مراکز تفریحی مالزی (کاملترین به زبان فارسی)

مراکز تفریحی مالزی

مطلبی که پیش رو دارید، کاملترین و غنی ترین مطلب به زبان فارسی میباشد که در مورد اماکن تفریحی و جاذبه های گردشگری کوالالامپور، توسط تیم تحریریه روماکو گرداوری و تهیه گردیده است و بیشترین مراکز تفریحی مالزی را به شما معرفی میکند.

مالزی یکی از مدرن ‌ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است و تنوع فرهنگی زیادی دارد. پایتخت آن نیز  کوالالامپور است. شهر زیبای کوالالامپور در ساحل غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است. این شهر تلفیقی از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن شهری است و بیش از ۴۰ خط هوایی و همچنین بندری نیز به نام Klong در فاصله ۴۱ کیلومتر مرکز شهر دارد.

این شهر، سرویس حمل و نقل داخل و بیرون شهری خوبی دارد و می توان از انواع وسایل نقلیه همچون مترو، اتوبوس، قطار یا تاکسی استفاده کرد. این جاذبه گردشگری آسیایی در فاصله ۳۵ کیلومتری از دریا قرار دارد و فرهنگ آن ترکیبی از سه فرهنگ اصلی مالایی، چینی و هندی است.

تیم تحریریه روماکو برای شما دو مقاله جامع دیگر با عنوان شهرهای مالزی و مراکز خرید در مالزی را تدارک دیده است که در کنار این مطلب میتواند برای گشت و گذار در مالزی کاملا کفایت کند.

در کوالالامپور، در کنار ساختمان هایی با قدمت صدساله می توانید آسمان خراش های مدرن را نیز ببینید. به همین دلیل، گردشگرانی که به این شهر مسافرت می کنند، مایلند دوباره به آن سفر کنند. آب و هوای کوالالامپور گرمسیری است. هوای گرم این شهر با باران های سنگین همراه است و دمای هوا گاهی به بیش از ۳۵ درجه می رسد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با مراکز تفریحی در مالزی و جاذبه های گردشگری کوالالامپور، آشنا بشیم .

ایستگاه قطار کوالالامپور Kuala Lumpur Railway Station

ایستگاه قطار کوالالامپور یک ساختمان استعماری زیبا با ترکیبی از معماری شرق و غرب می باشد. بازدیدکنندگان از سبک طراحی آن به عنوان یک طراحی منحصر به فرد یاد می کنند.

مراکز تفریحی در مالزی

این ایستگاه در سال ۱۹۱۰ با هزینه ای بالغ بر ۲۳۰۰۰ دلار ساخته شد و در سال ۲۰۰۱ یک ایستگاه مدرن جایگزین این ایستگاه شد. در حالیکه قطار های مسیرهای طولانی تر به ایستگاه مرکزی انتقال داده شدند، اما هنوز برخی از قطار ها از این ایستگاه حرکت می کنند.

معبد Thean Hou Temple

Thean Hou الهه ی دریا است. این معبد یکی از بزرگتیرین معابد چینی در آسیای جنوبی است که در کوالالامپور واقع شده است. این معبد در سال ۱۹۸۹ توسط جامعه ی چینی های مالزی تاسیس شد. این معبد دارای یک معماری چینی بی نظیر و به چشم انداز زیبایی از شهر کوالالامپور مشرف است.

مراکز تفریحی در مالزی

این معبد دارای یک دفتر ثبت ازدواج است و از آن برای برگزاری جشن های عروسی استفاده می شود و سالانه تقریبا ۵۰۰۰ زوج تصمیم می گیرند که در این معبد ازدواج کنند. این معبد جز جاهای دیدنی کوالالامپور است.

اسکوئر تایمز برجایا Berjaya Times Square

اسکوئر تایمز برجایا دارای یک مجتمع بزرگ برای خرید و دو هتل پنج ستاره است. این ساختمان با ۷۰۰٫۰۰۰ متر مربع مساحت یکی از بزرگترین ساختمان ها در سراسر دنیا است.

اسکوئر تایمز برجایا

مرکز خرید آن دارای بیش از ۱۰۰۰ فروشگاه، ۶۵ مرکز غذایی و رستوران و همچنین امکانات تفریحی از قبیل بزرگترین پارک داخلی آسیا و اولین تئاتر ۳D و ۲D IMAX مالزی است که در طبقه دهم واقع شده است.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

Islamic Arts Museum Malaysia

موزه های هنرهای اسلامی مالزی که در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده، بزرگترین موزه در جنوب شرق آسیا می باشد. این موزه دارای بیش از ۷۰۰۰ نوع مصنوعات از جواهرات تا ماکتی از یک مسجد در مکه می باشد.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

کلکسیون این موزه را فقط آثار مکشوفه ی خاورمیانه و مالزی تشکیل نمی دهند، بلکه این موزه دارای آثار مکشوفه ای از هند و چین هم می باشد. این موزه دارای ۱۲ گالری هنری و یک رستوران با انواع غذاهای محلی دلپذیر می باشد. این موزه در نزدیکی Lakr Garden واقع شده است. این موزه جز جاهای دیدنی کوالالامپور است.

کشور مالزی پر از جاذبه های متعددی است که برای بازدیدکنندگان و توریست ها، همواره جاذبه ای برای عرضه دارد. دین بیشتر مردم مالزی، اسلام است بنابراین یکی از بهترین موزه ها به نام موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور در این کشور خودنمایی می کند. روماکو در ادامه معرفی جاذبه های کوالالامپور که هر گردشگری باید به دیدن آن ها برود، به سراغ این موزه آمده است.

موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور با الهام گیری از معماری اسلامی کشورهای مختلف جهان نشانه و نماد خوبی از بناهای اسلامی برای گردشگران است. بسیاری از آثار ارزشمند اسلام به همراه منابعی برای آشنایی بیشتر با هنرهای اسلامی در این موزه نگهداری می شوند. اگر می خواهید بیشتر با موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور و آثار نگهداری شده و فضاهای مختلف آن آشنا شوید، تا انتهای مطلب را بخوانید.

آشنایی با هنرهای اسلامی کوالالامپور

به طور قطع می توان گفت که این موزه یکی از اولین و بزرگترین موزه های آثار هنری اسلامی در جنوب شرق آسیا واز مهمترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور میباشد. ، همچنین این موزه دارای 12 گالری متنوع و زیباست که بسیاری از اقلام موجود در آن به جای منطقه جغرافیایی بر اساس نوع آن قرار گرفته است .  همچنین این موزه برجسته با بیش از هشت هزار اثر هنری دارای یکی از برترین گنجینه های هنرهای تزئینی اسلامی در دنیا می باشد که سالانه هزاران گردشگر جذب این موزه می شوند .

شما بازدید کنندگان در این موزه انواع جانماز های دستدوزی شده ، خطاطی ها و دست نوشته های ظریف و زیبا بر روی ظروف سفالی ، قالی های دستباف و کاشیکاری های لعابی همگی نشان دهنده هنرمندی و زبر دستی استادان هنرهای اسلامی است که بدون شک شما عزیزان در بازدید از این موزه را مسحور این همه زیبایی و دقت در جزییات و ظرافت این آثار هنری خواهد کرد .

موزه هنرهای اسلامی مالزی

برنامه های موزه

این موزه را می توان به عنوان نماد و سمبلی از سازمان و بنیاد البخاری دانست که به حفظ فرهنگ، تاریخ و میراث اسلامی تا به امروز کوشیده است. شاید بتوان در این دنیایی که در حال دور شدن از یکدیگر و شاید در بعضی نقاط در حال فروپاشی است، نقش موزه ها را بسیار مهم و جدی دانست. این موزه ها هستند که نشان دهنده آداب و فنون، تاریخ و البته نگهدارنده میراث هنر و فرهنگند.

به همین منظور از مهم ترین کارهایی که موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور انجام می دهد برگزاری نمایشگاه های متعدد درون موزه و یا خارج از کشور است. با این کار مردم بیشتری با فرهنگ و هنر اسلامی آشنا شده و به نوعی ترویج یادگیری این هنرها را دنبال می کند. هنرهایی مانند خوشنویسی، خطاطی، نقاشی های مینیاتور و تذهیب، گره چینی، کاشی کاری و بسیاری دیگر را در این موزه می توانید یاد بگیرید و حتی کلاس بروید.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

آثار مهم درون موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

از مهم ترین و دیدنی ترین آثاری که در موزه هنرهای اسلامی مالزی وجود دارد، پارچه دور کعبه یا همان کیسوا (Kiswa) که مربوط به سال ۱۹۶۴ است را در این موزه پیدا خواهید نمود. این پارچه نفیس پوشاننده در خانه خدا یعنی کعبه در مکه بوده که هر ساله عوض می شود.از دیگر آثار نفیس و با ارزشی که در موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور می توانید از آن ها دیدن کنید، کتاب های دعا و قرآن هایی مربوط به قرن هفدهم میلادی است.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

بخش معماری هم بسیار دیدنی است.  در این بخش می توانید ماکت هایی از بهترین بناها و مساجد سراسر جهان را ببینید. برای ساخت این ماکت ها، حتی به جزئی ترین قسمت ها هم دقت شده است. در این مجموعه ماکتی از کل بنای مقدس مسلمانان یعنی بنای مسجد الحرام در مکه قرار دارد. همچنین مسجد بزرگ شیان در چین نیز در میان ماکت های مساجد اسلامی دیده می شود. از دیگر قسمت های جذاب در این موزه، تماشای ماکت مسجد جامع اصفهان است.

موزه هنرهای اسلامی مالزی

ساعات بازدید موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

ساعات بازدید از این موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۰۰ است.

  • آدرس: مالزی، کوالالامپور، جالان لمباه پردانا
  • Address: Jalan Lembah Perdana, Kuala Lumpur
  • تلفن: ۲۰۲۰ ۲۲۷۴ ۶۰۳+

پارک پرندگان کی ال KL Bird Park

این پارک که در محیط آرام Lakr Garden واقع شده دارای بیش از ۳۰۰۰ نوع پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف است.

پارک پرندگان کی ال

این پرندگان به چهار قسمت تقسیم بندی شده اند: در سه منطقه آن پرندگان می توانند آزادانه پرواز کنند و محیطی شبیه به زیستگاه طبیعیشان برای آنها فراهم شده. گفته می شود این پارک بزرگترین پارک در دنیا است که دارای امکانات پرواز آزادانه برای پرندگان می باشد. در منطقه ی چهارم پرندگان در داخل قفس نگه داری می شوند.

بوکیت بینتانگ Bukit Bintang

بوکیت بینتانگ یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور است و محبوبیت زیادی دارد و شاید این به این دلیل باشد که اکثر گردشگران عاشق خرید کردن هستند.

بوکیت بینتانگ Bukit Bintang

بوکیت بینتانگ یک مرکز خرید و تفریحی در شهر است. این مرکز دارای چندین رستوران و مرکز غذایی با انواع مختلف غذاهای دلپذیر می باشد. این مرکز در تمام ساعات شبانه روز به ویژه شب ها دارای جنب و جوش و رفت و آمد گردشگران است .سالنهای مختلف ماساژ ،پاساژهای مختلف ، رستورانها ، دکه های چنج پول و هر آنچه یک گردشگر نیاز دارد .در بوکیت بینتانگ گرد هم امده .

میدان مردکا اسکوئر Merdeka Square

این میدان قلب شهر کوالالامپور است. مردکا اسکوئر، میدان استقلال هم نامیده می شود چرا که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ زمانی مالزی یک کشور مستقل شد، پرچم مالزی در این میدان برافراشته شد.

میدان مردکا اسکوئر

این میدان دارای زمین چمنی می باشد که در روزهای استعمار توسط بازیکنان کریکت استفاده می شده. این میدان توسط برخی از ساختمان های معروف شهر مثل موزه ملی و باشگاه سلطنتی Selangor) Royal Selangor Club) احاطه شده است.

مالزی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دارای جاذبه های بسیاری است که برخی از آن ها متعلق به ادوار گذشته و برخی دیگر نیز در دوران کنونی طراحی شده اند. یکی از دیدنی های مالزی که برای گردشگران جالب خواهد بود میدان مردکا کوالالامپور (Merdeka Square Kuala Lumpur) است که در مرکز کوالالامپور، در مقابل ساختمان معروف عبد الصمد (Sultan Abdul Samad Building) و در کنار باشگاه سلطنتی سلانگور (Royal Selangor Club) واقع شده و در بین اهالی کوالالامپور و مردم مالزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

میدان مردکا کوالالامپور 2

 آشنایی با میدان مردکا کوالالامپور

میدان مردکا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور، مکانی است که در تاریخ ۳۱ اگوست سال ۱۹۵۷ میلادی استقلال مالزی در این میدان اعلام گشت و شکست انگلیس و سران آن در مالزی در همین جا جشن گرفته شد و پرچم این کشور پایین آورده و به جای آن پرچم مالزی به عنوان یک کشور مستقل بر فراز میله ای ۱۰۰ متری در میدان استقلال و یا داتاران مردکا (Dataran Merdeka) نصب شد. قابل ذکر است که میله پرچمی که در این میدان قرار گرفته بلند ترین میله در جهان است و یکی از دلایل شهرت میدان استقلال کوالالامپور محسوب می شود. در سمت چپ این میله موزه تاریخ ملی (National History museum) قرار دارد که درهای خود را در سال ۱۹۶۶ به عنوان موزه تاریخ ملی باز کرد و بازدید کنندگان را قادر به کشف تعداد زیادی از میراث تاریخی مالزی از طریق نمایشگاه دائمی نمود.

