اماکن تفریحی لیبی

اماکن تفریحی لیبی

کشور لیبی در قسمت شمالی قاره آفریقا واقع شده است، از چهار طرف به مصر، سودان، چاد و نیجر محدود می شود. این کشور با مساحت نزدیک به ۷۰۰ هزار مایل مربع، هفدهمین  کشور بزرگ جهان است. تقریبا نود درصد این کشور بیابان است و اکثر کشور دارای آب و هوای بیابانی است به استثنای مناطق شمالی که آب و هوای مدیترانه ای دارند. با وجود اینکه در آفریقا است اما زبان رسمی کشور عربی است؛ این کشور فرهنگ عربی نیز دارد. گردشگری به دلیل قانون و نظم در کشور اخیرا تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

Benghazi، Cyrenaica

 

بنغازی

 

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است. در گذشته، بنغازی با طرابلس به عنوان پایتخت  بود؛و همینباعث پیشرفت شهر شد. بنغازی در حال حاضر مرکز منطقه سیرناییکا است و با طرابلس در اندازه های قابل توجهی از دیدگاه های تجاری متفاوت است.

 

طرابلس

 

طرابلس

 

شهر Tripoli طرابلس بزرگترین شهر لیبی است و همچنین پایتخت این کشور است. این شهر در منطقه شمال غربی لیبی در لبه بیابان بزرگ لیبی واقع شده است. این شهر مرکز فعالیت های بازرگانی و تولیدی کشور است و بندر اصلی لیبی است. این شهر دارای بسیاری از هتل های درجه یک برای گردشگران است. این شهر تلاش می کند تا گردشگری را افزایش دهد و یکی از ۱۰ مکان زیبا در لیبی است.

 

اوباری

 

اوباری

 

دریایِ شنیِ «اوباری» محوطه‌ای وسیع از شن‌تپه‌های مرتفع در منطقه‌ی «فزان» در جنوبِ غربی لیبی است. ۲۰۰۰۰۰ سال قبل، این‌جا منطقه‌ی مرطوب و حاصلخیز بود که باران زیادی در آن می‌بارید و رودخانه‌های جاری فراوانی داشت. این رودخانه‌ها، دریاچه‌ی بزرگی را تغذیه می‌کردند، دریاچه‌ای به اندازه‌ی جمهوری چک در آبگیر فزان که به آن دریاچه‌ی «مگا فزان» می‌گفتند.در حال حاضر حدود ۲۰ دریاچه در واحه‌های زیبایی با نخل‌هایی در حاشیه‌ی دریایِ شنی اوباری وجود دارد که به شکل ناهنجاری‌هایی در محیط در بین اکثر تصاویر دیدنی و جالب این دریاچه‌ها می‌توان به گابِرون و اُم‌الماء (مادرِ آب) اشاره کرد. گابرون که در کنار ویرانه‌های یک روستایی قدیمی واقع‌شده ‌یکی از دریاچه‌هایی است که توریست‌های زیادی از آن بازدید می‌کنند .یک کمپ توریستی معمولی هم در ساحل آن ساخته شده که ایوانی باز و دلگشا، کلبه‌هایی برای خواب و فروشگاهی برای خرید سوغاتی دارد. دو رود زیباتر دیگر هم به نام‌های اُم‌الحصین (مادرِ این اسب) که آن را به نام اُم‌الحصان هم می‌شناسند و در جنوب گابرون واقع‌شده، و دریاچه‌ای دیگر هم در تارهونا، یعنی ۱۱ کیلومتری اُم‌الحصان قرار دارد. با این حال این دو, جاذبه‌ی توریستی کمتری نسبت به گابرون دارند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است