سان فرانسیسکو استفاده پلیس از فناوری تشخیص چهره را ممنوع کرد

پلیس سانفرانسیسکو

 

شورای شهر سان فرانسیسکو در یک رای گیری استفاده پلیس و دیگر ادارات شهری از نرم افزار تشخیص چهره را ممنوع کرد. سان فرانسیسکو اولین شهر ایالات متحده است که این فناوری به سرعت در حال توسعه را غیرقانونی اعلام کرده است. مدافعان حریم خصوصی و آزادی های مدنی نگران گسترش این فناوری هستند.

این ممنوعیت بخشی از اجرای قانونی فراگیرتر است که ادارات شهری را ملزم می کند برای خرید فناوری های تجسسی یا استفاده از آن چه در حال حاضر در دست دارند از هیات رئیسه شورای شهر مجوز بگیرند.

آرون پسکین، یکی از اعضای شورای شهر سان فرانسیسکو، می گوید: «ما می توانیم بدون تبدیل شدن به کشوری امنیتی امنیت داشته باشیم.»

این قانون بر استفاده دولت فدرال از این فناوری در فرودگاه ها و بنادر و استفاده محدود شخصی یا تجارتی آن تاثیری نمی گذارد.

منتقدان می گویند فناوری پیشرفته به پلیس در یافتن مظنونین و مفقودین کمک کرده و ارزان تر و سریع تر خواهد بود.

مدافعان حریم شخصی ابراز نگرانی می کنند، روزی خواهد رسید که هویت مردم در مراجعه به مراکز خرید، پارک ها یا مدارس تشخیص داده شده و ردیابی خواهد شد.

سان فرانسیسکو با جمعیت ۸۸۴۳۶۳ نفر، چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا است.

شهر سان فرانسیسکو در نوک شمالی شبه‌جزیره سان فرانسیسکو در کنار خلیج سان فرانسیسکو قرار دارد. چندین جزیره درون خلیج و جزایر فارالون نیز که در ۲۷ مایلی ساحل در اقیانوس آرام قرار دارند بخشی از محدوده شهری سان فرانسیسکو به‌شمار می‌آیند.

شهر سان فرانسیسکو نقطه مرکزی در محدوده کلانشهری منطقه خلیج سان فرانسیسکو به‌شمار می‌رود. این محدوده کلانشهری در جمع ۷ میلیون جمعیت دارد. شهر سان فرانسیسکو پس از نیویورک متراکم‌ترین شهر آمریکا از نظر جمعیت است. دفتر مرکزی سان فرانسیسکو کرونیکل بزرگ‌ترین روزنامه منطقه شمال کالیفرنیا در این شهر جای دارد

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است