طوفان قدرتمند در راه هند و بنگلادش

طوفان هند
هند اواخر این هفته با طوفانی قدرتمند مواجه خواهد شد و احتمالا این قوی‌ترین طوفانِ پنج سال گذشته در خط ساحلی این کشور خواهد بود.

طوفان گرمسیری “فانی” واقع در خلیج بنگال حدود ۵۰۰ کیلومتر شرق “چنای” به سرعت در حال تشدید است و با حرکت به سمت شرق هند و بنگلادش در این هفته شدیدتر نیز خواهد شد.

“فانی” در حال حاضر با سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت در حال پیش‌روی بوده و پیش‌بینی می‌شود که سرعت بادهای همراه آن تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

آخرین باری که هند با طوفانی با این شدت و قدرت مواجه شده بود، مربوط به سال ۲۰۱۴ میلادی است.

“فانی” به سرعت در حال تشدید شدن بوده و به سمت خلیج “بنگال” در حال حرکت است. در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز طوفانی گرمسیری با نام “نرگس” این خلیج را درنوردیده و با بادهایی به سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، منجر به بارندگی‌های شدید و کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر شد.

همان‌طور که طوفان “فانی” به سمت هند در حال حرکت است، پیش‌بینی می‌شود که به موازات سواحل این کشور حرکت کند. یک انحراف جزیی به سمت غرب یا شرق درست مانند تغییر در شدت این طوفان، تاثیری قابل توجه بر زمان‌بندی فرود آن خواهد داشت. در صورتی که انحراف این طوفان به سمت شرق باشد، بدان معناست که مناطق شمالی‌تر هند و حتی بنگلادش را درنوردیده و شدت آن نیز کمتر خواهد بود.

اما در صورتی که “فانی” با سرعت بیش از ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت به سواحل هند برسد، شدت بیشتری خواهد داشت و سکونت‌گاه‌های بسیاری را می‌تواند در نزدیکی محل فرود خود آسیب رساند.

حتی در صورتی که از شدت این طوفان کاسته شود، ممکن است آسیب‌های ناشی از باد را کاهش دهد، اما سیل هم‌چنان به عنوان یک نگرانی باقی می‌ماند. به طوری که بخش‌هایی از هند و بنگلادش باید انتظار بارندگی‌هایی به میزان ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر با مقادیر بالاتر محلی و بدون در نظر گرفتن شدت بارندگی‌ها داشته باشند.

“فانی” اولین طوفان گرمسیری سال جاری در شمال اقیانوس هند است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است