کره جنوبی خریدار نفت آمریکا

کره جنوبی خریدار نفت امریکا

کره جنوبی  به امتحان نفت فوق سبک آمریکا که توسط شرکت انرژی آنادارکو به عنوان جایگزین نفت خام ایران فروخته می شود اقدام کرد. کره منتظر نظر واشنگتن در مورد ادامه خرید نفت ایران است .  کره جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی ایران است و یکی از 8 وارد کننده ای بود که بعد از وضع دوباره تحریم ها علیه ایران، برای ادامه خرید نفت این کشور معافیت گرفت .
انتظار می رود واشنگتن این معافیت ها را در ماه مه کاهش دهد که باعث مختل شدن عرضه میعانات گازی، یک نفت خام فوق سبک توسط ایران می‌شود. کره جنوبی از این نفت در صنعت بزرگ پالایشگاهی و شیمیایی خود استفاده می کند .
به نظر می رسد نفت سبک وست تگزاس جایگزینی احتمالی برای نفت ایران است چون وقتی پالایش می‌شود مقادیر قابل توجهی محصول نفتای پالایش شده می دهد که برای تولید مواد پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر نفت خام سبک وست تگزاس در بخش غربی حوزه پرمین در تگزاس تولید می شود.
علاقه کره جنوبی به نفت سبک تگزاس از آنجا ایجاد شد که رکورد تولید نفت آمریکا و صادرات آن به دولت ترامپ اجازه داد از انرژی به عنوان یک اهرم فشار در سیاست خارجی استفاده کند. بزرگترین تلاش آمریکا تحریم ها علیه صنعت نفت ایران و ونزوئلا بوده است .
سئول در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت هاست و اعلام کرده جایگزین های کمی برای میعانات گازی ایران دارد. کره جنوبی احتمالا مجبور است واردات فعلی خود را از ایران بین 5 تا 20 درصد کاهش دهد .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است