میدان مردکا کوالالامپور 1

میدان مردکا علاوه بر میزبانی رژه سالانه روز استقلال، کنسرت‌های موسیقی راک را هم میزبانی می‌کند. در زیرزمین محوطه چمن‌کاری‌شده، مرکز خرید پلازا پوترا قرار گرفته است، جایی که مسافران تور مالزی می‌توانند محصولات متنوع و جالبی را پیدا کنند. درست روبه‌روی میدان، باشگاه سلطنتی سلانگور قرار دارد. این باشگاه با الهام از تودور بریتانیا و در سال 1884 تاسیس شد. در زمان خودش این مجموعه در بین خواص بریتانیایی خیلی محبوب و مرکز جامعه استعماری بود. بیشتر این مجموعه در یک آتش‌سوزی در دهه 1960 از بین رفت. باشگاه بازسازی‌شده همچنان در بین افراد خیلی مهم شهر محبوب است. با این که عضویت در این باشگاه برای عموم مردم و کسانی که بتوانند از پس هزینه‌هایش برآیند آزاد است، اما بخش RSC همچنان مختص مردان باقی مانده است.

میدان مردکا کوالالامپور 3

رفتن به میدان مردکا در تور مالزی

راحت‌ترین راه برای رفتن به میدان مردکا استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شهر است. شما می‌توانید قطارهای 3 خطی را سوار شوید که از ایستگاه مسجد جامع عبور می‌کنند. به سمت مسجد جامع پیاده‌روی کنید و میدان مردکا در پیش رویتان خواهد بود. جاذبه‌های دیگری هم در اطراف این میدان وجود دارند که ازمهمترین مراکز تفریحی مالزی به شمار میروند؛ یکی از مهم‌ترین آنها بازار مرکزی کوالالامپور است، جایی که شما می‌توانید سوغاتی‌ها و خوراکی‌های محلی را خریداری کرده و در مورد تفاوت‌های فرهنگی قومیت‌هایی که این سرزمین را شکل داده‌اند بیاموزید.

غار باتو Batu Caves

این غار یک مکان مقدس برای هندو های مالزی و از بارزترین مراکز تفریحی مالزی محسوب میشود. بیش از هزاران نفر از هندو ها سالیانه برای برگزاری جشن تایپوزام (Thaipusam) در این محل جمع می شوند. هندوها در این جشن اقلام سنگینی مثل کوزه حمل می کنند و بدن خود را با قلاب برای وصل کردن به چیزهای دیگر سوراخ می کنند که این شکلی از توبه برای آنان است و بالا رفتن از ۲۷۲ پله برای رسیدن به غار برای توبه کردنشان کافی نیست.

غار باتو Batu Caves

در بالاترین طبقه سه غار بزرگ با سنگ های آهکی و یک غار کوچک تر با مجسمه های هنری هندو وجود دارد. گردشگران می توانند برای میمون هایی که در اینجا زندگی می کنند موز و یا بادام زمینی بیاورند.

یکی از جاذبه های دیدنی و جالب در مالزی غار میمون ها کوالالامپور است که بسیار محبوب و معروف در جمع گردشگرانی است که به این کشور سفر می کنند. این غار که با نام غار باتو کیو نیز معروف است برای هندوها مقدس است و در دل یک تپه ی بزرگ آهکی با صخره های تیز قرار گرفته است، تپه ای که پوشیده از گیاهان و درختان است. این غار و تپه چیزی حدود چهارصد میلیون سال پیش با دگردیسی زمین از دریاچه ای مربوط به ماقبل تاریخ تشکیل شده اند. ساکنان این منطقه بعد از میمون ها قبیله ای به نام تموان بودند که از این غار برای پناه گرفتن و مخفیانه زیستن استفاده می کردند.

 غار میمون ها کوالالامپور

تاریخچه غار میمون ها کوالالامپور

تاریخ کشف این غار به سال ۱۸۸۱ میلادی می رسد که یک کاشف آمریکایی آن را در قسمت شمال شهر کوالالامپور کشف کرد. غاری که زمان زیادی به عنوان منطقه تفریحی و مخفیگاه کاربرد داشته است، حالا یک تجمعگاه مذهبی و یک جاذبه ی گرشگری در جهان شناخته شده است. غار باتو کیو نامش را از رودخانه ای به نام سانگای باتو که در گذشته ها در آن جریان داشته، گرفته است. وجود فضاهای سرسبزی که اطراف غار طراحی شده اند به زیبایی غار افزوده اند. غار میمون ها و یا باتو کیو دارای مجسمه های و نمادهای بسیاری است که تماشای آنها سرگرم کننده خواهد بود، هر سال مراسم های مختلفی در این غار برگزار می شود و بیش از یک و نیم میلیون نفر گردشگر برای تماشای این غار و مراسم به اینجا می آیند.

خداوندگار مورگن

خداوندگار مورگن

از همان ابتدای ورود، مجسمه ی غول پیکر خداوندگار مورگن ( Muragan ) توجه همه را جلب می کند.

پیکره ای ۴۲ متری ساخته شده از بتن و فولاد، و روکش شده با ۳۰۰ لیتر طلا، که ساخت آن به دست پانزده مجسمه ساز هندی، سه سال به طول کشید.
هندو ها خداوندگار مورگن را جنگجوی خوبی ها و محافظ خود از شر می دانند و شاید به همین علت است که آن را مانند محافظی بر در غار باتو قرار داده اند.
او با نیزه اش آماده و در قامت یه جنگجو ایستاده و چشم به گردشگران و زائرانی دوخته که روزانه از سراسر دنیا به دیدنش می آیند.

باتو کیو مالزی

به محض ورود به غار ، میمون ها از شما استقبال می کنند ! دنبال هر نوع خوراکی اعم از بادام زمینی و موز هستند که می توانید برایشان از مغازه های پایین پله ها بخرید ! غذا دادن به میمون ها از نزدیک ، تجربه ی جالبی است . یکی از روزهای خاصی که می توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه ی جشن هندی ها باشید ،روز تایپوسام (Thaipusam) است که سالی یک بار و در یک روز خاص در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود(هر سال فرق می کند) . این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا است . مجسمه ی ایستاده بودا در باتو کیو کوالالامپور بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی گردشگر از آن دیدن می‌کنند .

غار میمون ها کوالالامپور

آدرس و ساعات کاری غار میمون ها کوالالامپور

باتو کیو Batu Caves ، معبد سوبرامانیام Sri Subramaniam Temple ، کوالالامپور ، مالزی کوالالامپور ،  مالزی

ساعات کاری این مکان هر روز از ساعت 06:00 تا 21:00 میزبان شما گردشگران تور کوالالامپور می باشد .

برج های دو قلو و مخابراتی مالزی

از جاذبه های دیدنی مالزی می توان به برج های آن اشاره کرد. اگر میخواهید شهر کوالامپور را از بالا ببینید می توانید به این دو برج بروید و در ارتفاعات آن به مناظر زیبای این شهر به تماشا بنشینید، تماشای شهر کوالالامپور از ارتفاع بالا بسیار لذت بخش خواهد بود.

برج های دو قلو و مخابراتی مالزی

برج مخابراتی – KL TOWER

برج مخابراتی کوالالامپور  که از معروف ترین دیدنی های مالزی می باشد در ابتدا به منظور تحقق اهداف ارتباطی و مخابراتی ساخته شد اما مراجع و علمای مسلمان برای رصد کردن شروع ماه رمضان، روز عید فطر ماه های شوال و ذی‌‌الحجه از آن استفاده می کنند.

برج مخابراتی کوالالامپور یا برج کی ال در تاریخ اول اکتبر 1996 میلادی رسما به بهره برداری رسید. این برج با ارتفاع 421 متر پس از برج میلاد تهران (با ارتفاع 435 متر)، ششمین برج بلند دنیا محسوب می شود.از آنجا که این برج بر روی تپه بوکیت ناناس (Bukit Nanas) ساخته شده است، به نظر می رسد کمی از برج های دوقلوی پتروناس بلند تر باشد.

معماری این برج مخابراتی که از جاذبه های گردشگری کوالالامپور می باشد مبتنی بر معماری اسلامی است که با استفاده از خطوط عربی، کاشی کاری اسلامی و موتیف های اسلامی سعی بر نشان دادن قدمت اسلام در این سرزمین دارد. از نکات جالب توجه دیگر این مجموعه استفاده از هنر ایرانی توسط هنرمندان اصفهانی در طراحی و تزیینات این برج می باشد.

هنرمندان مقرنس کار اصفهانی با به نمایش کشاندن سیر تکامل انسان تا رسیدن به بهشت بر روی هفت لایه مقرنس نمای زیبایی به این برج داده اند. 3 مقرنس در سقف های این بنا نصب شده است که 2 عدد از این مقرنس ها در قسمت لابی و آسانسور و سومین مقرنس که به عبارتی بزرگ ترین مقرنس برج می باشد در بالا ترین قسمت خارجی برج نصب گردیده است.

برج کی ال کوالالامپور دارای بخش های مختلفی است که گردشگران می توانند بازدید از آن ها را در برنامه خود قرار دهند از دیدنی های این برج می توان به سینمای ۶ بعدی، سالن کنسول بازی، آکواریوم مرجان آبی، باغ وحش کوچک، مناره کوالالامپور، عرشه دیدبانی، عرشه روباز و رستوران گردان اشاره کرد.

برخی از این دیدنی ها در محوطه برج و برخی دیگر نیز در داخل برج و در ارتفاع بالا قرار دارند. در محوطه اصلی ورودی برج ۹ مغازه، یک رستوران فست فود، یک مینی سینما که هر ۱۵ دقیقه مراحل ساخت برج را نشان می دهد و همچنین یک سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۲۲۲ نفر که در فضای باز قرار دارد، فعالیت می کنند. رستوران گردان برج که از بهترین رستوران های کوالالامپور می باشد در طبقه بالای عرشه دیدبانی و در ارتفاع ۲۸۲ متری قرار گرفته است و ظرفیت آن ۲۵۰ نفر می باشد و غذا های محلی مالزی و بین المللی را طبخ می کند.

برج های دوقلوی پتروناس  | Petronas Towers

برج های دوقلوی پتروناس ( به انگلیسی :  Petronas Towers ) یکی از بلندترین آسمان خراش های دنیا هستند که در کوالالامپور مالزی واقع شده اند. بدون شک اگر این سازه معروفترین مراکز تفریحی مالزی نباشد، قطعا جزء مشهورترین ها حتی در دنیا است.

این سازه ی بی نظیر که امروز نمادی از کشور مالزی در دنیا  است , با احتساب آنتن های بالای برج , ارتفاعی در حدود ۴۵۲ متر دارد . تعداد طبقات هر برج ۸۸  طبقه است و در کل ۷۸ آسانسور فعال در دو برج ساخته شده است . به جز این که این دو برج دو قلو و یکسان هستند , چیزی که باعث خاص بودن این آسمان خراش شده شگفتی و پیچیدگی در ساختار آن است,

همچنین  پلی که  طبقات ۴۱ و ۴۲ دو برج  را به هم وصل می کند که طولی در حدود ۵۶ متر و ارتفاعی در حدود ۱۷۵ متر از سطح زمین دارد . قسمت تهتانی این دو سازه هم با یک مرکز خرید به نام سوریا به هم مرتبط می شوند. درست است که امروز کاربری پتروناس اداری است اما با این وجود باز هم جزء یکی از پر بازدید ترین اماکن در مالزی توسط گردشگران است.

 مالزی را با برج های دو قلوی پتروناس می شناسند. تا قبل از سال ۱۹۹۸ لقب بلندترین آسمان خراش دنیا از آن برج سیزر در ایالات متحده ی آمریکا بود  اما پتروناس موفق شد بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ لقب بلندترین ساختمان دنیا را بگیرد,

اما با ساخته شدن آسمان خراش تایپه ۱۰۱ در چین به عنوان مرکز جهانی مالی , با ارتفاع ۴۴۹ متر , این لقب را از پتروناس گرفتند , اما همچنان لقب بلندترین برج دو قلوی دنیا از آن پتروناس است. برج های دو قلوی پتروناس با پیچیدگی و شگفتی که در ساختار دارند توانستند هم تحولی باشند در دنیای آسمان خراش ها و هم نمادی باشند از اقتصاد رو به پیشرفت مالزی.

رج های دوقلوی پتروناس
رج های دوقلوی پتروناس

در سال ۱۹۹۲ بنا بر این شد که چهره ی کوالالامپور را تغییر دهند و آن را به سمت مدرن شدن پیش ببرند . این برنامه نیاز داشت تا ساختمان هایی در شهر ساخته شود تا نمادی از قرن ۲۱ باشند و ظاهری متفاوت با آن چه تا به حال در شهر و حتی دنیا بودند, داشته باشد . این پروژه در تاریخ ۱ ژانویه سال ۱۹۹۲ کلید خورد.

برای رسیدن به این هدف نیاز بود تا بهترین ها از سراسر دنیا گرد هم بیایند و با هم هم فکری کنند . در مهم ترین قسمت یعنی طرح و ایده ی سازه , از یک طراح و معمار آرژانتینی به نام César Pelli که در پروژه های زیادی در آرژانتین شرکت کرده بود , استفاده شد. او طرح ساختمان های دوقلوی پتروناس را ارائه کرد و بعد از برگزیده شدن ایده اش , کارهای اولیه برای رسیدن به هدف آغاز شد . ابتدا در ماه ژانویه ۱۹۹۲ آزمایشات و بررسی های مختلفی صورت گرفت تا بهترین مکان ممکن برای ساخت چنین سازه ای انتخاب شود.

در نهایت ساخت این دو برج  با هزینه ای بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید و در تاریخ ۱ اوت ۱۹۹۹ به طور رسمی با حضور رئیس جمهور وقت مالزی افتتاح شد و برج های دو قلوی پتروناس تبدیل شدند به نمادی از پیشرفت اقتصاد درمالزی.

برای ساخت برج های دو قلوی پتروناس از متخصصان بسیاری از کشورهای مختلف دنیا کمک گرفته شد , مثل کانادا , آمریکا , برزیل و… . پروژه ی ساخت برج های دو قلو به دو شرکت مختلف واگذار شد تا آن ها همزمان ساخت هر دو برج را شروع کنند و در یک زمان به پایان برسانند. ساخت برج غربی را یک شرکت ژاپنی به نام JA Jones Construction Co به رهبری فردی به نام Hazama  انجام داد . برج شرقی را نیز یک شرکت کره ای به نام Samsung C&T Corporation ساخت. این دو شرکت استخدام شده بودند تا بدون هیچ وقفه ای و در سریع ترین زمان ممکن پتروناس را به اتمام برسانند آن ها هم در یک رقابت نفس گیر ساخت را پیش می بردند. در نهایت شرکتی که رقابت را برنده شد شرکت کره ای بود.

