لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021

کار در عمان

 مطلب لیست مشاغل مورد نیاز عمان در جولای 2021 ویرایش گردیده است

همانطور که در مطلب اقامت در عمان مطالعه کردید یکی از راه های اقامت در کشور عمان ، اخذ ویزای کار در عمان است . خارجی ­های ۲۱ تا ۶۰ ساله واجد شرایط اخذ ویزاهای کاری هستند. متقاضیان ویزای کاری علاوه بر مدارک کلی جهت ورود به عمان موظف هستند دعوتنامه­ کاری از سوی کارفرمای خود و مجوز کاری رسمی صادر شده توسط مدیر کل اداره کار عمان را ارائه دهند.برخی اتباع نیز ممکن است لازم باشد که مجوز کار یا مدارک شناسایی لازم از سوی سفارت در کشور مبدأ خود را ارائه دهند. در این مطلب تلاش میکنیم لیست مشاغل مورد نیاز عمان ، شرایط کاری و اخذ و یزای کار و حقوق و درآمد در عمان  را بررسی کنیم .

لزوم ویزای کار در عمان

مراجع قانونی عمان در مورد صدور ویزای کاری برای اتباع خارجی بسیار سختگیر هستند. آن­ها هنگام بررسی درخواست با دقت مدارک و تجارب کاری شما را بررسی خواهند کرد و تحقیق خواهند نمود که آیا هیچ فرد عمانی برای شغل کارفرمای شما وجود نداشته باشد. اگر مراجع قانونی اعلام کنند که شغل شما توسط یک تبعه­ عمانی قابل انجام است درخواست شما را رد خواهند کرد.

پس اولین شرط اقامت کاری در عمان وجود یک کارفرماست که از شما درخواست همکاری کرده باشد که به آن جاب آفر ( job offer ) میگویند و دیگر اینکه کارفرمای شما نتواند یک فرد عمانی با تخصص شما پیدا کند. شرط مهم دیگر داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس بوده که نقش اساسی در پذیرش شما خواهد داشت .

بیش از یک چهارم جمعیت کشور از کارگران مهاجر تشکیل شده است، و نیروی کار عمان نه تنها به حضور کارگران خارجی عادت کرده است، بلکه نسبت به نیازهای آنها حساسیت نشان می دهد و زمینه لازم برای شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم می کند .

لیست مشاغل مورد نیاز عمان ویرایش 2019

چه مشاغلی در عمان بیشتر مورد نیاز است ؟ (لیست مشاغل مورد نیاز عمان)

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021

به طور کلی و به شکل طبیعی،  کاریابی و کار درعمان برای کارگران ماهر و متخصص با رزومه مناسب و تسلط بیشتر به زبان راحت تر است . مشاغلی که بیشتر در عمان مورد استقبال قرار میگیرند مشاغلی در زمینه :

  • صنایع نفت
  • گاز
  • آموزش
  • پزشکی
  •  ساخت و ساز

می باشد.

فرصت های شغلی برای مهندسان، متخصصان فناوری اطلاعات، مدیران پروژه، معلمان و مدرسان زبان نیز بسیار زیاد است.

همینطور مشاغلی که مربوط به خدمات ساختمانی و صنعتی هستند مانند برقکار، جوشکار ، تعمیرات کولر و …. و مشاغل خدماتی چون کار در هتل ، رستوران ، آشپز و سرآشپز و … نیز در لیست مشاغل مورد نیاز عمان جایگاه خوبی داشته و امکان یافتن کار در عمان را دارند .

دولت عمان به‌تازگی شروع به ساخت چندین مرکز درمانی در این کشور کرده تا نیازهای پزشکی خود و سایر همسایگانش را جبران نماید. این مراکز که با جدیدترین امکانات پزشکی روز تجهیز شده و دولت عمان از هیچ هزینه‌ای برای آن کوتاهی نکرده به‌شدت به تخصص‌های گروه پزشکی نیازمند است. به‌عبارت‌دیگر در حال حاضر نیاز به اکثر رشته‌های پزشکی برای کار در عمان می‌باشد؛ بنابراین کار در عمان و مسقط برای ایرانیان ۲۰۱۹ خصوصاً گروه پزشکی فرصت خوبی است برای هم‌وطنانی که به دنبال بالا بردن سطح رزومه و درآمد خود هستند

ویزای کار عمان (ویژه کادر پزشکی) ۲ ساله می‌باشد که پس‌ازآن در صورت توافق دو طرف می‌تواند (کار در عمان) تمدیدشده و این همکاری ادامه یابد.
به دلیل نیاز کشور عمان به کادر پزشکی هم‌اکنون فرصت مناسبی جهت استخدام در این بخش در کشور عمان وجود دارد.

