مسابقه شعرخوانی فارسی‌آموزان ارمنستانی

مسابقه شعرخوانی فارسی‌آموزان ارمنستانی 1

روزان تونویان، رییس کتابخانه «خنکو آپر» (کتابخانه ملی کودک و نوجوان ارمنستان) با سید محمدرضا حیدری، رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تونویان در این دیدار از رایزنی فرهنگی ایران برای همکاری‌های فرهنگی متعدد با کتابخانه «خنکو آپر» تقدیر کرد و در ادامه برنامه پیشنهادی خود را برای برپایی «آشنایی با شعر و ادب پارسی» که قرار است از این پس هر ساله با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و کتابخانه «خنکو آپر» انجام شود، ارایه داد.بر اساس توافقات قبلی و به پیشنهاد رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، مقرر شده؛ از این پس هر سال یک مسابقه شعرخوانی بین دانش‌آموزان زبان فارسی مدارس مختلف برگزار و به ۶ نفر از دانش‌آموزان برتر، هدایایی تقدیم شود.

این مسابقه در ۲ مرحله برگزار خواهد شد؛ مرحله اول بین دانش‌آموزان هر مدرسه برگزار می‌شود که منجر به انتخاب دانش‌آموزان برتر هر مدرسه خواهد شد و مرحله دوم با حضور نفرات برتر مدارس، در کتابخانه «خنکو آپر» برگزار می‌شود. به پیشنهاد رایزنی فرهنگی در سال ۱۳۹۸ (۲۰۱۹) که اولین دوره این مسابقات برگزار خواهد شد، اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بلندآوازه ایران‌زمین در بین دانش‌آموزان به مسابقه گذارده می‌شود که در ۲ بخش حفظ اشعار به زبان فارسی و حفظ ترجمه ارمنی اشعار برگزار می‌شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است