اولین نکته در مورد ساختار پیچیده و شگفت آور این برج این است که از آهن و شیشه ساخته شده است . هر برج ۸۸ طبقه و مناره هایی با ارتفاع ۳۰ متر دارد. در ساخت اسکلت فلزی  این سازه ی بی نظیر  ۲۶ هزار تن آهن به کار رفته است و در این زمینه هم پتروناس بزرگترین سازه ی فلزی است که تا به حال در دنیا ساخه شده است. عملیات پی ریزی پتروناس در زمینی به مساحت ۵/۱ هکتار صورت گرفت, زمینی که سابقا یک پیست اتومبیلرانی بود . طی این عملیات حجمی معادل ۷۰ هزار تن بتن در ۳ روز متوالی  پی ریزی شد.

از این نظر  پتروناس بی نظیر است, چرا که این بزرگترین عملیات پی ریزی است که به صورت یکباره در یک سازه در دنیا صورت گرفته است. اما تا به این جا این برج با این مشخصات نمی توانست دربرابر زلزله دوام بیاورد پس لازم بود برای این موضوع هم فکری شود. برای مقاوم سازی پتروناس در برابر زلزله از ۱۴ دمپر (Damper) , وسیله ای که در خرپاهای مورب سازه قرار می گیرد و مانند کمک فنر اتومبیل عمل می کند و لرزش ساختمان را در طول زلزله تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد استفاده شد.

مسلما ساخت چنین سازه ی بلندی نیاز داشت تا همه چیز در موردش بررسی شود از وقوع زلزله ی احتمالی تا تاثیر وزش باد. تا به این جا توانسته بودند پتروناس را در برابر زلزله مقاوم کنند اما چطور باید در برابر بادهای شدید از تکان خوردن و درنهایت تخریب ساختمان جلوگیری می کردند؟
زمانی که باد به پتروناس برخورد می کند, برج ها مثل یک بادبان عمل می کنند . اما روش کار به چه صورت است. طراح پتروناس سزار , ایده ای را مطرح کرد تا این دو برج بتوانند بادهایی تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را تحمل کنند. ایده ی او این بود که بین طبقات ۴۱ و ۴۲ دو برج یک پل برقرار شود تا هم راه ارتباطی دو برج باشد و هم با ساختارش برج ها را مستحکم تر کند.

اما باز هم ساخت این پل می توانست خطراتی را در پیش داشته باشد و با وزش بادهای چرخان این پل ۹۰۰ تنی از ارتفاع ۱۷۰ متری  سقوط کند. اما برای رفع این مشکل این بار هم از دمپر استفاده کردند وسیله ای که سازه را در برابر زلزله هم مقاوم کرده بود . برای ساخت پل از دو پایه ی استوانه ای ۳۵ متری که هر کدام ۶۰ تن وزن داشتند استفاده کردند. این پایه ها همان دمپرهایی هستند که می توانند از برج ها در برابر وزش باد محافظت کنند. روش کارشان هم به این صورت است که زمانی که برج ها تکان می خورند و یا خم می شوند, کشیده می شوند و به جای خود بر می گردند. برای جلوگیری از شکسته شدن پل هم تدابیری اندیشیده شد.

در زمان خم شدن برج ها در جهات مختلف, پایه های تکیه گاه, به جای این که اتصالی مستقیمی بین برج و پل برقرار کنند, به یک سری صفحه های گردان متصل می شوند که قابلیت چرخش تا ۴۵ درجه را در جهات مختلف دارند. به این ترتیب دمپرهای به کار رفته در پتروناس , آن را از هر چرخش و لرزشی حفاظت می کنند و آن ها را به خود جذب می کنند در حالی که کوچکترین حرکتی در داخل سازه حس نمی شود .این پل ساخته شد که هم راه ارتباطی بین دو برج باشد , هم باعث مقاوم شدن سازه شود و هم در مواقع خطر مثل آتش سوزی راهی باشد برای پناه بردن به برج بعدی و هم کاربرد تفریحی داشته باشد.

باغ دریاچه کوالالامپور مالزی

یکی از دیدنی های کوالالامپور و از دلچسب ترین مراکز تفریحی مالزی که در سفر مالزی در انتظار شماست ، باغ دریاچه است . این باغ از جذاب ترین و مهم ترین پارک های کوالالامپور است که در قلب شهر کوالالامپور قرار دارد . باغ دریاچه یا باغ گیاه شناسی پردانا در امتداد خیابان پردانا در نزدیکی موزه ملی مالزی واقع شده است .

باغ دریاچه کوالالامپور

درباره باغ دریاچه کوالالامپور

باغ دریاچه به عنوان پارک اصلی پایتخت مالزی شناخته می‌شود. فضای سبز و باغ مانند این پارک در اطراف دو دریاچه ساخته شده است که منظره‌ای زیبا از درختان، غنچه‌های زیبای منطقه گرم سیر، بوته‌های حرص شده با مجسمه‌های موقر و درختان مردابی را به نمایش می‌گذارد. باغ دریاچه چند پارک بسیار دیدنی دارد و در کنار این پارک‌ها زمین‌های بازی، باشگاه‌های ورزشی، امکانات قایق رانی، جاده‌هایی برای پیاده روی و تفریحگاه‌های بسیاری وجود دارند.

باغ دریاچه کوالالامپور

در داخل پارک سه تفرجگاه پارک پرندگان، پروانه‌ها و پارک آهوان وجود دارد. این باغ بسیار بزرگ و وسیع است و حدود 200 هکتار وسعت دارد. به همین دلیل تقریبا مجموعه کاملی از باشگاه‌ها و زمین‌های بازی را در خود جای داده است.

مثلا یک محدوده ویژه برای بازی کودکان، معبری برای دوندگان و یک دریاچه مخصوص قایق‌های پارویی را داراست. بازدیدکنندگان علاوه بر قدم زدن در فضای سبز باغ می‌توانند از قایق سواری در باغ دریاچه کوالالامپور لذت ببرند و چشم اندازی زیبا در وسط دریاچه از باغ زیبای اطراف داشته باشند.

باغ دریاچه کوالالامپور مالزی

شاید نام ریه‌ی سبز کوالالامپور را شنیده باشید، این باغ دریاچه همان ریه سبز معروف کوالالامپور است که دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر است چرا که داخل شهر قرار دارد و نزدیک اماکن دیدنی دیگر همچون موزه مسجد و هنر اسلامی آن را ساخته‌اند. پارک کوالالامپور بهترین مکان برای استراحت و دوری از شلوغی و خستگی شهر به حساب می‌آید، در آنجا گذر زمان را متوجه نخواهید شد و غرق تماشا و کشف بخش‌های مختلف این باغ دریاچه می‌شوید. این بخش‌ها شامل باغ ارکیده، بنای یاد بود ملی، باغ گیاه شناسی، خانه مجلس و سه پارک پرندگان، آهو و پروانه‌ها می‌شود.

اطلاعات باغ دریاچه

  • نام لاتین باغ :  Lake Gardens Kuala Lumpur
  • تلفن باغ : ۲۶۱۷۶۴۰۴-۳-۶۰+
  • آدرس باغر : Jalan Kebun Bunga، Tasik Perdana، ۵۰۴۸۰ Kuala Lumpur، Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur، Malaysia
  • وب سایت باغ : www.klbotanicalgarden.gov.my
  • موقعیت باغ : Kuala Lumpur

مسجد جامیک کوالالامپور مالزی

این مسجد در سال ۱۹۰۷ ساخته شد و آن را قدیمی ترین مکان عبادی اسلامی در کوالالامپور می دانند. بنای مسجد جامیک کوالالامپور ترکیبی از سبک معماری موریایی ها، سبک معماری اسلامی و سبک مغول است و امکان گرفتن عکس های شگفت انگیزی را برای مسافران فراهم می کند. همچنین از رودخانه کلنگ (the Klang River) و بسیاری از جاذبه های شهر قابل تماشاست.

مسجد جامیک کوالالامپور مالزی

در اطراف سالن نمازخانه اصلی آن سه گنبد خانه قرار گرفته که بلندترین این گنبدها ۲۰ متر ارتفاع دارد. همچنین این مسجد دو مناره و گلدسته آجری با ارتفاع بیش از ۲۵ متر ارتفاع دارند قرار دارد. همچنین یک مرکز تجارب اسلامی در خارج از مسجد وجود دارد که تعدادی از نمایشگاه های آموزنده را به زبان انگلیسی برای عموم به نمایش میگذارد.

مسجد جامیک کوالالامپور مالزی

معماری مسجد جامیک کوالالامپور

معمار این بنا “آرتور بنیسون هابوک” از معماران بنام عصر خود بوده که طراحی این مسجد رو با الهام از معماری مغول در هند به اجرا در آورد . در دو گوشه مسجد دو مناره با
رنگهای قرمز و سفید رنگ آمیزی شده که با ارتفاع ۲۶.۸ متر و به حالت چتر به چشم می خوره، زیبایی این مناره ها منظره ای متمایز از مساجد دیگه شهر بوجود آورده. با اقتباس از این طرح در گوشه ها و ورودی مسجد هم تعداد زیادی چترهای کوچک تعبیه شده که این هم الهام گرفته از سمبل های معمول بکار گرفته شده در معماری اسلامی مغول در شمال کشور هند به شمار میاد .

مسجد جامیک کوالالامپور

مسجد جامع کوالالامپور از کهن ترین مساجد مالزی و قدیمی‌ترین مسجد کوالالامپور است. این مسجد در محل به هم پیوستن دو رود کلانگ و گومباک در محله تون پرئا واقع شده است. به دستور سلطان سلانگور، نخستین نماز جمعه در همان سال در این مسجد برگزار گردید. محل بنیاد این مسجد، پیشتر قبرستان مردم مالایی بود. پیش از بنیاد شدن مسجد نگارا، این مسجد اصلی ترین مسجد کوالالامپور بود. به تازگی در اطراف این مسجد بازسازی هایی انجام گرفته و با گذاشتن پل و فضای سبز و آب نما به زیبایی آن افزوده شده است. ال آر تی مسجد جامیک نزدیک این مسجد قرار دارد.

مسجد جامیک مالزی

این مسجد همانند مسجد ملی در میان مساجد کوالالامپور به جامعه مسلمان محلی خدمت می کند، لذا هنگام بازدید از این مسجد، گردشگران غیر مسلمان حتما لباس های مناسب بپوشند. در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و بعد از آن از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ می توانید از این بنا دیدن کنید.

موزه ملی مالزی کوالالامپور

موزه ملی مالزی در خیابان Damansara ، نزدیک به دریاچه باغ شهر کوالالامپور قرار دارد . این موزه یک بیانگری از تمام تاریخ و فرهنگ کشور مالزی است . موزه ملی مالزی ،  سال ۱۹۶۳ میلادی افتتاح  و لقب میراث فرهنگی و تاریخی این کشور را به خود اختصاص داد و امروزه به یکی از مکان های توریستی و مراکز تفریحی مالزی در کوالالامپور تبدیل شده است که تعداد بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

یکی از علت های مشهور شدن این بنا ، شکل معماری عجیب و ساختار تاریخی آن است که آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده است طوری که خیلی شیک و باشکوه به سبک مالایی قدیم می باشد و از طرفی هم به طراحی آن به سبک خانه‌های سراوق در دهه ی شصت میلادی است و ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است.

موزه ملی مالزی کوالالامپور

تاریخچه موزه ملی مالزی

این موزه ملی در منطقه سابق موزه سلانگور قرار گرفته شده است و اینکه موزه سلانگور که بعد از شکل گیری دولت فدرال مالزی در سال 1898 میلادی ساخته شده بود در سال های پایانی جنگ جهانی دوم بمباران شد و متاسفانه گنجینه های آن به موزه استان پراک منتقل گردید و قابل توجه شما گردشگران تور کوالالامپور اینکه بعد از اتمام جنگ جهانی دوم و در آستانه استقلال مالزی ، توانکو عبدالرحمن نخست وزیر کشور مالزی ایده ساخت موزه ای را مطرح نمود که نه تنها جایگاه گنجینه های تاریخی و فرهنگی بلکه معرف گونه های جانوری و گیاهی این کشور نیز باشد و این ایده را اجرا کرد و در همین راستا ساختمان موزه قدیم سلانگور بطور کلی تخریب شد و ساخت موزه کنونی در سال 1959 آغاز شد و موزه ملی در ماه آگوست سال 1963 میلادی توسط سومین پادشاه مالزی افتتاح گردید.

موزه ملی مالزی کوالالامپور

ساخت این موزه توسط دولت سلانگور و بریتانیا در سال 1898 میلادی انجام شده است و در روز 31 آگوست سال 1963 بازگشایی شد و این موزه از مجموعه نمایشگاه ‌هایی همچون تاریخ ، اقتصاد ، هنر و صنایع تشکیل شده که فرهنگ مالزی را به نمایش گذاشته است .

موزه نگارا کووالالامپور از مهمترین جاذبه مالزی بشمار می رود و به سبک مالایی قدیم طراحی شده است ، دیوارهای این موزه با نقاشی های بی نظیرش نمادی از تاریخ و فرهنگ را به رخ شما گردشگرانی که همزمان به مالزی و سنگاپور از طریق تور مالزی سنگاپور به دیدن این موزه می روند ، می کشد و اینکه شما را با قرن های اخیر آشنا می سازد .

موزه ملی مالزی 2

قسمت های مختلف موزه ملی مالزی

این گالری ها بخش های مختلفی دارد که عبارتند از :

گالری تاریخچه اولیه : شامل آثار بدست آمده از پژوهش های تاریخی و حفاری های باستان شناسی کشور مالزی می باشد .

گالری دوران پادشاهی مالزی : شامل آثاری از تمدن اولیه و دوران پادشاهی سلطان های مالایی و ظهور اسلام در مالزی می باشد .

گالری دوران مستعمراتی : این گالری شامل آثار بر جای مانده از دوران مستعمراتی مالزی از سال 1511 میلادی توسط پرتغالی ها و به دنبال آن هلندی ها ، انگلیسی ها ، دوران اشغال ژاپنی ها طی جنگ جهانی دوم می باشد .

