کانادا در معرض خطر آسیب‌های حاصل از وقوع سیلاب

سیل در کانادااخب

در پی بارندگی‌های شدید در کانادا هزاران خانه دچار آب گرفتگی شده و بسیاری مردم خانه‌های خود را تخلیه کرده و در اتاوا حالت اضطراری اعلام شده است.

هزاران خانه در کانادا در اثر وقوع سیل دچار آّب گرفتگی شده و بسیاری از مردم به نقاط امن منتقل شدند.

بعد از وقوع باران های شدید در این کشور در برخی مناطق این کشور سیلاب شدید به وقوع پیوسته و همچنین اتاوا، پایتخت کانادا هم در معرض تهدید قرار گرفته است.

حدود 400 نیروی امنیتی مامور شده‌اند که پایتخت کانادا را در برابر وقوع سیل محافظت کنند. قرار است کیسه‌های شن و ماسه پر شده و سیل بند ساخته شود. مقامات این کشور نگرانند که سطح آب رودخانه اتاوا از دو سال پیش هم که به وقوع سیل انجامید بالاتر بیاید.

برخی مسئولین محیط زیست کانادا دگرگونی های آب و هوایی را به عنوان دلیلی برای وقوع این گونه سیلاب ها ارزیابی کرده اند.

از روز پنج شنبه شرایط استثنایی در اتاوا حاکم شده تا اقدامات کمکی بهتر بتواند انجام شود. در استان کبک کانادا بیش از 3 هزار خانه زیر آب قرار گرفته‌اند.

شهردار شهر اتاوا  در پیامی توییتری از دولت استانی “انتاریو” و ارتش کانادا درخواست کمک کرده و هشدار داد: در حال حاضر حجم سیلاب‌های پیش‌بینی شده، بیش از سطوح قابل توجهی است که در سال 2017 میلادی منجر به آسیب دیدن ساختمان‌های بسیاری در شهر “اتاوا” شده بود.

یش‌بینی‌ بارندگی‌های شدیدتر و تدوام آن‌ها، نگرانی‌ها را نسبت به خطر شکسته شدن سد برق آبی “بِل فالز” در بخش‌های غربی “کبک” به دلیل بالا آمدن سطح آب افزایش داده است و از همین رو 250 نفر از خانه‌هایشان در اطراف این سد تخلیه شده‌اند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است