اجاره خانه و آفیس در امارات متحده عربی

اجاره خانه و آفیس در امارات متحده عربی
اجاره کردن مکان اجاره‌ای در امارات متحده عربی مخصوصاً دبی مشکل به نظر می‌آید، از آن نظر که قیمت مسکن در این کشور بسیار بالاست بهتر است با اطلاعات کافی و چشمان باز مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. بیش از 70 درصد مردم در دبی اجاره‌نشین هستند و با شروع مجدد پروژه‌های عمرانی، انتخاب‌های بسیاری وجود دارد. در ادامه با سایت roomaco.com  همراه باشید .تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با این امر در اختیارتان بگذاریم.

اجاره خانه در دوبی2

حدود قیمت اجاره خانه و آپارتمان در امارات متحده ( دوبی )

نرخ اجاره در دبی

نرخ ها برای اجاره یک سال میباشد که به صورت چک های 3 ماه پرداخت میشود.

سویت چهل متری 40 تا 80 هزار درهم
یک خوابه 60 تا 100 هزار درهم
دوخوابه 75 تا 140 هزار درهم
سه خوابه 95 تا 160 هزار درهم
ویلا دوخوابه 120 هزار درهم
ویلا سه خوابه 150 هزار درهم
ویلا پنج خوابه 200 هزار درهم

چک‌ها

برخلاف خیلی از کشورهای دنیا، اکثر مالکان در دبی اجاره را به‌صورت ماهانه دریافت نمی‌کنند. درواقع، آن‌ها ۲ برگ چک برای کل اجاره‌ی یک سال از شما دریافت می‌کنند- که ممکن است برای کسی که تازه به دبی آمده است کمی غیرمعقول باشد. همچنین هیچ قانون خاصی برای تعداد چک‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید با مالک مذاکره کنید. پرداخت ۴ ماهه یا هر ۲ ماه هم گاهی اوقات امکان‌پذیر است ولی باید متذکر شد که خیلی از مالکان ممکن است اجاره‌ی کل را بر اساس تعداد چک‌ها افزایش دهند- بهترین حالت معامله این است که شما کرایه یک سال را جلوتر پرداخت کنید.

اجاره آپارتمان در دوبی

پول رهن و هزینه‌ها

خیلی از جاها از مستأجر می‌خواهند که مقداری پول که معمولاً ۵ درصد کل اجاره یک سال است را به‌صورت رهن و امانت پرداخت کنند. فارق از مقدار آن، پول رهن برای تضمین این است که شما ملک را در همان وضعیتی که وارد آن شده اید، تحویل خواهید داد. بدانید که شما کاملا حق این را دارید که درخواست برگرداندن پول رهن خود را زمانی که ملک را تخلیه کردید، بدهید و اگر صاحب ملک از این کار سر باز زد شما میتوانید به مراجع قانونی متوسل شوید. همچنین گزارشاتی نشان داده اند که بعضی از آژانس ها برای بازدید از یک آپارتمان هم درخواست پول رهن دارند. تا به این لحظه هیچ قانونی وجود ندارد که آژانس ها را از این کار منع کند ولی پیشنهاد ما  این است که اگر همچین موردی پیش آمد شما قبول نکنید. هزینه های مربوط به اجاره نامه و آژانس ها (منظور بنگاه های املاک) معمولاً توسط مالک پرداخت می‌شود ولی گاهی از اوقات از مستاجرین درخواست می‌شود تا هزینه‌ها را بپردازند.

تعمیرات و نگهداری

قوانین امارات متحده عربی بیان می‌کند که مالکان مسئول پرداخت هزینه‌های سرویس و تعمیر هرگونه نقص یا عیب در طول زمان اجاره‌ نامه ملک هستند مگر اینکه در اجاره‌ نامه چیز دیگری قید شود. رایج است که در اجاره‌ نامه قید می‌شود که مستأجر مسئول پرداخت هزینه‌های تعمیرات جزئی است و مالک مسئول پرداخت هزینه‌های تعمیرات اساسی. فقط مطمئن شوید که این موارد در اجاره‌ نامه قیدشده باشد که مثلاً تعمیرات زیر ۲۰۰ درهم، تعمیر جزئی و بیشتر از آن تعمیرات اساسی محسوب می‌شوند.

اجاره آپارتمان در دوبی2

فسخ قرارداد

مالک فقط زمانی می‌تواند مستأجر را بیرون کند که یا اجاره پرداخت‌ نشده باشد و یا مستأجر مفاد اجاره‌نامه را رعایت نکرده باشد. اگر لازم بود نظر آژانس تنظیم‌کننده بنگاه‌های املاک RERA  را بپرسید. اگر مستأجر مایل به تخلیه کردن ملک بود، ممکن از بعضی از مفاد تغییر کند و یک مهلت ۳۰-۶۰ روزه به مستأجر داده شود. ولی اگر مستأجر می‌بایست ملک را تخلیه کند، هیچ تغییری در مفاد اجاره‌نامه قابل انجام نیست مگر اینکه با مالک به توافق برسد.
زندگی کردن با شخصی دیگر
یک باور متداول وجود دارد که شما می‌توانید با شخصی از جنس مخالف که با او ازدواج‌ نکرده‌اید، در یک مکان زندگی کنید (و دولت این مسئله را نادیده می‌گیرد). درواقع، بر اساس قوانین شریعت و بند ۳۵۶ قوانین کیفری امارات متحده عربی ۲ نفر از جنس مخالف که باهم ازدواج‌نکرده‌اند و باهم نسبتی ندارند، نمی‌توانند باهم زندگی کنند و مجازات انجام آن حداقل ۱ سال زندان است.