گالری مالزی جدید : در این گالری آثار و اسنادی از دوران جنگ و تلاش برای بدست آوردن استقلال ملی تا شکل گیری مالزی کنونی و اسناد سیاسی و اقتصادی مالزی به نمایش شما عزیزان در تور مالزی ارزان گذاشته شده است .

موزه ملی مالزی 1

ساعات بازدید و هزینه بلیط

این موزه در خیابان دامنسرا و در نزدیکی باغ های Lake Gardens قرار دارد و هر روز هفته ( به جز روز عید فطر و عید قربان ) از ساعت 9:00 تا 18:00 پذیرای بازدید کنندگان در تور مالزی می باشد .بلیت ورودی برای افراد غیر بومی و توریست ها ، برای بزرگسالان 5 رینگت و برای کودکان 6 سال بصورت رایگان است .در ضمن این موزه برای گردشگران خارجی تورهای گروهی با راهنما به زبان های انگلیسی و فرانسه در نظر گرفته است که در روزها و ساعات مشخص برگزار می گردد .

پارک پروانه کوالالامپور مالزی

یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه ها و پارک های گردشگری و مراکز تفریحی مالزی در کوالالامپور، پارک پروانه های کوالالامپور است. این پارک در کنار پارک پرندگان، موزه  هنر های اسلامی و مسجد ملی این شهر واقع شده است. اگر به دیدن هر یک از جاذبه های بالا رفتید، حتما سری هم به پارک پروانه های کوالالامپور بزنید. در این پارک گونه های متفاوت و بسیار زیبایی از پروانه ها  در میان درختان زندگی می کنند. همچنین کلکسیونی از پروانه های دنیا را هم خواهید دید. اگر به دنیای رنگارنگ و کوتاه پروانه ها علاقه مند هستید، می توانید به پارک پروانه های کوالالامپور بروید.

پارک پروانه کوالالامپور مالزی

آشنایی با پارک پروانه

بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های شهر مدرن کوالالامپور ، پارک پروانه این شهر است که شما گردشگران از طریق تور مالزی ارزان این امکان را خواهید داشت که وارد بهشتی از پروانه های رنگارنگ شوید .  پارک پروانه کوالالامپور ، بوستانی بزرگ به وسعت 7500 متر مربع بوده است که به لطف مسئولان این مجموعه به بزرگ ترین پارک پروانه دنیا تبدیل شده است و طیف متنوع و فوق العاده ای از پروانه های بزرگ و کوچک از نژاد های مختلف دنیا را در خود جای داده است .

پارک پروانه کوالالامپور مالزی

چندین پارک پروانه‌ در مالزی ( مانند پارکی در پنانگ Penang یا در ارتفاعات کامرون Cameron Highlands) وجود دارد اما هیچکدام به زیبایی اینجا نیست. شما می‌توانید استراحت کردن پروانه‌ها بر روی برگ گیاهان را ببینید. گاهی ممکن است حتی روی شما بنشینند و استراحت کنند. منظره‌ای که از آلاچیق‌ها می‌بینید بسیار دیدنی است. در مسیر خود به سمت بیرون یک موزه آموزنده درباره حشرات را خواهید دید که چندین حیوان زنده نیز در آن وجود دارند. بعد از موزه وارد یک فروشگاه سوغاتی می‌شوید که در آن می‌توانید صنایع دستی و یا پروانه‌ها و سوسک‌های قاب‌شده را بخرید. با رسیدن به پارک پرنده‌ها در باغ ارکیده، پارک پروانه‌ها Butterfly Park تمام می‌شود.

پارک پروانه مالزی

چرا پارک پروانه کوالالامپور؟

یکی از محبوب ترین جاذبه های کوالالامپور و کشور مالزی است.
با بازدید از این پارک، در میان بهشت رنگارنگی از پروانه ها قرار می گیرید.
بر خلاف تصورات تان، می توانید به راحتی به پروانه ها نزدیک شوید و آن ها را از فاصله خیلی کم ببینید.
پارک پروانه مکانی جذاب برای سرگرمی کودکان و فرزندان شماست.
اگر به عکاسی از حشرات علاقه دارید، پارک پروانه کوالالامپور مقصد بسیار جذابی برای شما خواهد بود.
این پارک درست در کنار باغ گیاه شناسی و باغ پرندگان کوالالامپور قرار گرفته و می توانید در یک روز از این جاذبه ها هم بازدید کنید.

پارک پروانه 2

امکانات پارک پروانه کوالالامپور

در پارک وسیع پروانه کوالالامپور امکانات زیر به چشم می خورد:

  • فروشگاه سوغاتی: درست پس از آن که از موزه حشرات بیرون بیایید، فروشگاه سوغاتی را خواهید دید. وارد این فروشگاه شوید و از قاب های پروانه و صنایع دستی محلی دیدن کنید، شاید دل تان خواست یادگاری کوچکی را به خانه ببرید.
  • نیمکت: در سرتاسر پارک نیمکت هایی خواهید دید که برای قدری استراحت و تازه کردن نفس، انتخاب به جایی خواهند بود.
  • آلاچیق: از دیگر امکانات مجموعه می توان از آلاچیق های چوبی پارک نام برد که مکانی دوست داشتنی را در فضایی جذاب مهیا می کنند تا بتوانید در میان پروانه ها و گیاهان سرسبز پارک، استراحت کنید.
  • پارکینگ: دو محوطه پارکینگ در پارک پروانه کوالالامپور وجود دارد که اگر وسیله شخصی در اختیار دارید، می توانید روی آن ها حساب کنید. یکی از این پارکینگ ها درست در کنار در ورودی پارک پروانه قرار گرفته و دیگری رو به روی مجموعه و آن سمت خیابان است. خوب است بدانید که استفاده از این پارکینگ ها هزینه ای ندارد.
  • سرویس های بهداشتی
باغ پروانه کوالالامپور مالزی

چگونه به باغ پروانه‌ها برویم؟

ساده ترین راه برای رسیدن به پارک پروانه ها گرفتن تاکسی است ولی اگر راه ارزان تر را می خواهید می توانید از اتوبوس های خط B101 , B112 استفاده کنید.فراموش نکنید که ایستگاه مجتمع دایابومی dayabumi از اتوبوس پیاده شوید.

آدرس باغ پروانه‌ها

آدرس : خیابان Cenderawasih ، کوالالامپور، مالزی کوالالامپور, مالزیساعت کار باغ پروانه‌ها

ساعات بازدید باغ پروانه‌ها

همه روزه از 9:00 صبح تا 6:00 عصر می باشد.

مسجد نگارا کوالالامپور مالزی

یکی دیگر از مراکز تفریحی مالزی مسجد نگارا است.مسجد نگارا یا مسجد ملی کوالالامپور از معروف ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور می باشد. این مسجد دارای گنبدی به شکل ستاره است که در نوع خود بی نظیر است.ستاره این گنبد ۱۳ ایالت مالزی و پنج رکن اسلام را به گونه ای نمادین نشان میدهد.مناره های ۷۳ متری آن با شکوه تمام سر به فلک کشیده اند با شرکت در تور مالزی می توانید از این مناره های سر به فلک کشیده دیدن کنید در قسمت زیر بیشتر با این مسجد آشنا خواهید شد.

مسجد نگارا کوالالامپور مالزی

تاریخچه ساخت مسجد نگارا کوالالامپور

کار ساخت مسجد نگارا که یک میراث ملی در کشور مالزی محسوب می‌شود، در سال 1965 به اتمام رسید. پیشنهاد نام مسجد، در ماه مارس 1958 توسط وزرای اصلی 11 ایالت مالزی در فدراسیون مالایا مطرح شد. در ابتدا اعضای فدراسیون نام نخست وزیر این کشور «توکونو عبدالرحمان پطره الحاج» را برای این مسجد انتخاب کردند، اما او نپذیرفت. توکونو پیشنهاد داد که مسجد به نام «مسجد نگارا» نامگذاری شود تا نماد وحدت فرهنگ‌های مختلف درون کشور و همچنین راهی برای تشکر از خداوند برای استقلال صلح آمیز کشور مالزی باشد.

مسجد نگارا کوالالامپور

طراحی مسجد نگارا کوالالامپور

فرآیند طراحی این مسجد حدود سه سال به طول انجامید و در ساخت آن از مساجد هند، پاکستان، ایران، ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسپانیا الهام گرفته شد. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به گلدسته‌ی 73 متری و گنبد بتنی 16 ضلعی آن که شبیه به یک چتر باز است، اشاره کرد.

این مسجد، گنجایش ۵۰۰۰ نیایشگر را دارد و در میان ۱۳ هکتار باغ در شهر کوالالامپور پایتخت این کشور قرار گرفته است. طراحی منحصر به فرد سقف نماز اصلی، تصور ایستادن در زیر یک چتر باز غول پیکر را به شما القا می‌کند.

در وسط سقف، نقش‌هایی از آیات قرآنی روی فلز «آلومینیوم» وجود دارد که از مسجد آبی استانبول الهام گرفته شده است. این مسجد در سال 1987 مورد بازسازی‌های بزرگی قرار گرفت و رنگ بتنی گنبد، جای خود را به طیف دلنشینی از رنگ‌هایی مانند سبز و آبی داد.

مسجد نگارا مالزی

یکی از مواردی که گردشگران باید قبل از بازدید مسجد در نظر بگیرند، نوع پوشش و لباس است. افراد فقط با رعایت حجاب کامل می‌توانند وارد مسجد شوند؛ البته نگران نباشید، اگر لباس شما نامناسب باشد، در ورودی مسجد به صورت رایگان به شما چادر خواهند داد. امروزه، مسجد نگارا همچنان در قلب شهر زیبای کوالالامپور می‌تپد و مایه‌ی افتخار این کشور است و مانند قطعه‌ای از تاریخ در میان سازه‌های عظیم و مدرن شهر می‌درخشد. یک گذرگاه زیرزمینی، مسجد را به ایستگاه راه‌آهن متصل کرده و دسترسی آسان به این مسجد خارق العاده و زیبا را از هر بخش از شهر فراهم می‌کند.

پل پوترا کوالالامپور مالزی

هنگامی که به کشور مالزی سفر می کنید و در پایتخت این کشور یعنی شهر کوالالامپور اقامت دارید حتما سری به پوتراجایا بزنید . دولت مالزی تلاش کرده تا شگفت انگیزترین اثرهای تاریخی دنیا را در شهر نوسازی به نام پوتراجایا جمع آوری کنند و از این راه پیشرفتی در صنعت گردشگری بردارند. پل پوترا یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور که از ایران در پوتراجایا  ، شبیه سازی شده پل خواجو که پلی تاریخی و بسیار زیبا نصف جهان یعنی اصفهان می باشد.

پل پوترا کوالالامپور مالزی

پل خواجو که از اصلی ترین پل های تاریخی در دوره صفویان و شاه عباس دوم  احداث شده بود بر روی زاینده رود قرار دارد، این پل با اسم های دیگری مثل پل شاه و پل بابا رکن الدین اصفهان نیز شناخته شده است. مقاومت بسیار عالی این پل طی سال های زیاد بر روی آب، معماری این اتر تاریخی و کاشی کاری های فوق العاده اش  نیز مهم و خاص می باشد. پل پوتراجایا طولانی ترین پلی است که در شهر پوتراجایا موجود می باشد که بلوار پوترا را به میدان پوترا وصل میکند ، طول این پل 435 متر است و از مکان های توریستی محبوب نزد گردشگران و مسافران تور مالزی است .

پل پوترا کوالالامپور مالزی

چرا بازدید از پل پوترا؟

– معرف آثار تاریخی ایران در مالزی است.

– یادواره ای از پل خواجوی اصفهان در شهر مدرن پوتراجیا است.

– این پل بسیار زیبا و دیدنی و از مشهورترین مراکز تفریحی مالزی میباشد.

پل پوترا مالزی

درباره پل پل پوترا کوالالامپور

پل پوترا از جنس بتن است و کامل از طراحی پل خواجوی اصفهان ایران که یک  معماری ایرانی اسلامی است بهره گرفته شده است که گویی پل خواجو در کشور مالزی مدرن شده است  که این امکان وجود دارد با اتومبیل، پیاده و مونوریل بر روی آن عبور کرد. این جاذبه گردشگری در مالزی از دو طبقه ساخته شده است که سطح بالای آن خیابان و عابر پیاده و سطح پایین آن برای مونوریل که همان قطارهایی که بالاتر از زمین می روند طراحی شده است.

پل پوترا کوالالامپور

پل پوترا در مقایسه با پل خواجو اصفهان بسیار نوسازی شده  و ساخت آن به سال ۱۹۹۷ میلادی بر می گردد که در سال ۱۹۹۹ میلادی افتتاح شد. گفته شده که  کشور مالزی از ایران برای احداث این اثر اجازه گرفته و ایران هم موافقت کرد تا 25 درصد شبیه به خواجو اصفهان ساخته شود . پوترا در زبان مالایی معنی  پادشاه و جایا به معنای والامقام و صاحب قدرت می باشد . در این شهر سعی شده همه چیز مدرن باشد. گردشگران و مسافران تور مالزی در پوتراجایا شهری مدرن را در سرزمین مسلمانان مشاهده خواهند کرد.

برج منارا کی ال کوالالامپور مالزی

منارا اسم برج بلند در شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است که نظر هر فردی را هنگام ورود به این شهر به خود جلب میکند. این برج در سال 1991 میلادی با تعریض خیابان‌های آن محدوده شروع شد به ساخت. طراحی این پروژه اقتضا می‌کند که ساخت فونداسیون برج به شکل مداوم و بدون وقفه انجام شود. در نتیجه 5000 متر مکعب بتن‌ریزی در زمان 31 ساعت انجام شد و بیشترین رکورد را در آن زمان به ثبت کرد.

اواخر سال 1993 میلادی کار احداث فونداسیون و زیر‌زمین این برج تمام شد . ساخت دیگر بخش ها تا سال 1995 تقریباً 4 سال به طول کشید که در آخر برج منارا کی ال کوالالامپور در یکم آوریل سال 1996 میلادی به دست نخست وزیر آن زمان دکتر ماهاتیر محمد افتتاح شد.