از آنجا که عمان درامد نفت خود را به شکل اصولی در زیر ساخت های کشور هزینه میکند و به سرعت رو به پیشرفت هست ، مشاغلی چون مهندسی ، امور ساخت و ساز و همینطور صنایع مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی ، شانس مناسبی برای یافتن شغل مناسب در عمان دارند همینطور کلیه شاخه های پزشکی و درمانی نیز در اولویت میباشند و از مشاغل مورد نیاز عمان محسوب میشوند. .

یافتن کار، تغییر شغل و فرهنگ کار در عمان

از آنجا که کارفرمایان تسهیلات زیادی در اختیار کارمندان خارجی خود ( مسکن ، کار ، تحصیل ، ایاب و ذهاب و … ) قرار میدهند و هزینه های زیادی را متقبل میشوند ، به راحتی آنها را از دست نمیدهند و تغییر شغل و کار در عمان کار سخت و پیچیده ایست . مهاجرانی که یک موقعیت شغلی را رها می کنند، باید به مدت دو سال کشور عمان را قبل از بازگشت و فعالیت در یک موقعیت شغل دیگر ترک کنند.

البته یک روش برای حل این مشکل وجود دارد. خارجی ها می توانند یک گواهی عدم اعتراض (NOC) از کارفرمای عمانی خود دریافت کنند، اما این کار ساده ای نیست و چه بسا که حتی با وجود گواهی عدم اعتراض همچنان مجبور به ترک کشور عمان شوند .

هفته کاری در عمان معمولاً بین ۴۰ و ۴۸ ساعت، بسته به نوع صنعت است. به طور کلی، روز کاری در حدود هشت ونیم یا ۹ صبح شروع می شود، و در پنج و نیم یا ۶ بعد از ظهر به پایان می رسد. توجه داشته باشید که تعطیلات آخر هفته در عمان شامل جمعه و شنبه است.

کار در عمان آنچنان پیچیده نیست و عرف های معمول جوامع غربی را دارد ، ضمن آنکه قطعا صداقت ، وجدان کاری ، احترام متقابل و رعایت نکات اسلامی و دینی ، موجب تحکیم ارتباط شما و همکاران و کارفرمایان عمانی میشود .

با آنکه عمان نسبت به کشورهای اطراف خود شرایط بهتری برای خانمها به لحاظ کار و زندگی فراهم کرده است و تعصبات مذهبی کمتری دیده میشود ولی همچنان پیداکردن کار و اخذ اقامت کاری در عمان برای زنان مشکل تر است .

در حال حاضر تقریبا تعداد 2 میلیون نفر اتباع خارجی مشغول کار در کشور عمان بوده و در این کشور زندگی می کنند. دلایل و مزیت های مختلفی برای زندگی و کار در این کشور وجود دارد که افراد مختلفی را به سمت و سوی خود کشانده است. یکی از این دلایل بالا بودن میزان حقوق دریافتی و پرداخت حداقل مالیات می باشد. بدین ترتیب می توان به یک زندگی مناسب و ایده آل در این کشور دست یافت. از طرفی دیگر، بالا بودن ارزش پول این کشور نسبت به ایران، از دیگر موارد جذب اتباع خارجی می باشد.

مشاغل مورد نیاز عمان

در مجموع چنانچه پیشنهاد کاری از عمان داشته، به زبان تسلط داشته و مدرک تحصیلی لیسانس به بالا دارید و در یکی از حرفه های مرتبط با نفت و گاز ، مهندس و عمران ، پزشکی و تدریس سابقه کاری دارید نیم بیشتری از راه را طی کرده اید ولی این بدان معنا نیست که به هیچ عنوان برای دیگران کار وجود نداشته باشد و قطعا شرایط شخصی و رزومه کاری هر شخص میتواند متفاوت بوده و امکاناتی را فراهم کند .

