علیپور مقام چهارم جام جهانی چین را کسب کرد

علیپور جهانی چین

 

چهارمین مرحله جام‌های جهانی ماده بولدرینگ و سومین مرحله مسابقات سرعت به مدت سه روز در شهر ووجیانگ چین برگزار می‌شوند. در این مسابقات ۴۶١ ورزشکار از ۳۴ کشور جهان از جمله ایران دارند.

رضا علیپور نفر دوم رنکینگ جام‌های جهانی ۲۰۱۸، نفر پنجم و هفتم مرحله دوم و اول ماده سرعت در مسکو و چونگ‌کینگ و دارنده رکورد سرعت جهان به همراه الناز رکابی نفر سیزدهم مسابقات چونگ‌کینگ، ورزشکاران ایرانی حاضر در این رقابت‌ها هستند.

در ماده سرعت این مسابقات، رضا علیپور با شایستگی به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در پایان به مقام چهارم رسید. سنگ نوردانی از روسیه، فرانسه و ایتالیا به ترتیب اول تا سوم شدند.

رضا علی‌پور شنازندی‌فرد سنگ‌نورد ایرانی، اهل قزوین قهرمان جهان و دارنده رکورد جهانی سنگ‌نوردی سرعت با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه است. وی در سال ۱۳۹۲ در مسابقات قهرمانی جهان که در چین برگزار شد توانست با ثبت رکورد ۶ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه مدال طلای جهان را در رشته سرعت برای اولین‌بار در تاریخ سنگ‌نوردی ایران کسب کند. فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی به‌خاطر سرعت بالای او لقب یوزپلنگ آسیا را به وی داده‌است. رضا علی‌پور در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ موفق شد با ثبت رکورد ۵ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه عنوان قهرمانی مسابقات سنگ‌نوردی جام‌جهانی نانجینگ چین را از آن خود کند. وی در همه مراحل این مسابقات توانست رکورد کمتر از ۶ ثانیه را ثبت کند و در مرحله نیمه‌نهایی نیز توانست با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه رکورد دنیا را که متعلق به دانیل بولدیرف اوکراینی با زمان ۵ ثانیه و ۶۰ صدم ثانیه بود، ۱۲ صدم ثانیه جابجا نماید. او در فینال این رقابت‌ها با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه بر سنگ‌نورد روس غلبه کرد و به عنوان قهرمانی دست یافت. پس از بهبود بخشیدن رکورد سرعت سنگ‌نوردی جهان به میزان ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه توسط رضا علی‌پور، در تعبیری رسانه‌های جهان او را سریع‌ترین مرد عمودی جهان و اوسین بولت سنگ‌نوردی جهان نامیدند، اوسین بولت دونده جامائیکایی است که عنوان سریع‌ترین مرد افقی جهان را دارد در بهمن ماه ۱۳۹۶ طی اقدامی از سوی اتحادیه بین‌المللی بازی‌های جهانی و به انتخاب کاربران ورزشکار برتر سال ۲۰۱۷ از میان برترین ورزش‌کاران شرکت‌کننده در مسابقات ۲۰۱۷ وروتسواف لهستان به رأی‌گیری گذاشته شد؛ که بر این اساس رضا علی‌پور شنازندی‌فرد سنگنورد ایرانی با کسب ۹۰۷۹۰ رأی مردمی به عنوان برترین ورزشکار رشته‌های غیر المپیکی جهان در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد. این اتفاق بزرگ برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران رخ می‌دهد که برترین ورزشکار رشته‌های غیر المپیکی جهان از کشور ایران انتخاب می‌شود.رضا علی‌پور سنگ‌نورد شایسته ایرانی در جریان برگزاری مسابقات سنگنوردی بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی ۲۰۱۸ توانست در اولین حضور رشته سنگنوردی در این رقابت‌ها، دهمین مدال طلای ایران و نخستین مدال طلای تاریخ سنگنوردی ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کند. براساس رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی سنگ‌‌نوردی؛ رضا علی‌پور با کسب ٣٢۴.۶٨ امتیاز، بالاتر از باسا از فرانسه و تیموفیف از روسیه به‌عنوان برترین ورزشکار ماده سرعت جهان در سال ٢٠١٨ انتخاب شد

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است