برج منارا کی ال کوالالامپور مالزی

درباره برج منارا کی ال کوالالامپور

برج منارا کی ال کوالالامپور دارای ارتفاع  421 متری است که در رده ی  پنجمین برج بلند جهان بعد از برج میلاد کشورمان ایران می باشد.  این برج روی تپه‌های آناناس bukit nanas  احداث شده است که یکی از پر بازدیدترین جاذبه ی توریستی در کوالالامپور است.

هدف اصلی احداث این برج توسعه ارتباطی و مخابراتی می باشد  ولی مراجع و علمای مسلمان برای مشاهده شروع ماه رمضان، روز عید فطر، و ماه‌های شوال و ذی‌‌الحجه از برج منارا استفاده می کنند.

برج منارا کی ال مالزی

برج منارا کی‌ال ،  در طول سال میزبان صدها هزار توریستهای مختلف و مسافران تور مالزی است که تماشای منظره ی پانورامای کوالالامپور را در برنامه خود قرار داده اند. رستوران گردان این برج در یکی از بالاترین بخش های برج قرار گرفته است  که غذاهای مالزیایی و  جهانی را برای مهمانان و مراجعه کنندگان ارائه میدهد.

 برای غذا خوردن در این رستوران باید از پیش میز رزرو کنید. رستوران گردان برج کی ال ، در ارتفاع 282 متری از سطح  زمین می باشد و  250 نفر گنجایش دارد. بازدید از بخش دیده‌بانی از امکانات ویژه این برج است . بازدیدکنندگان و مسافران تور مالزی می‌توانند با تهیه کردن بلیط با آسانسور سریع‌السیری که موجود است به بخش دیده‌بانی بروند و با استفاده از دوربین‌های مخصوص تلسکوپ ‌مانندی، نقاط مختلف شهر کوالالامپور را مشاهده کنند.

برج منارا کی ال کوالالامپور

رستوران گردان اتمسفر360 برج منارا کی ال کوالالامپور

برج منارا کوالالامپور به عنوان یکی از بلندترین سازه های جهان، دارای رستوران گردان اتمسفر360 می باشد. که می توانید از غذا خوردن یا نوشیدن یک چای عالی در کنار منظره ای بی نظیر از سطح شهر لذت ببرید. برج منارا کوالالامپور با داشتن امکاناتی نظیر تئاتر، آمفی تئاتر، استخرهای آبشاری زیبا، رستوران فست فود و مغازه های پر از سوغاتی، قطعا یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور و از مفرح ترین مراکز تفریحی مالزی میباشد.

برج منارا کی ال کوالالامپور مالزی

ساعات بازگشایی: هر روز 09:00 – 22:00

آدرس: مرکز شهر کوالالامپور، انتهای خیابان جالان پ. رملی[Jalan P.Ramlee]، خیابان جالان پونکاک [Jalan Puncak].

تلفن : +603 2020 5444

شهربازی سان وی لاگون کوالالامپور

مالزی از کشورهای پرطرفدار ایرانی هاست و چون  آب و هوای استوایی دارد یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای گذراندن پاییز و زمستان است. طبیعت سرسبز آن و جاذبه های گردشگری فراوانش باعث شده که این کشور برای گردشگران محبوب باشد. می خواهیم یکی از شهربازی های کوالالامپور به نام شهربازی سان وی لاگون را به شما معرفی کنید تا ببینید این شهربازی چقدر تفریحات شاد و سرگرم کننده ای را پیش روی شما قرار می دهد و چرا از جذابترین مراکز تفریحی مالزی به شمار میرود.

شهربازی سان وی لاگون مالزی

در این شهربازی یکی از بزرگ ترین پارک های آبی مالزی ساخته شده که در آن تفریحات و بازی های آبی مثل موج سواری و بادی بوردینگ انجام می شود که شور و نشاطی وصف نشدنی دارد، هیجان انگیزتر اینکه یکی از بزرگ ترین سرسره های آبی جهان را می توانید در این پارک ببینید و فقط یک لحظه تصور کنید پایین آمدن از روی این سرسره بزرگ چه هیجانی دارد. در این پارک در کنار پارک آبی می توانید به تماشای حیوانات زیبا و دوست داشتنی هم بنشینید بعد از اینکه حیوانات را دیدید به روی پل معلق این پارک بروید که طولانی ترین پل معلق مالزی است این شهربازی آنقدر برای گردشگران جذاب است که سالانه بیش از ۲ میلیون نفر  به این پارک می آیند.

شهربازی سان وی لاگون

معرفی شهربازی سان وی لاگون مالزی

پارک سان وی لاگون که تا شهر کوالالامپور ۱۵ کیلومتر فاصله دارد ۳۵ هکتار مساحت دارد و در سال ۱۹۹۲ افتتاح شده است. این پارک پر از تفریحات آبی و غیر آبی است و اگر به این پارک بروید می بینید که از بخش های مختلفی مثل نیکلدیون لاست لاگون، پارک آبی، شهربازی، باغ وحش، پارک هیجان و پارک وحشت تشکیل شده است. اگر به کوالالامپور رفتید و حوصله تان سر رفت سریع خودتان را  به این پارک برسانید و غرق در شور و هیجان شوید فاصله نزدیک این پارک به مرکز شهر هم باعث می شود بتوانید راحت تر خود را به اینجا برسانید. حالا می خواهیم تک تک بخش های این پارک رابه شما معرفی کنیم تا ببینید با چه پارک هیجان انگیزی طرف هستید.

شهربازی سان وی لاگون مالزی

بخش های مختلف شهربازی سان وی لاگون مالزی

این پارک موضوعی بزرگ در کل ۳۵ هکتار وسعت دارد و از ۶ بخش مختلف تشکیل شده است:

  1. نیکلدیون لاست لاگون
  2. پارک آبی
  3. شهربازی
  4. باغ وحش
  5. پارک هیجان
  6. پارک وحشت

در هر یک از این بخش ها سرگرمی های متنوع و غیر قابل چشم پوشی، به گونه ای در برابر شما قرار می گیرد که متوجه گذر زمان و اتمام روز نخواهید شد. زمانی که پارک موضوعی سان وی لاگون در سال ۱۹۹۲ در مالزی افتتاح شد، سالانه ۲ میلیون بازدیدکننده را به خود اختصاص داد و افتخارات و عناوین مختلفی را از آن خود کرد. به طور مثال نخستین فلو راید (نوعی شبیه ساز موج سواری) و نخستین سینمای ۵ بعدی و آبی مالزی، در مجموعه سان وی لاگون افتتاح شد.

همچنین عنوان بزرگترین سرسره آبی جهان در سال ۲۰۱۳، به سرسره وو’ووزلا در سان وی لاگون تعلق گرفت. البته بزرگترین ساحل مصنوعی موج دار در دنیا و طولانی ترین پل معلق مالزی را نباید از قلم انداخت. طیف متنوع سرسره های آبی، بازی های هیجان انگیز با گردش ۳۶۰ درجه و … نیز از دیگر تفریحات جالب توجه سان وی لاگون هستند.

سان وی لاگون مالزی

ساعت کاری و بلیط شهربازی سان وی لاگون کوالالامپور

قیمت بلیط پارک برای بزرگسالان 12 سال به بالا 150 رینگیت و برای کودکان 11 سال به پایین و بزرگسالان 60 سال به بالا 120 رینگیت می باشد و کودکان زیر 3 سال و قد کمتر از 90 سانتی متر به صورت رایگان می توانند از این مجموعه استفاده کنند. پارک سان وی لاگون در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر و در روزهای شنبه و یکشنبه و همچنین روزهای تعطیل عمومی از ساعت 9 صبح تا 6 عصر پذیرای علاقه مندان می باشد.

آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور مالزی

یکی از این جاذبه های بسیار پرطرفدار مراکز تفریحی مالزی، آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور است و در ادامه با روماکو همراه باشید تا این آکواریوم زیبا و در عین حال عجیب و شاید تخیلی در مالزی را با یکدیگر بگردیم.

آکواریوم کی ال سی سی مالزی

آکواریوم کی ال سی سی [Aquaria KLCC] کوالالامپور مالزی، در سالن اجتماعات مرکز همایش های کوالالامپور واقع شده است، که با فضایی به مساحت ۵۰۰۰ فوت مربع بزرگترین آکواریوم دنیا نامیده می شود. آکواریوم کی ال سی سی زیستگاه بیش از ۱۵۰ گونه آبزیان می باشد که از دیدنی ترین آنها می توان به کوسه ببری های ترسناک، مارماهی های کشنده، سفره ماهی های گونه Blue rays، ماهی مرجانی درخشان، اسب آبی و … اشاره کرد.

آکواریوم کی ال سی سی مالزی

آکواریوم کی ال سی سی با فضایی جالب و دیدنی شوق تماشا را دوچندان می کند که پس از چند ساعت بازدید از آن با بیش از ۵۰۰۰ گونه ماهی آب های شیرین و دیگر موجودات دریایی مانند آراپایماهای بزرگ، هامور ماهیان عظیم الجثه، سگ ماهی و … آشنا خواهید شد. برخی از توریست ها که بازدید از آکواریوم کی ال سی سی را در فهرست مکان های دیدنی تور کوالالامپور خود یادداشت نمی کنند مطمئنا فرصت تماشای یکی از بهترین جاذبه های توریستی کوالالامپور را از دست داده اند. این آکواریوم با مخازنی بزرگ و حجم بسیار زیاد آب و با جلبک ها، مرجان ها و موجودات دریایی اسرارآمیز و بعضا وحشت آفرین پر شده است، به حق یکی از بهترین جاذبه های دیدنی تورمالزی می باشد.

آکواریوم کی ال سی سی

تغذیه موجودات دریایی آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور

اگر تمایل دارید چگونگی غذا دادن به موجودات آبزی داخل آکواریوم را ببینید، این امکان وجود دارد. در اینجا تغذیه موجودات دریایی توسط کادر حرفه ای انجام می شود. اگر دوست دارید غذا خوردن موجودات دریایی را از نزدیک ببینید می توانید از ساعت 10:45 صبح تا ساعت 5:30 عصر که غذا دهی در دفعات مختلف انجام می شود، از این جاذبه توریستی دیدن کنید. تغذیه ماهی های گوشتخوار پیرانا و سمورهای آبی از جذاب ترین و جالب ترین بخش های تغذیه موجودات در این مجموعه است. تغذیه دسته جمعی ماهی ها که در روز دوبار انجام می شود نیز خالی از لطف نیست و جالب توجه است.

آکواریوم کی ال سی سی مالزی

تونل زیر آب آکواریوم کی ال سی سی

تونل زیر آب را می توان پر هیجان ترین بخش آکواریا کی ال سی سی مالزی دانست. اگر تا کنون موجودات زیر دریا را از پشت قاب شیشه ای تلوزیون دیده بود، در این تونل شیشه ای 90 متری می توانید آن ها را در فاصله چند متری خود ببینید. مار ماهی، ماهی های گوشت خوار و جنگنده، ماهی های عظیم الجثه، ببر کوسه و … از جمله جانوران دریایی موجود در مجموعه هستند؛ در این میان، اردک ماهی های بسیار بزرگ آمازونی که یک جفت هستند و طول شان به 2 متر می رسد، از دیدنی ترین موجودات این مجموعه هستند.

آکواریوم کی ال سی سی مالزی

ساعات کار آکواریوم کی ال سی سی مالزی

ساعات کار این مجموعه تفریحی 10:00 صبح تا 20:00 (8 شب) است. آخرین سری پذیرش بازدید کنندگان ساعت 19:00 (7 عصر) می باشد.

قیمت بلیط آکواریوم کی ال سی سی مالزی

ورودی آکواریوم کوالالامپور برای سنین مختلف متغیر و به صورت زیر است.

بزرگسالان:  64 رینگیت.

 بچه ها (3- 12 سال): 53  رینگیت.

کودکان (0 – 2 سال): رایگان.

موقعیت

مالزی، مرکز شهر کوالالامپور، نزدیک مرکز خرید سوریا کی ال سی سی و برج های دوقلوی پتروناس.

پارک آهوها کوالالامپور مالزی

پارک آهوها کوالالامپور (Deer Park Kuala Lumpur) بخشی از باغ دریاچه کوالالامپوره که با مساحت ۲ هکتاری خود جایگاه گونه های مختلف آهو و گوزن از جمله آهوهای زیبا و خالدار هندی، گوزن سمبر  و گوزن زرده که با توجه به زندگی طبیعی آهو ها طراحی شده. همچنین می تونید موش آهو (Mouse deer) کوچک ترین جانور سم دار که موجودی مشهور در فرهنگ عامه اندونزی و مالزیه، رو از نزدیک ببینند.

پارک آهوها کوالالامپور مالزی

درباره پارک آهوها کوالالامپور

پارک آهوها یکی از دیدنی های کوالالامپور محسوب می شود این پارک سرسبز دارای مساحتی به وسعت 2KM را با درختان سایه گستر، جوی های باریک و برکه های زیبا در برگرفته است در اطراف این پارک می توانید آهوهای خالدار هلندی و دیگر حیوانات رام را ببینید و به آنها غذا بدهید.

برای رسیدن به آنجا تاکسی بهترین انتخاب است .به طور کلی این پارک علاوه بر آهوان زیبا طبیعت فوق العاده دارد و از زیباترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است که کلبه های چوبی و حصیری این پارک و پل سفید رنگی که در دل طبیعت قرار دارد در نوع خود بی نظیر است.

پارک آهوها کوالالامپور

در این پارک آهوان آزادانه در رفت و آمد هستند و گاهی آنقدر به بازدیدکنندگان نزدیک می شوند که می توان آن ها را لمس کرد علاوه بر این بازدید کنندگان می توانند از نزدیک موش آهو (Mouse deer) را ببینند ، کوچک ترین جانور سم دار که در افسانه های قدیمی و محلی این کشور نیز بسیار معروف است برای رفتن به این پارک جذاب می توانید در تور مالزی شرکت کنید و از این مکان دیدن نمایید.