برای کار در عمان ، گاهی میتوانید سایت های کاریابی را هم مرور کنید و درخواست های خود را ارسال کنید تا شاید بتوانید نظر کارفرمایان عمان را به خود جلب کنید . بازدید از سایت هایی چون https://om.indeed.com/jobs-in-Oman خالی از لطف نیست . توجه داشته باشید که مشاغل مورد نیاز عمان که هر ساله اعلام میگردد ، بدین معنی نیست که به کارها و مشاغل دیگر نیازی نیست ، بلکه در واقع اولویت ها را اعلام میکند .

حقوق و درآمد در عمان 

واحد پول عمان، ریال است. هر ریال عمان ۱۰۰۰ بیسه است و هر ریال عمان ۲.۶ برابر دلار آمریکاست . برای یک زندگی معمولی در حد متوسط و با صرفه جویی میتوان حدودا با 200 تا 250 ریال ماهیانه در عمان زندگی کرد . بنابراین میتوانید نسبت به پیشنهادات شغلی خود بهتر تصمیم بگیرید .

اگر در کشور عمان شرکت ثبت کرده اید، در عمان اقامت دارید و قصد دارید کارمند عمانی استخدام کنید، باید به قانون جدیدی که برای پرداخت حداقل حقوق تصویب شده توجه کنید.
در این قانون ذکر شده که کمترین حقوق و دستمزدی که برای کارمند عمانی ثابت (فول تایم) برای کار در عمان باید در نظر گرفته شود، مبلغ ۲۲۵ ریال عمان در ماه میباشد و ۱۰۰ ریال نیز در ماه به عنوان کارانه ثابت باید به وی پرداخت شود که کل مبلغ را به عدد ۳۲۵ ریال عمان میرساند.
از طرف دیگر این حقوق حداقلی، سقف حداکثری ندارد و هر عددی میتواند به عنوان حقوق به کارمند عمانی پرداخت شود ولی نباید کمتر از ۳۲۵ ریال در ماه باشد

برای کار در عمان نیاز است به زبان انگلیسی مسلط باشید و دقت داشته باشید صرفاً صحبت کردن و (اسپیکینگ) ملاک نیست!
حداقل نمره آیلتس (IELTS) برای پزشکان ۵٫۵ و برای پرستاران ۵ است، بدیهی است که نمره بالاتر شانس بیشتری به متقاضی برای کار در عمان می‌دهد. دانستن زبان عربی و دارا بودن سابقه کار در کشور عمان می‌تواند شمارا در اولویت استخدام و کار در عمان قرار دهد.

ازآنجاکه زمان دریافت این ویزاها بسیار کوتاه می‌باشد (بین دو تا شش ماه) فرصت چندانی برای آماده‌سازی داوطلبینی که سطح زبان پایینی دارند وجود ندارد.
در موارد خیلی نادر که شرکت‌های ایرانی در عمان درخواست نیرو از کاریابی می‌کنند پیشنهاد کار در عمانکه در این مورد عموماً نیاز به دانش زبانی بالایی نیست.

لازم به ذکر است که دریافت ویزای کار عمان به‌تنهایی موجب اقامت دائم (اقامت عمان) یا دریافت پاسپورت نمی‌گردد. درواقع این ویزا مناسب متقاضیانی است که امکان دریافت ویزای کار آلمان یا انگلستان را به هر دلیلی نداشته و یا داوطلبین جوانی که هدف آن‌ها فقط کسب درآمد برای مدت‌زمان مشخصی باشد و کار در عمان را به‌عنوان بالا بردن رزومه یا پس‌انداز هزینه انتخاب می‌کنند. چراکه کارفرمایان (پس از پایان مدت قرارداد) هیچ تعهدی مبنی بر استخدام دوباره متقاضیان ندارند.
به‌طور کل درآمد در کشور عمان بسته به سوابق کاری و رشته کاملاً متغیر است.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان و شرایط و تغییرات کار در عمان مرتبا به روز رسانی میشود.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها

94 / 100
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است