نخست‌وزیر استرالیا وعده کاهش پذیرش سالانه مهاجران را داد

نخست وزیر استرالیا 1

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا  در کارزار انتخاباتی خود قول داد که تعداد مهاجرانی را که سالانه در این کشور پذیرش می‌شوند، کم کند و ورود پناهندگان به استرالیا را هم در رقمی ثابت نگه دارد.

انتخابات فدرال استرالیا در روز ۱۸ ماه مه (۲۹ اردیبهشت) برگزار می‌شود و نظرسنجی‌های اولیه گرچه از رقابت نزدیک بین دو حزب لیبرال و کارگر این کشور خبر می‌دهد اما همچنان شانس موریسونِ لیبرال، برای پیروزی در این انتخابات بالا است.

در سال‌های اخیر، سرعت بالای مهاجرت و جمعیت بالا در شهر‌های بزرگ استرالیا به یک مسئله حساس تبدیل شده است به طوریکه ۲۹ درصد از جمعیت ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استرالیا، افرادی هستند که در خارج از این کشور متولد شده اند. در حال حاضر میزان مهاجرت از نرخ زاد و ولد در این کشور فراتر است.

نخست وزیر فعلی استرالیا در ادامه سخنان خود درباره موضوع مهاجرت، افزود: «مدیریت رشد جمعیت ما، موضوعی بسیار مهم در ارتباط با کیفیت زندگی‌ای است که در شهرهایمان داریم.»

طبق گزارش اداره آمار استرالیا، میزان خالص مهاجرت به این کشور تا سپتامبر ۲۰۱۸ رقم ۲۴۰ هزار نفر در سال بوده است.

نخست وزیر استرالیا وعده داد که اگر دولت او بار دیگر برنده انتخابات شود، در مدت چهار سال تعداد پذیرش مهاجران را به ۱۶۰ هزار نفر در سال کاهش می‌دهد.

این محدودیت شامل بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی خارجی که سالانه با دریافت ویزای تحصیلی وارد خاک استرالیا می‌شوند و میلیون‌ها دلار از طریق دانشگاه به اقتصاد این کشور کمک می‌کنند، نمی‌شود.

رای دهندگان در دو شهر بزرگ استرالیا یعنی سیدنی و ملبورن که بیشترین مهاجران را در خود اسکان داده است، نگرانی‌های‌های فزاینده‌ای، درباره افزایش جمعیت، فقدان زیرساخت‌های کافی و افزایش هزینه‌های زندگی دارند.

موریسون همچنین تاکید کرد که میزان پذیرش سالانه پناهندگان را در رقم ۱۸ هزار و ۷۵۰ نفر ثابت نگه خواهد داشت. در حالیکه حزب کارگر که حزب رقیب آقای موریسون در انتخابات پیش رو است، قصد دارد این رقم را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۷ هزار پناهجو در سال افزایش دهد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است