پارک آهوها  مالزی

مسیر رفتن به پارک آهوها کوالالامپور

پارک آهو کوالالامپور با فاصله کمی از پارک پرندگان قرار دارد و ورودی آن رایگان می باشد. این پارک واقعا شایسته بازدید است و از زیباترین مراکز تفریحی مالزیمیباشد. بخصوص اگر شما در باغ دریاچه ها حضور داشته باشید و سرگرم بازدید از بخش های مختلف آن باشید نظیر : پارک پرندگان کوالالامپور، بنای یادبود ملی مالزی، باغ ارکیده، خانه ی پارلمان مالزی، یادبود تن عبدالرزاق و پارک پروانه های مالزی.

اتوبوس های تندرو KL101 و یا KL112 در مسیر خود از مجتمع دایابومی [Dayabumi] عبور می کنند که از این مکان تا پارک آهوهای کوالالامپور فاصله کوتاهی است که می توان با کمی پیاده روی به آن جا رسید. به علاوه، مسیر راحت تر دیگری برای رفتن به پارک آهو ها اتوبوس های گردشگری Hop-On-Hop_Off می باشد، پس از سوار شدن در ایستگاه یادواره تون عبدالرزاق [Tun Abdul Razak] پیاده شوید و از اینجا مسیر کوتاهی تا پارک می باشد.

پارک آهوها کوالالامپور مالزی

اطلاعات پارک آهو ها کوالالامپور مالزی

ساعات بازگشایی: 09:00 – 18:00

مکان: Jalan Perdana

تلفن: +603 2693 6661 (Kuala Lumpur Tourist Information Centre)

راهنمای مسیر: سوار قطار LRT پوترا شوید ، در ایستگاه سری پتالینگ یا بوکیت جلیل پیاده شوید.

مسجد پوترا کوالالامپور مالزی

مالزی کشوری با مناظر طبیعی زیبا، غذاهای خوشمزه و هتل های لوکس است، در این شهر آنقدر تفریحات شاد و جاذبه های متنوعی وجود دارد که شاید ندانید که از کدام یک بازدید کنید. مردم مالزی مسلمان هستند و در این کشور مساجد زیادی وجود دارد می خواهیم یکی از زیباترین مساجد این کشور را که ایرانیان زیادی هم از آن بازدید می کنند به شما معرفی کنیم: مسجد پوترا کوالالامپور.

معرفی مسجد پوترا کوالالامپور

معرفی مسجد پوترا کوالالامپور مالزی

قطعا باید از مسجد پوترا با آن چشم انداز جذاب و محصور کننده اش به دریاچه پوتراجایا به عنوان یکی از مهم ترین مساجد مدرن در جهان نام ببریم و با توجه به اینکه در طراحی این مسجد از طرح ها و مواد سنتی و بومی استفاده شده است و مهم است بدانید که مسجد پوترا نمادی از هنر اسلامی معماری ایرانی دوران صفویه است و نمایشی جذاب از ترکیب طرح های معماری مالایی ، فارسی ، عربی و اسلامی را به شما گردشگران تور ترکیبی مالزی ارائه می دهد .

در ضمن درب ورودی اصلی این مسجد شبیه به دروازه ساختمان های دولتی مسلمانان ایرانی قدیم بوده و مناره 116 متری اش با الهام از ایده طراحی ساخت مسجد عمر شیخ در بغداد انجام شده است و اینکه دیواره های زیر زمین آن یادآور مسجد حسن شاه در کازابلانکای مراکش است .

مسجد پوترا 5

لازم به ذکر است که سالن نمازخانه این مسجد دارای 12 ستون می باشد که توسط یک گنبد اصلی به قطر 36 متری هدایت می شود و ضمنا محرابش نیز با آثار هنر خوشنویسی دوران اسلامی طراحی و تزئین شده است و نکته بعدی مسجد پوترا این است که این مسجد مجهز به سیستم های صوتی بسیار پیشرفته می باشد و با ظرفیت 10 هزار نمازگزار مکانی بسیار مناسب برای برگزاری سخنرانی ها ، کنفرانس ها و سمینارها می باشد .

مسجد پوترا کوالالامپور

ویژگی های شاخص مسجد پوترا کوالالامپور

  • رنگ تمامی بخش‌های این مسجد صورتی است.
  • آن را از سنگ‌های گرانیتی ساختند.
  • دومین مسجد کهن مالزی به شمار می‌آید.
  • در کنار دریاچه‌ی پوتراجایا قرار گرفته و چشم‌انداز زیبایی دارد.
  • دسترسی به آن آسان است.
  • از مشهورترین مساجد دنیاست.
  • شباهت زیادی به مسجد نصیرالملک ایران دارد.
مسجد پوترا 1

معماری بی نظیر مسجد پوترا

مسجد پوترا یکی از زیباترین مساجد دنیا نامبرده می شود ، دیواره های پائینی این مسجد شباهت بسیار زیادی به مسجد ” سلطان حسن  King Hassan  ” در کازابلانکا مراکش دارد و در ضمن سبک معماری این مسجد اسلامی می باشد .

همچنین برای ساخت مسجد پوترا از مساجد دوران حکومت صفویان بر ایران ایده گرفته شده و البته اگر کمی با دقت تر و ریز تر نگاه کنیم ، متوجه می شویم که معماری این مسجد تلفیقی از سبک ساخت تمامی مساجد در سراسر جهان را در خود دارد.

برای مثال شکل کلی مسجد و معماری آن شبیه به مساجد پارسی بوده اما مناره 116 متری آن کاملا شبیه به مناره مسجد شیخ عمر در بغداد نیز بوده و همانطور که در بالا هم اشاره کردیم دیوارهای سطوح پائینی پوترا هم اقتباسی از مسجد ملک حسن مراکش هم می باشد و همچنین شیشه هایی رنگی به کار رفته شده در درب ها و پنجره های مسجد پوترا هم آلمانی هستند که در نوع خود بی نظیرند .

مسجد پوترا 2

همچنین از سنگ مرمر و گرانیت استفاده شده که ترکیبی بسیار موفق و ستودنی بوده است ، سیستم صوتی این مسجد نیز بسیار خوب و با کیفیت بوده و می تواند صدای سخنرانان و اذان را در تمامی محیط مسجد به خوبی پخش کند و جو عرفانی اینجا را چندین برابر کند.

توصیه می کنیم که شما بازدید کنندگان عزیز برای متوجه شدن زیبایی و درخشش معماری اسلامی در شهر کوالالامپور بهتر است از نزدیک به گنبد و مناره چشم نواز پوترا بنگرید و از یکی از زیباترین مراکز تفریحی مالزی کلی لذت ببرید .

بنای یادبود ملی کوالالامپور مالزی

در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، مالزی در بین گردشگران و مسافران طرفداران زیادی دارد. پایتخت مالزی شهر کوالالامپور است که در بین سایر شهرهای این کشور در بین علاقه مندان به تور مالزی محبوبیت ویژه ای دارد. جاذبه های گردشگری کوالالامپور در کنار مکان های تفریحی و سرگرمی که دارد سبب شده تا روز به روز به تعداد مسافران آن اضافه شود. بنای یادبود ملی کوالالامپور از جمله مکان های دیدنی این شهر است که در این قسمت روماکو قصد دارد آن را به شما معرفی کند.

بنای یادبود ملی کوالالامپور مالزی

آشنایی با بنای یادبود ملی کوالالامپور

مجسمه یادبود ملی کوالالامپور را در سال 1963 میلادی شروع به ساخت کردن که تا سال 1966 طول کشید. این بنا در خیابان  جالان پارلیمن کوالالامپور که به خیابان مجلس معروف است قرار دارد و در بخش پایانی شمال لِیک گاردن در مالزی می باشد. بنای یادبود ملی نزدیک به ساختمان مجلس پارلیمنت هاوس کوالالامپور می باشد که به مسافران تور مالزی پیشنهاد هنگام سفر خود کوالالامپور حتماً از این بنا دیدن کنند.

بنای یادبود ملی کوالالامپور 2

بنای یادبود ملی کوالالامپور  به وسیله یک مجسمه ساز ایتالیایی به نام  فلیکس دو ولدون (Felix De Weldon)  طراحی شده است. بنای یود ملی در ارتفاع 15 متری ساخته شده است که جنس آن از برنز می باشد. این مجسمه به منظور بزرگداشت 11.000 سربازی که در جنگ جهانی اول در سالهای 1914 تا  1918 میلادی و جنگ جهانی دوم در سالهای 1939 الی 1954 و همچنین در جنگهای اضطراری بین سالهای 1948 تا 1960 در راه آزادی مالزی کشته شدند ساخته شده است.

هر سال در روز 31 ژوئیه مراسم بزرگداشت این سربازان انجام می شود و این روز را روز بزرگداشت جنگجویان و دلاوران نامگذاری کرده اند، و از مکان های دیدنی کوالالامپور می باشد.

بنای یادبود ملی کوالالامپور 3

مجسمه یاد بود ملی کشور مالزی از 7 سرباز تشکیل شده است که هر یک از آنها  نشان رهبری، صبر، رنج، مقاومت، شجاعت و اتحاد و از خود گذشتگی می باشند . سنگی که در قسمت پایه این بنای تاریخی به کار رفته است از سواحل جنوبی کشور سوئد می باشد که آرم دولت مالزی در آن حک شده است و همچنین کنار این مجسمه جمله ای به زبان مالایی و انگلیسی نوشته شده است.

معبد سری ماهاماریمان کوالالامپور مالزی

معبد سری ماهاماریمان کوالالامپور از قدیمی ترین معبدهای موجود در شهر کوالالامپور است  که در نزدیکی محله چینی ها در خیابان Tun HS Lee واقع شده است. این معبد از زمانی که احداث شد عبادتگاه مهمی برای مهاجران هندی بود و حالا بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند و از مهمترین مراکز تفریحی مالزی محسوب می شود.

معبد سری ماهاماریمان کوالالامپور مالزی

آشنایی با معبد سری ماهاماریمان کوالالامپور

بنای اصلی این معبد، پس از دوام آوردن در طول زمان و عوامل طبیعی، در سال 1968 جای خود را به بنای فعلی داد. معبد سِری ماهاماریامان، با قدمت بیش از یک قرن، قدیمی ترین و نیز غنی ترین معبد کوالالامپور، پایتخت مالزی است. برجسته ترین ویژگی این معبد، سازه‌ای شبیه به اندام انسان است که سر آن به طرف مغرب و پای آن به طرف مشرق قرار دارد. پاها به شکل گوپورام (برج یادبود) به ارتفاع 75 فوت و در 5 طبقه ساخته شده است. هر طبقه، دروازه‌ای باشکوه دارد که با پیکره‌ی 228 الهه‌ی هندوی ساخته شده به سبک جنوب هند، تزئین شده است.

معبد سری ماهاماریمان 3

الهه‌ی اصلی، سری ماهاماریامان، در داخل معبد نصب شده که تنها ورودی است که رو به شرق قرار دارد. سالن اصلی نمارخانه‌ی این معبد، با نقاشی‌ها و دیوارنگاره‌هایی تزئین شده که توجه تان را به خود جلب می‌کند. روی سه محراب معبد اصلی را گنبدی پرنقش و نگار پوشانده است. به علاوه، چهار محراب کوچک‌تر که به لرد گانیشا و برادرش لرد موروگا اختصاص دارند، اطراف سالن اصلی نمازخانه واقع شده‌اند.

معبد سری ماهاماریمان 2

می‌توانید ارابه‌ی نقره‌ای بسیار بزرگی را ببینید که از مشخصه‌های اصلی جشن تایپوسام هندوها نیز می‌باشد. این ارابه، با نزدیک شدن جشن تایپوسام از معبد بیرون آورده می‌شود. می‌توانید همان روز مقدس به معبد بروید تا ببینید در اولین ساعات صبح چگونه از این ارابه برای حمل پیکره‌های لرد موروگا و معاشرانش (والی و تیوایانی) به غارهای باتو استفاده می‌شود. قبل از مراسمی طولانی دعا خوانده می‌شود و سپس مومنان باربندهایی بزرگ (کاوادی) با سیخ به بدن خود وصل می‌کنند و محراب‌های قابل حمل را با نیزه‌هایی که پوست شان را سوراخ کرده با خود می‌کشند.

شهربازی لگولند کوالالامپور مالزی

اکثر مردم فکر می کنند سفر کردن با کودکان یکی از سخت ترین کارهای دنیاست اما ما امروز می خواهیم این تصور را به طور کلی به هم بزنیم! یکی از بهترین کشورهای خارجی که برای کودکان مناسب است، کشور مالزی است. مالزی جاذبه های رنگارنگ و منحصر بفردی دارد که نه تنها برای خانواده ها جذاب است بلکه به راحتی می تواند کودکتان را سرگرم کند. یکی از این مناطقی که روماکو قصد دارد امروز شما را با آن آشنا کند، شهربازی لگولند کوالالامپور است.

لگولند کوالالامپور

معرفی شهربازی لگولند کوالالامپور

شهربازی منحصر به فرد و مدرن لگولند در واقع شهربازی زنجیره ای بشمار می رود که در کشور مالزی هم ساخته شده و اینکه موقعیت لگولند درست در 330 کیلومتری شهر کوالالامپور پایتخت این کشور قرار گرفته است و مهمتر اینکه تا سنگاپور تنها 10 دقیقه فاصله دارد که در کل به قدری این مکان مهم است که نمونه این شهربازی قبلا در کشورهایی مثل آمریکا ، دانمارک و انگلستان ساخته شده است .

شهربازی لگولند 2

همچنین شعبه اصلی لگولند در حدود نیم قرن پیش برای اولین بار در کشور دانمارک افتتاح و بازگشایی شده است و مهم اینجاست که با بقیه شهربازی های دنیا یک تفاوت اساسی و مهمی دارد و آن این است که در این شهربازی شما با اسباب بازی های فکری روبرو می شوید و شاید همین موضوع باعث شده است که یکی از بزرگترین دلایل جذابیت لگولند برای بچه ها شود و ضمنا این شهربازی جزو اولین شهربازی لگولند در آسیا نیز بشمار می رود .