حل اختلافات

کمیته اختلافات اجاره‌ای دبی DRDC، که در دپارتمان دبی لند واقع‌ شده است، اواخر سال ۲۰۱۳ باز شد و جایگزین کمیته مربوط به اجاره شهرداری دبی شد.DRDC باید اولین محل اقدام شما برای اختلافات اجاره‌ای باشد ولی شما می‌توانید مالک را به RERA گزارش کنید و یا با مشاور املاک تماس بگیرید.

اجاره خانه در دوبی

تمدید قرارداد

با توجه به اینکه بازار ملک و اجاره‌ی دبی در حال افزایش است، معمولاً مالکان سعی دارند که اجاره‌ها را افزایش دهند. با این‌حال، افزایش اجاره‌ها محدود شده است و بر اساس قوانین RERA یا آنچه شما با مالک زمان امضای قرارداد توافق کرده‌اید، است. یک جای خوب برای مشخص کردن میزان افزایش اجاره، محاسبه کننده اجرا RERA است.

مدت قرار داد اجاره در دبی حداقل شش ماه و به طور معمول یک سال میباشد که در زمان اتمام
مدت قرارداد مستاجر این حق را دارد که درخواست تمدید نماید.

در صورت تمایل به تمدید قرار داد و یا تخلیه از طرف مستاجر، وی باید حداقل دو ماه قبل از اتمام قرار داد مالک را از تصمیم خود آگاه سازد. 

در صورت تمایل مالک به تخلیه ملک وی باید حداقل 12 ماه قبل مستاجر را از طرف نامه رسمی دادگاه مطلع سازد که صدور این نامه توسط دادگاه طبق شرایط خواص امکان پذیر است.
1. مالک قصد فروش داشته باشد.
2. مالک آپارتمان را برای استفاده شخص خود بخواهد.

به طور معمول مستاجر قرارداد اجاره را امضا و تمام چک های اجاره را تحویل مشاور املاک میدهد، سپس مالک نیز پس از امضا قرار داد، چک های اجاره را به همراه یک نسخه از قرار داد از مشاور املاک تحویل میگیرد.

مالکین موظف به ارائه تصفیه حساب آب ، برق، سیستم خنک کننده و گواهی عدم بدهی شارژ ساختمان، به مشاور املاک هستند تا مستاجر جدید با مشکلی در زمان نقل مکان نداشته باشد.
به طور معمول هزینه های تعمیرات جزیی در آپارتمان طی دوره اجاره تا سقف 500 درهم به عهده مستاجر و هزینه های بالاتر به عهده مالک خواهد بود.

طبق قانون RERA پرداخت کلیه قبوض به عهده مستاجر و پرداخت شارژ ساختمان به عهده مالکین است.

اجاره اتاق ارزان قیمت در دبی

اگرچه در هنگام سفر به دبی اولین اقامتگاهی که برای اسکان موقت به ذهنمان می رسد هتل های بزرگ و کوچک این شهر است ، اما نباید فراموش کرد که در لایه های عمیق تر این شهر ، هم اماکنی استثنایی برای ثروتمندان وجود دارد و هم مکانی مختص افراد کم درآمد . به عنوان مثال در پالم جمیرا یا نخل معروف این شهر ، ویلاهای متعددی با بهره گیری از جدیدترین متدهای عمرانی و رفاهی ساخته شده است که با هزینه چند هزار دلاری بصورت کوتاه و بلند مدت اجاره داده می شوند و از سویی دیگر نیز اتاق های محقر و ساده با قیمتی نازل در اختیار افراد کم بضاعت قرار می گیرد . در میان دو قشر مذکور ، عده فراوانی وجود دارند که قصد اقامتی بلند مدت در این کشور داشته و یا در طول سال به دفعات مکرری به این شهر سفر می کنند.

اجاره خانه در دوبی3

یکی از مقرون بصرفه ترین اقداماتی که این افراد انجام می دهند اجاره اتاق ارزان قیمت در دبی می باشد ، چراکه اگر قصد اقامت در هتلی ولو ارزان قیمت را داشته باشند ، با گذر زمان و افزایش روزهای حضورشان در این شهر مبلغ قابل توجهی را از دست می دهند و اگر قصد خرید یک ملک را نیز داشته باشند سرمایه کلانی از دارایی های خود را بی دلیل مسکوت کرده اند . در همین رابطه اجاره اتاق ارزان قیمت در دبی که عموماً به صورت مبله و نیمه مبله ارائه داده می شوند در گرو مشورت و همکاری با آژانس های مسکن این شهر می باشد . این افراد بر خلاف هتل ها و سایر مراکز خدماتی و تجاری دبی که با دلار کار می کنند ، از واحد رسمی و بومی پول دبی ، درهم امارات یا AED استفاده می کنند . اجاره این اماکن که مشابه ایران در گرو عناصری همچون محله بنا ، امکانات ساختمان و واحد ، تعداد واحدها ، متراژ و … است ، از ۵۰۰ تا ۷۰۰۰ درهم امارات به ازای هر ماه می باشد .

یک توصیه از سایت  roomaco.com با توجه به قیمتهای بالا اجاره خانه و آفیس بسیاری از ایرانیها حداقل برای اقامت و پرداخت اجاره مناسبت تر شهرهای شارجه و عجمان را انتخاب می کنند .

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است