دستگیری مهاجران غیرقانونی در ترکیه

مهاجر غیر قانونی ترکیه

 

نیروهای ژاندارمری و یگان‌های مرزی ترکیه در استان ادرنه هنگام گشت‌زنی 559 تبعه خارجه در چند گروه جداگانه را که درصدد سفر غیرقانونی به خارج از کشور بودند شناسایی و دستگیر کردند. این افراد تبعه کشورهای افغانستان، الجزایر، پاکستان، بنگلادش، ایران، عراق، فلسطین، مراکش، سومالی و سوریه بودند و پس از طی مراحل قانونی در مرکز ژاندارمری به اداره مهاجرت ادرنه منتقل شدند.

استان اِدرنه یکی از استان‌های کشور ترکیه است و در منتهی‌الیه غرب این کشور قرار گرفته‌است. مرکز این استان شهر ادرنه است. نام این استان از نام هادریان، یکی از امپراتورهای روم گرفته شده‌است.

شهر ادرنه در ناحیه تراکیه در منتهی‌الیه غربی ترکیه و در نزدیکی مرز یونان و بلغارستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۲ برابر با ۱۲۸۴۰۰ نفر برآورد شده‌است.

 

نیروهای ژاندارمری ترکیه 80 تبعه سوری را که از راه‌های غیرقانونی وارد ترکیه شده‌ بودند در شهرستان آلتین‌اوزو استان حتای و 5 تن دیگر را طی بازرسی از یک دستگاه خودرو در نزدیکی شهرستان کریک‌هان دستگیرکردند. دو تبعه سوری نیز به اتهام همدستی با مهاجرت غیرقانونی طی این عملیات دستگیرشده اند.

افراد دستگیر شده پس از طی مراحل اداری به مرکز مهاجرت حتای منتقل شدند.

اقدامات ترکیه در راستای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی طی سال‌های اخیر نتایج مثبتی درپی داشته و شمار اتباع خارجی که در چهار ماهه نخست سال 2019 از طریق آبهای سرزمینی ترکیه به شکل غیرقانونی به اروپا عبور کرده اند، 17.6 درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های وزارت کشور ترکیه، از اول ژانویه تا 25 آوریل سال جاری میلادی 79 هزار و 2 مهاجر غیرقانونی توسط نیروهای امنیتی کشور دستگیر شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است