شهربازی لگولند 1

این مجموعه بزرگ به عنوان مرکز مهم تفریحی مالزی که عموم مردم مالزی و به خصوص گردشگران در تور مالزی بسیار به آن علاقمند هستند ” شهربازی لگو لند کوالالامپور ” می باشد و اینکه لگولند مالزی اولین شهربازی بین المللی مالزی هم نامبرده می شود که در نوساجایا ( Nusajaya ) ایالت جوهور در 15 سپتامبر سال 2012 با وسعت 75 هکتار و با بیش از 40 نوع وسیله تفریحی فوق العاده هیجان انگیز برای گردشگرانی که با تور مالزی سفر کرده بودند افتتاح شد و اینکه لگولند مالزی عنوان اولین شهربازی لگولند آسیا و ششمین در جهان از زمان تأسیس آن را یدک می کشد و مهم است بدانید که افتتاح رسمی این مجموعه بین المللی در مالزی توسط سلطان ابراهیم اسماعیل ، سلطان جوهور انجام شده است .

شهربازی لگولند 3

در لگولند چه کنیم؟

بعد از اینکه وارد لگولند شوید به شما بروشورهایی داده می شود که در آن بطور کامل درباره امکانات این شهربازی توضیح داده شده است. همانطور که از اسم آن معلوم است باید اثری از لگو در این شهربازی باشد! و همین طور هم هست. در شهربازی، فروشگاه های بسیار بزرگ و کاملی وجود دارند که تمام محصولات لگویی را می فروشند. در این شهر بازی، رستوران های بزرگی وجود دارد که توریسم حلال را رعایت می کنند (یعنی فقط غذای حلال سرو می کنند) و این یکی دیگر از نکات مثبت این پارک برای بچه هاست.

لگولند کوالالامپور مالزی

یکی از بهترین بخش های این شهربازی، پارک آبی آن است که سومین پارک آبی بزرگ موضوعی در دنیا هم هست و جز جاهایی است در گردشگری در این شهربازی نباید از دست داد. علاوه بر این در قسمتی از محوطه هتلی هم ساخته شده که معماری بسیار جالبی دارد و نمای آن از اسباب بازی لگو الهام گرفته است و برای گردشگرانی که تمایل به اقامت در این پارک داشته باشند جای فوق العاده ای است.

باغ گیاه شناسی پردانا کوالالامپور مالزی

باغ های گیاه شناسی در همه جای دنیا هست و علاوه بر اینکه جنبه تحقیقاتی دارند برای بازدید گردشگران نیز ازاد هستند، یکی از پارک های کوالالامپور باغ گیاهشناسی پردانا (Perdana Botanical Garden) است که هم برای عکاسی و هم برای ورزش و تفریح اماده سازی شده است و یک استراحت عصرگاهی یا ورزش صبحگاهی در آن لذتبخش خواهد بود.

باغ گیاه شناسی پردانا 2

معرفی باغ گیاه شناسی پردانا 

باغ گیاه شناسی پردانا به واسطه دریاچه ای که در آن قرار دارد به باغ دریاچه معروف است و همان طور که گفته شد این باغ ، قدیمی ترین و مشهورترین باغ کوالالامپور محسوب می شود ، این باغ در سال 1888 میلادی در کوالالامپور ساخته شد و وسعت آن بیش از 90 هکتار است و هدف از ساخت این باغ ، استراحت در فضایی آرام و خالی از هیاهوی شهر بود و در با گذر زمان قسمت هایی به آن اضافه شد و در سال 2011 آن را به عنوان باغ گیاه شناسی به عموم معرفی کردند.

درباره باغ گیاه شناسی پردانا

در این باغ بسیار زیبا بیش از 20 قسمت مختلف وجود دارد که مطمئنا در تور کوالالامپور باید یک روز کامل را به آن اختصاص دهید ، از بخش های مختلف این باغ می توان به باغ ارکیده ، باغ سانکن ، مجموعه سرخس ، باغ سیکاس ، باغ گیاهان علفی ، آبشار و حوض ماهی  و بسیاری قسمت های دیگر اشاره کرد ، علاوه بر مجموعه های گیاهی باغ ، قسمت های دیگری از جمله بوستان گوزن ، سالن برگزاری مراسم ها و سالن آمفی تئاتر نیز وجود دارند ، در این باغ امکانات تفریحی زیادی از قبیل قایق سواری و دوچرخه سواری وجود دارد که می تواند بسیار شما را سرگرم کند و لحظات خوشی را برایتان فراهم کند .

باغ گیاه شناسی پردانا 3

در باغ پردانا اتوبوس هایی مخصوص گردشگران و بازدید کنندگان وجود دارد که به وسیله آن ها می توانند به گوشه و کنار باغ رفته و به گشت و گذار بپردازند ، امکاناتی مانند کافه ، نمازخانه ، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز در این باغ گیاه شناسی وجود دارد ، محل قرارگیری باغ پردانا در قسمتی از پارک بسیار بزرگ عبدالحسین رزاق که دومین نخست وزیر مالزی بوده ، می باشد.

باغ گیاه شناسی پردانا 4

قسمت های مختلف باغ گیاه شناسی پردانا

مروزه اگر به سراغ باغ گیاه شناسی پردانا بروید، در مجموع بیش از 20 بخش و مجموعه گیاهی مختلف خواهید دید که روح شما را نوازش می کنند. برخی از جذاب ترین بخش های باغ پردانا عبارت اند از:

  • باغ ارکیده | Orchid Garden
  • باغ سانکن | Sunken Garden
  • مجموعه سرخس | Fernarium
  • باغ سیکاس | Cycad Island
  • باغ گیاهان علفی | Herb Garden
  • آبشار و حوض ماهی | Waterfall and Fish pond
  • و …

البته در کنار مجموعه های گیاهی متنوع، بخش های مختلف دیگری در پردانا وجود دارد که از آن جمله می توان به بوستان گوزن، سالن برگزاری مراسم و سالن آمفی تئاتر اشاره کرد. از دیگر جذابیت های پردانا می توان از امکان قایق سواری و دوچرخه سواری در این باغ وسیع و دوست داشتنی نام برد.

همچنین خوب است بدانید پردانا از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است و شرایطی را فراهم کرده تا ساکنان و گردشگران کوالالامپور بتوانند ساعاتی را به خوشی در آن سپری کنند. به طور مثال وسعت بسیار پردانا دلیلی شده تا اتوبوس هایی را برای گردش بازدیدکنندگان در باغ در نظر بگیرند. کافه، آلاچیق، محلی برای عکاسی، نمازخانه، سرویس های بهداشتی و پارکینگ نیز از دیگر خدمات این باغ گیاه شناسی محبوب هستند.

باغ گیاه شناسی پردانا 5

امکانات باغ گیاه شناسی پردانا

تراموا یکی از بهترین امکانات این باغ است که هر روز و به صورت ثابت فعالیت دارد و باعث راحتی در جا به جایی گردشگران در سرتاسر باغ است ، بلیط تراموا را می توانید از همان مکان تهیه کنید و به یاد داشته باشید که اعتبار این بلیط ها از ساعت 9 تا 18 می باشد ، هزینه بلیط برای بزرگسالان 2 رینگت ، کودکان 1 رینگت است و برای کرایه دوچرخه به ازای هر یک ساعت 3 رینگت مالزی باید بپردازید ، از دیگر امکانات باغ می توان به کافه باغ پردانا در بوستان ختمی ، راهنما ، مرکز اطلاعات گیاهی ، آلاچیق ، زمین بازی کودکان در ورودی باغ ، فروشگاه سوغاتی ، نمازخانه ، سرویس بهداشتی ، پارکینگ اشاره کرد.

قصر سلطان عبدالصمد کوالالامپور مالزی

کوالالامپور شهری مملو از تضادهای هیجان انگیز و یکی از پر جنب و جوش ترین شهرها در قاره آسیا می باشد که قدت آن به دهه 1850 میرسد ، این شهر تاریخی به دلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان همواره یکی از مقاصد جذب توریست در قاره آسیا و کشور مالزی بوده است. یکی از این جاذبه های گردشگری قصر سلطان عبدالصمد ،واقع در کوالالامپور مالزی است . در ادامه به معرفی بیشتر این بنا به عنوان یکی دیگر از مراکز تفریحی مالزی خواهیم پرداخت.

 قصر سلطان عبدالصمد مالزی

تاریخچه قصر سلطان عبدالصمد

در روبروی میدان استقلال کوالالامپور ساختمان های با شکوه سلطان عبدالصمد قرار گرفته شده است که با سبک معماری اندلسی ، بهترین اثر معماری در نوع خود است ، این بنا که بین سال های 1894 الی 1897 ساخته شده است و نکته جالب اینجاست که ساختمان دیوان عالی کشور مالزی نیز بوده و سابقا به عنوان مرکز اداری دولت استعماری مورد استفاده قرار میگرفته است . این ساختمان که به عمارت سلطان عبدالصمد نیز نامبرده می شود ، نخستین بنا به سبک معماری اندلسی در مالزی بود که به وسیله دو تن از معماران انگلیسی معروف وزارت امور عامه احداث گردید .

 قصر سلطان عبدالصمد

همانطور که از قدیم دهان به دهان پیچیده شده تا به امروز اینکه به گمان این دو معمار که مدتی را در هندوستان زندگی می کردند که این موضوع در ساخت این عمارت تاثیر بسزایی داشته است فکرش این بوده است که نوعی سبک معماری با مضامینی از معماری اندلسی ، هندی و عربی می توانست مناسب ترین سبک معماری در یک کشور اکثرا مسلمان نشین باشد ، غافل از اینکه مالایی ها در آن زمان سبک معماری بسیار پیشرفته خودشان را داشتند و این به وضوح در آثارشان دیده می شود .

قصر سلطان عبدالصمد 3

طراحی قصر سلطان عبدالصمد

قصر سلطان عبدالصمد کوالالامپور مالزی هم اکنون مکان استقرار وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ مالزی می باشد و در کنار ایستگاه راه آهن قدیمی کی ال واقع شده است. اگرچه این ساختمان دیگر برای اهداف اداری مورد استفاده قرار نمی گیرد اما اکنون یکی از جاذبه های گردشگری مهم و نمادهای تاریخی کوالالامپور محسوب می شود. عمارت سلطان عبدالصمد کوالالامپور مالزی کاملا آجری می باشد و ویژگی های معماری گوتیک(متداول در کلیساهای قرون 12 تا 16)، وسترن(کلیسای کاتولیک) و تاثیری از سبک موریش(مرتبط با مسلمانان شمال آفریقا) در آن به چشم می خورد.

این عمارت دارای ایوانی مجلل و باشکوه، طاق های قوسی شکل، ستون های منحنی با گنبدهای درخشان مسی می باشد و یک برج ساعتی 41.2 متری در آن قرار دارد. عمارت سلطان عبدالصمد غالباً به عنوان پس زمینه برای نمایش روز رژه سالیانه استقلال مالزی دیده می شود (که در گذشته در میدان داتاران مردکا صورت می گرفت).

قصر سلطان عبدالصمد 4

در موارد خاص، این ساختمان با پرچم ها و چراغ های رنگارنگ تزئین می شود ساختمان سلطان عبدالصمد رو به روی داتاران مردکا (میدان مردکا) و کلوپ رویال سلانگور، در امتداد جالان تونکو عبدالرحمان واقع شده است. مکان تاریخی داتاران مردکا، جایی که در سال 1957 و برای اولین بار پرچم انگلستان پائین آمد و پرچم مالایا بر افراشته شد روبروی ساختمان سلطان عبدالصمد است که با این رویداد استقلال مالزی به طور رسمی اعلام شد.

مهمترین ساختمان های میدان مردکا، ساختمان سلطان عبدالصمد، باشگاه سلطنتی سلانگور و موزه ی تاریخ ملی است. امروزه میدان مردکا مکان محبوبی برای رویدادهای مختلف مانند کنسرت در فضای باز ، کارناوال ،نقطه ی شروع و پایان برای مسابقات ماراتن بشمار می رود. بدون هیچ گونه تردید، زیبا ترین ساختمان در میدان مردکا، ساختمان سلطان عبدالصمد است.

خیابان کاستوری واک کوالالامپور مالزی

در کنار بازار مرکزی خیابان کاستوری واک کوالالامپور (Kasturi Walk) قرار دارد، که انبوه گردشگران برای خرید انواع کیف دستی، ساعت، تی شرت، دمپایی انگشتی با مارک های تقلبی به آن وارد می شوند و همزمان مزه ی برخی از میوه جات و خوراک های سرپایی عرضه شده را هم امتحان می کنند-فرق این جا با خیابان پتالینگ این است که ازدحام های پرتکاپو و کوچه راه های (غالباً) کثیف را ندارد.

خیابان کاستوری واک کوالالامپور

آشنایی با خیابان کاستوری واک کوالالامپور

خیابان کاستوری واک بازار دست فروشی سرپوشیده در فضای باز است که هم راستا با جالان کاستوری و بازار مرکزی قرار دارد. این جا مکان خوراک های سرپایی و فروشندگانی است که انواع کیف، ساعت، تی شرت، دمپایی لاانگشتی و مانند این ها، می فروشند و همچنین غرفه های میوه فروشی هم فراوان است. کاستوری واک شبیه خیابان پتالینگ است اما به شلوغی آن نیست.

درست در بالای ورودی اصلی این پیاده راه کاشی کاری شده، واو بولن (نوعی بادبادک مالایی) پیوتری (مفرغی) را مشاهده می کنید که شبیه پروانه است. طیف فروشندگان در کاستوری واک به گستردگی خیابان پتالینگ نیست، اما قیمت کالاها مناسب است، ضمن این که فضای آسوده ی آن گردش در آن را با ارزش می کند. این بازار در اوایل سال 2011 تأسیس شده است و با توجه به عمر کمی که دارد، همه جای آن واقعاً جدید و کیوسک ها و غرفه های آن تمیز است.

خیابان کاستوری واک 1

غرفه های اغذیه فروشی همه چیز می فروشند، از کوئی (Kuih) مالایی و دیم سام (Dim Sum) چینی تا روجاک (Rojak) هندی و سایر اسنک های محلی. در طی مناسبت های خاص در کاستوری واک اجراهای فرهنگی برگزار می شود که گردشگران بسیار از آن استقبال می کنند. گاهی می توانید در کاستوری واک خریدهایی بکنید که قیمت آن از بازار مرکزی هم پایین تر است.

