یاسمن مقبلی در میان ۱۲ فضانورد آینده ناسا

زن فضانورد ایرانی

 

ناسا ۱۲ فضانورد جدید خود را برای انجام ماموریت‌های مدار زمین و اعماق فضا‌ انتخاب کرد. در بین اسامی نام یک بانوی ایرانی نیز به چشم می خورد.
یاسمن مقبلی دختر ایرانی، از میان ۱۸ هزار تن شرکت کننده از سراسر دنیا، از سوی ناسا برای فضانوردی پذیرفته شد و  تبدیل به نخستین زن فصانورد ایرانی شد! ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۱ قدرتمندترین موشک تاریخ را به فضا پرتاب کند. این موشک با نام “سامانه پرتاب فضایی” (SLS) قرار است فضانوردان آمریکایی را به ماه ببرد. موشک یاد شده برای نخستین بار به صورت بدون سرنشین در سال ۲۰۱۸ به ماه فرستاده شد  و سپس سه سال بعد دو فضانورد آمریکایی با آن به ماه فرستاده خواهند شد.این موشک کپسول فضایی “اوریون” (تصویر شبیه‌سازی شده کامپیوتری) را با خود حمل می‌کند که ناسا برای پروازهای فضایی به ماه و مریخ با بودجه ۲۳ میلیارد دلاری طراحی کرده است. اوریون می‌تواند حداکثر شش فضانورد را در خود جای دهد. در سال ۲۰۱۴ اوریون نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

یاسمین مقبلی متولد شهر “باد ناوهایم” در آلمان و بزرگ‌ شده شهر بالدوین در ایالت نیویورک آمریکاست. در مراسم معرفی این گروه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز سخنرانی کرد. مقبلی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بالدوین، در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه پرآوازه “ام‌آی‌تی” ادامه تحصیل داد و از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او همچنین از مدرسه عالی نیروی دریایی در ایالت کالیفرنیا مدرک کارشناسی ارشد در رشته هوافضا دریافت کرده است.او دارای چهار نشان تقدیر نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران، سه نشان کارآیی و موفقیت نیروی دریایی و تفنگداران و چندین تقدیرنامه است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است