قانون جدید مقابله با محتوای خشونت آمیز استرالیا

قانون جدید استرالیا

قانون جدیدی در استرالیا علیه انتشار محتوای خشونت آمیز تصویب شده است. استرالیا اصلاحیه قانونی را تصویب کرده که در صورت عدم حذف محتوای خشونت آمیز از روی شبکه های اجتماعی، مدیران آن شبکه به جریمه و زندان محکوم می شوند. این اصلاحیه قانونی به پیشنهاد نخست وزیر در پارلمان استرلیا تصویب شد.
پخش زنده حمله تروریستی به دو مسجد در Christchurch نیوزیلند باعث انتقادات گسترده ای در این کشور و استرالیا نسبت به شبکه های اجتماعی و بررسی قانونگذاری در آن زمینه شده است. فیس بوک آن پخش زنده را به همراه ۵/ ۱ میلیون نسخه از ویدئوی دوباره همان فیلم حذف کرد و جلوی آپلود ۲/ ۱ میلیون آن را هم گرفت. یوتیوب هم مشابه فیس بوک عمل کرد، هرچند بعدا عملکرد آن از هر دو سو (هم مخالفان انتشار این محتوا و هم کسانی که نسبت به حذف محتوای خبری معترض بودند) مورد انتقاد واقع شد. شرکت های خدمات دهنده اینترنت در نیوزیلند و استرالیا هم سایت هایی که این ویدئو را میزبانی کرده بودند مسدود کردند. با این حال دولت ها همچنان زیر فشار تبعات انتشار گسترده این ویدئو در شبکه های اجتماعی هستند. ا
اصلاحیه قانون جنایی (به اشتراک گذاری محتوای خشونت آمیز) از شرکت های اینترنتی می خواهد که محتوای خشونت آمیز را از پلت فرم شان حذف کنند. در اصلاحیه قانون جدید استرالیا علیه انتشار محتوای خشونت آمیز، محتوای خشونت آمیز شامل پخش زنده محتوای تروریستی، قتل، اقدام برای قتل، شکنجه، تجاوز و کودک ربایی تعریف شده است. اگر شرکت ها این محتواها را ظرف مدت زمان معقول حذف نکنند می توانند با جریمه ای معادل ۱۰ درصد از حجم معاملات سالانه خود روبه رو شوند. این قانون همچنین مجازات زندان را به مدت حداکثر ۳ سال برای کسانی که در این زمینه گناهکار شناخته شوند در نظر گرفته است. البته این قانون زمان دقیق مورد نیاز برای حذف محتوا را مشخص نکرده است و شرایط می تواند بسته به میزان محتوایی که باید حذف شود و قابلیت های خود شرکت متغیر باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است