زلزله قدرتمند پاپوا گینه نو استرالیا را لرزاند

زلزله پاپوا گینه نو

زلزله ای  ساعت ۷:۱۹ صبح  سه‌شنبه پاپوا گینه نو را لرزاند و مرکز زمین شناسی استرالیا شدت این زمین لرزه را ۷٫۱ ریشتر اعلام کرد.

شدت و تکانه‌های این زمین لرزه قدرتمند در بخش‌های شمالی ایالت کوئینزلند نیز احساس شده است.

مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرده است که کانون این زمین لرزه در حدود ۲۶۰ کیلومتری شمال پورت مورسبی پایتخت پاپوا گینه نو و در عمق ۱۲۶ کیلومتری زمین بوده است.

وقوع زمین لرزه های شدید در آبهای سواحل پاپوا گینه نو که در منطقه ای موسوم به حلقه آتش در اقیانوس آرام واقع شده، رایج است.

پاپوا گینه نو به پایتختی بندر مورسبی در نیمکره شرقی کره زمین و در شمال کشور استرالیا واقع شده و شش میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد.

پاپوا گینه نو، شرق جزیره گینه نو به همراه بیش از 600 جزیره دیگر را در بر می گیرد و نیمه غربی این جزیره متعلق به اندونزی و ایالت ایریان جایا است.

این کشور جزیره ای از سه طرف با دریاهای بیسمارک، سلیمان و مرجان احاطه شده و یکی از کشورهای قاره اقیانوسیه به شمار می رود و پس از استرالیا بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور این قاره است.

استرالیا با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا  کشوری است توسعه یافته درنیمکره جنوبی. این کشور با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور پهناور دنیا است. استرالیا یکی از قلمروهای همسوداست و در سال ۱۹۰۱ از بریتانیای کبیر استقلال یافته‌است. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است، شهری که در آن مجلس کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد. او به صورت تشریفاتی و به نمایندگی ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را در استرالیا به عهده دارد. در عمل نخست‌وزیر منتخب در کنار دولت و مجلس اداره کشور را در دست دارند. استرالیا از نظر مساحت دومین کشور پهناور عضو مجموعهاتحادیه کشورهای همسود است. سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند. این کشور دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج دربر گرفته‌است. استرالیا همچنین سرزمین اصلی قاره اقیانوسیه به‌شمار می‌آید که کوچک‌ترین قاره دنیاست.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است