس، خطوط هوایی به شهرهای مشهد، شیراز، بندرانزلی و بوشهر دایر و حمل و نقل پست و مسافر از راه هوا را به عهده گرفت.
در سال 1317 باشگاه خلبانی با 20 فروند هواپیما تاسیس شد.در مرداد ماه 1325 دولت اقدام به تشکیل اداره ای تحت عنوان اداره کل هواپیمایی کشوری نمود.

اداره مذکور در آغاز کار خود را در یک اتاق واقع در طبقه پایین ساختمان شمس العماره با یک رییس و یک کارمند آغاز نمود و در یک سال بعد با بودجه ای بالغ بر سیصد هزار تومان محل آن به فرودگاه مهرآباد انتقال یافت. حدود سه سال بعد یعنی در تاریخ 28 تیر ماه 1328 قانون هواپیمایی کشوری به تصویب مجلس وقت رسید و اداره کل هواپیمایی کشوری زیر نظر وزارت راه قرار گرفت. در سال 1353 اداره مذکور تحت عنوان سازمان هواپیمایی کشوری زیر پوشش وزارت جنگ قرار گرفت، تا این که با به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی در تاریخ 6/12/1357 با تصویب شورای انقلاب، سازمان از پیکره وزارت جنگ منتزع و به وزارت راه و ترابری ملحق گردید.

در راستای شناخت بیشتر سازمان هواپیمایی کشوری که امروزه به عنوان سازمانی متعالی و شکوفا، اعمال حاکمیت بر صنعت حمل و نقل هوایی را عهده دار است همین بس که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به رغم مشغله های هشت سال دفاع مقدس و اخراج کارشناسان خارجی، کلیه امور به دست توانای متخصصین ایرانی انجام و فرودگاههای کشور از 22 فرودگاه قبل از انقلاب که حمل بار و مسافر در آن انجام می گرفت به 70 فرودگاه عملیاتی و آمار جابه جایی مسافر از قریب به سه میلیون نفر قبل از انقلاب به حدود 20 میلیون نفر در سال افزایش یافته است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است