هشدار به ساکنان برج خلیفه در ماه مبارک رمضان

هشدار برج خلیفه

اداره امور اسلامی و خیریه دولت دوبی در آستانه ماه مبارک رمضان به ساکنان برج خلیفه–بلندترین برج جهان – و دیگر برج‌های بلند این شهر درباره تفاوت زمانی افطار هشدار داد.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ساکنان برج خلیفه و دیگر برج‌های بلند دوبی با توجه به طبقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند مشمول تفاوت زمانی می‌شوند. ساکنان طبقات ۶۰ تا ۱۲۰ برج‌های بلند دوبی باید با تفاوت زمانی ۴ دقیقه [دو دقیقه در سحر و دو دقیقه در افطار] روزه خود را آغاز و افطار کنند.

تفاوت زمانی در چنین ارتفاعی باعث می‌شود زمان اذان صبح برای ساکنان برج‌های بلند دو دقیقه زودتر از سایر ساکنان دوبی باشد. علاوه بر این، ساکنانی که در طبقات ۱۲۱ به بالا زندگی می‌کنند باید ۶ دقیقه بیشتر از سایر مردم دوبی روزه بگیرند. زمان اذان صبح در این ارتفاع ۳ دقیقه زودتر و موعد افطار نیز ۳ دقیقه دیرتر از سایر ساکنان دوبی خواهد بود.

برج خلیفه یا برج دوبی آسمان‌خراشی در شهر دوبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه‍. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.

برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دوبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات،خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر کرد.

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است