کاهش نرخ تورم در ترکیه

نرخ تورم ترکیه 1

 نرخ تورم ترکیه تا پایان ماه آوریل با ۰.۲۱ درصد کاهش در مقایسه با ماه مارس به ۱۹.۵ درصد که کمتر از انتظارات فعالان بازار است. پیش‌تر خبرگزاری آناتولی ترکیه در نظرسنجی از ۱۶ اقتصاددان ترک پیش بینی کرده بود تورم ماه مارس این کشور معادل ۲۰.۲۵ درصد باشد.

پیش بینی می‌شود نرخ تورم ترکیه امسال به ۱۶.۳ درصد کاهش یابد. برات البایراک، وزیر دارایی ترکیه در همین رابطه گفت: نرخ تورم جدید نشان می‌دهد ترکیه با توجه به کاهش تورم محصولات غذایی به هدف خود در فصل تابستان دست یافته است. هسته سخت تورمی که نرخ تورم مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آنها در نظر نمی‌گیرد به ۱۶.۳ درصد در ماه آوریل کاهش پیدا کرده است.

البایراک افزود: پیشرفت‌های مثبت در شاخص بهای مصرف کننده نشان دهنده روند بهبود تدریجی اقتصاد ترکیه است.

بنا بر اعلام مرکز آمار ترکیه، نرخ تورم نقطه به نقطه ماهانه این کشور در ماه آوریل معادل ۱.۶۹ درصد بوده است. بیشترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به تنباکو و نوشیدنی با افزایش ۶.۷۷ درصدی و بیشترین کاهش متعلق به بخش ارتباطات با تورم منفی ۰.۳ درصدی در مقایسه با ماه قبل بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ترکیه، از ۴۱۸ گروه محاسبه شده در شاخص تورمی، متوسط قیمت ۴۲ گروه بدون تغییر باقی مانده است، متوسط بهای ۲۹۴ گروه افزایش و در ۸۲ گروه کاهش داشته است.

بانک مرکزی دستیابی به تورم ۱۴.۶ درصدی در سال جاری، ۸.۲ درصدی در سال آینده و ۵.۴ درصدی در سال ۲۰۲۱ را هدف گذاری کرده است. نرخ تورم ترکیه در ماه اکتبر سال گذشته با ثبت رقم بالای ۲۵ درصد به بالاترین سطح خود در طول یک دهه اخیر رسید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است