خیابان کاستوری واک 2

چگونه به خیابان کاستوری واک کوالالامپور برویم؟

برای رسیدن به خیابان کاستوری واک حدود پنج دقیقه از ایستگاه LRT پاسار سنی پیاده راه است که نشان آن مجسمه ای مفرغی می باشد که از بادبادک پروانه ای محلی مالایا به نام واو بولن ساخته شده است. تعداد بسیاری از فروشندگان در این مکان به وسعت خیابان پتالینگ یا بازار مرکزی نمی باشد، اما نرخ های اجناس مورد قبول است و می توانید با نرخهای ارزان تر نیز خرید کنید همچنین این خیابان محل اجراهای فرهنگی زنده ای است که در پیوند با جشن ها برگزار می شود ، از همین جهت این خیابان را به یک مکان دیدنی و به یکی از مراکز تفریحی مالزی تبدیل کرده است.

جزیره سیپادان کوالالامپور مالزی

مالزی سرزمینی ساحلی است که جزایر کوچک و بزرگ زیادی را در خود جای داده است. در مالزی بیش از صد جزیره زیبا وجود دارد که می توان به اکثر آنها سفر کرد و همه آنها جذابیت هایی خیره کننده مربوط به خود را دارند، هر چند به لحاظه جاذبه های گردشگری میان آنها تفاوت های زیادی وجود دارد. اما یکی از زیباترین این جزایر ، جزیره سیپادان میباشد که  یکی از بهترین و  زیباترین نقاط جهان برای غواصی است.

جزیره سیپادان کوالالامپور مالزی

آشنایی با جزیره سیپادان

سیپادان یکی از زیباترین نقاط جهان برای غواصی است. این مکان تنها جزیره اقیانوسی در مالزی است که از نوع مرجانی بوده و یک پناهگاه مهم برای بسیاری از حیوانات دریایی محسوب می شود، علاوه بر این تنها در چند نقطه از جهان است که می شود چنین تعدادی از لاک پشت های دریایی را مشاهده کرد.برای سفر به سیپادان راه دشواری را در پیش نخواهید داشت. اما اقامت در این جزیره امکان پذیر نیست و شما تنها می توانید در جزایر اطراف مابول و کاپالای اقامت داشته باشید. این روزها در سیپادان غواصی خیلی سخت امکان پذیر است و ممکن است در طی یک روز نوبت به شما نرسد. چراکه تنها تعداد انگشت شماری از مردم در روز امکان غواصی دارند.

جزیره سیپادان 4

مقررات تنها اجازه 120 غواصی در روز را  می دهد.به خاطر داشته باشید که اقامت در مابول یا کاپالای  نیز خیلی ارزان نیست. مسافران برای اقامت در مابول یا کاپالای باید بودجه‌ی زیادی را کنار بگذارند. البته امکانات خوبی نیاز در مکان های اقامتی تعبیه شده.از انتخاب های دیگر، روستای سمپرونا Semporna است. این دهکده به عنوان دروازه روستای سیپادان شناخته می شود و غواصی نیزدر آن شبیه به مابول، کاپالای  و متاکینگ کاملا آزاد  است. رستوران های ماهیگیری در سمپرونا ارائه دهنده مواد غذایی بزرگی هستند، هر چند خود روستا اندکی کسل کننده است.

جزیره سیپادان کوالالامپور مالزی

غواصی در سیپادان مالزی

هنگام غواصی شما با تعداد غیر قابل باوری از ماهی ها و موجودات دریایی که  در زیر آب زندگی می کنند روبه رو خواهید شد. در این میان گونه های مختلف سنی از trevallies بزرگ چشم، بسیاری از لاک پشت ها ، بسیاری از گونه های کوسه ها از جمله گونه  کوسه کودن ، گاهی اوقات نهنگ کوسه ها و هزاران گونه دیگر ماهی وجود دارند. شاید بتوان گفت ماهی های دریایی بزرگ شناسنامه جزیره سیپادان هستند.غواصی در جزیره سیپادان روزانه از ساعت 6:00 الی 16:00 امکان پذیر است.  غواصی در شب نیز مجاز نیست.

جزیره سیپادان 2

بهترین زمانِ بازدید از جزیره سیپادان مالزی

غواصی در جزیره سیپادان در طول سال امکان پذیر است اما به عنوان مثال در طول فصول مختلف میزان آن متفاوت است. در طول ماه های ژانویه تا مارس گاهی اوقات شرایط  آب و هوایی نامناسب شده و دید غواصان را تا حدی مختل می کند، بین آوریل و ژوئن شما تا 50 متر دید خواهید داشت و قطعا از آن لذت خواهید برد. اما بین ماه مه و اوت لاک پشت ها اغلب در سواحل سیپادان تخم گذاری می کنند که طبیعتا مشکلاتی را برای غواصی ایجاد می کند.

جزیره سیپادان 1

چگونه به سیپادان مالزی سفر کنیم؟

بهترین راه برای سفر به  سیپادان از کوالالامپور است که توسط پرواز مستقیم به مقصد Tawau انجام می شود، از این شهر با یک رانندگی  یک ساعته با تاکسی یا مینی ون به شهر کوچک سمپورنا خواهید رسید، که در آن جا شما می توانید به سمت  اسکله رفته و با قایق به جزایر اطراف سیپادان سفر کنید. از اسکله با قایق تندرو 1 ساعت تا  جزیره سیپادان فاصله وجود دارد.اگر شما یکی از استراحتگاه های لوکس اطراف سیپادان را رزرو کنید به لطف ارائه خدمات حمل و نقل از Tawau که معمولا در یک پکیج به شما ارائه می شود راحت تر به این جزیره می رسید، همچنین پرواز مستقیم از کوتا کینابالو به مقصد Tawau نیز وجود دارد.

معبد چین سویی کیو کوالالامپور مالزی

چین سویی کیو نام معبدی است واقع در کوالالامپور در کشور مالزی که در زیباترین منظره ی منطقه گنتینگ قرار دارد و از مشهورترین مراکز تفریحی مالزی میباشد.، روی یک سراشیبی تند سنگی قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری و هم از جاذبه های مذهبی در این کشور می باشد. درون معبد چین سویی کِیو مجسمه ای از شخصی به نام کینگ شوئی که یک راهب بودایی بوده است موجود است.  کینگ شوئی مدت زمانی به عنوان یک الهه در استان فوجیان واقع در کشور چین بود،که به دلیل توانایی های ماورای طبیعی که برخوردار بود برای دور کردن ارواح خبیث و یا احضار باران شناخته شد.

معبد چین سویی کیو کوالالامپور

تاریخچه معبد چین سویی کیو کوالالامپور

معبد چین سویی کِیو مالزی ، توسط شخصی به نام  لیم تو تانگ که بنیانگذار منطقه گنتینگ بود ساخته شده است. لیم تو تانگ در سال 1975 میلادی درست پس از یک سال از تمام شدن گنتینگ، که در آن دوران فقط یک هتل با کازینوی کوچک بود ساخت معبد چین سویی کِیو را شروع کرد و محل ساخت این معبد را به دلیل اینکه دهکده ای بود که محل تولدش بود و از لحاظ چشم انداز بسیار زیبا بود، فوجیان انتخاب کرد که سرانجام بعد از 18 سال کار شبانه روزی در روز 24 مارس 1944 افتتاح شد. مبلغی که  امروزه برای ساخت معبد چین سویی کِیو تخمین زده اند دوازده میلیون رینگیت حساب شده است.

معبد چین سویی کیو 2

معبد چین سویی کیو در یک زمین جنگل سنگی  حدود 28 جریب قرار دارد و 1400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و تا قله کوه بین 5 تا 10 دقیقه با ماشین فاصله دارد. این زیبایی ها این معبد را به یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل کرده است.

معبد چین سویی کیو 1

معماری معبد چین سویی کیو کوالالامپور

معبد چین سویی کیو دارای ستون های بلند قرمز رنگی می باشد که نگهدارنده سقف زینتی آن است. بر روی دیوارهای خارجی این معبد نوشته های بسیاری موجود می باشد که به شرح زندگی و کارهای ماورای طبیعی و خیرخواهانه اصلی راهب کینگ شوئی پرداخته است. همچنین مجسمه وی که در قسمت شمال سالن اصلی معبد، رو به جنوب قرار دارد، مطابق با اصول فنگ شوئی قرار گرفته است. در پشت مجسمه یک سنگ طبیعی در یک رودخانه روان مصنوعی قرار دارد.

معبد چین سویی کیو 4

این سنگ حکم محافظ مجسمه را بازی می کند، در حالیکه خودِ رودخانه تامین کننده آب معدنی پاکیزه در طول سال است. نام این آب، آب معدنی اژدها می باشد و در معبد دهکده پِنگلای به آن، آب شفابخش گفته می شود. تولد راهب کینگ شوئی در ششمین روز از سال نوی چینی است و به مدت ده روز از ابتدای سال نو جشن گرفته می شود. امروز این معبد فقط محل عبادت چین سویی نیست بلکه محلی برای عبادت آیین بودایی، تائویسم، شمنیسم، کنفسیوس گرایی و دیگر اعتقادات مردم چینی می باشد.

مسجد جامیک کوالالامپور مالزی

این مسجد در سال ۱۹۰۷ ساخته شد و آن را قدیمی ترین مکان عبادی اسلامی در کوالالامپور می دانند. بنای مسجد جامیک کوالالامپور ترکیبی از سبک معماری موریایی ها، سبک معماری اسلامی و سبک مغول است و امکان گرفتن عکس های شگفت انگیزی را برای مسافران فراهم می کند. همچنین از رودخانه کلنگ (the Klang River) و بسیاری از جاذبه های شهر قابل تماشاست.

مسجد جامیک کوالالامپور

در اطراف سالن نمازخانه اصلی آن سه گنبد خانه قرار گرفته که بلندترین این گنبدها ۲۰ متر ارتفاع دارد. همچنین این مسجد دو مناره و گلدسته آجری با ارتفاع بیش از ۲۵ متر ارتفاع دارند قرار دارد. همچنین یک مرکز تجارب اسلامی در خارج از مسجد وجود دارد که تعدادی از نمایشگاه های آموزنده را به زبان انگلیسی برای عموم به نمایش می
گذارد.

مسجد جامیک کوالالامپور

معماری مسجد جامیک کوالالامپور

معمار این بنا “آرتور بنیسون هابوک” از معماران بنام عصر خود بوده که طراحی این مسجد رو با الهام از معماری مغول در هند به اجرا در آورد . در دو گوشه مسجد دو مناره با
رنگهای قرمز و سفید رنگ آمیزی شده که با ارتفاع ۲۶.۸ متر و به حالت چتر به چشم می خوره، زیبایی این مناره ها منظره ای متمایز از مساجد دیگه شهر بوجود آورده. با اقتباس از این طرح در گوشه ها و ورودی مسجد هم تعداد زیادی چترهای کوچک تعبیه شده که این هم الهام گرفته از سمبل های معمول بکار گرفته شده در معماری اسلامی مغول در شمال کشور هند به شمار میاد .

مسجد جامیک 2

مسجد جامع کوالالامپور از کهن ترین مساجد مالزی و قدیمی‌ترین مسجد کوالالامپور است. این مسجد در محل به هم پیوستن دو رود کلانگ و گومباک در محله تون پرئا واقع شده است. به دستور سلطان سلانگور، نخستین نماز جمعه در همان سال در این مسجد برگزار گردید.

محل بنیاد این مسجد، پیشتر قبرستان مردم مالایی بود. پیش از بنیاد شدن مسجد نگارا، این مسجد اصلی ترین مسجد کوالالامپور بود. به تازگی در اطراف این مسجد بازسازی هایی انجام گرفته و با گذاشتن پل و فضای سبز و آب نما به زیبایی آن افزوده شده است. ال آر تی مسجد جامیک نزدیک این مسجد قرار دارد.

مسجد جامیک 3

این مسجد همانند مسجد ملی در میان مساجد کوالالامپور به جامعه مسلمان محلی خدمت می کند، لذا هنگام بازدید از این مسجد، گردشگران غیر مسلمان حتما لباس های مناسب بپوشند. در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و بعد از آن از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ می توانید از این بنا دیدن کنید.

کمرون هایلندز، پاهانگ

کامرون هایلندز (Cameron Highlands) هم مانند گنتینگ هایلندز، در تمام طول سال آب‌وهوایی بهاری دارد و از زیباترین مراکز تفریحی مالزی میباشد. آب‌وهوای خنک آن امکان شکوفایی را به مزارع توت‌فرنگی داده و آنها را به جاذبه‌ی اصلی گردشگری در اینجا بدل کرده است.

کمرون هایلندز، پاهانگ
مراکز تفریحی مالزی (کاملترین به زبان فارسی) 107

علاوه بر این، مزرعه‌ی چای بوه (BOH Tea Farm) و مزرعه‌ی اسطوخدوس بوه (BOH Lavender Garden) را هم باید دید که می‌توانید به‌طرز باورنکردنی طعم بستنی اسطوخدوس را در آن تجربه کنید! بوم‌گردی، آب‌وهوای عالی و سبزیجات و میوه‌های بسیار تازه در کمرون هایلندز، آن را جزء جاهای دیدنی مالزی می‌کند که برای دورهمی‌های به‌یادماندنی با خانواده و دوستان بسیار ایده‌آل است.

کامرون هایلند2

جایی در میان کوهستان ها، منطقه زیبای کامِرون هایلَند به عنوان جواهری در کشور مالزی قرار گرفته است. این منطقه شامل زمین های کشاورزی پهناور چای و به ویژه گیاهانی است که در معرض انقراض بوده و در عین حال رنگ بندی برجسته و رایحه های خوش بویی را به معرض نمایش می گذارند. بازدید کنندگان می توانند خود را از طریق پیاده روی به این محل برسانند. همچنین هتل های متعددی در این ناحیه وجود دارد که گردشگران را اسکان داده و از آنها پذیرایی خواهند کرد.

کامرون هایلند3
مراکز تفریحی مالزی (کاملترین به زبان فارسی) 108

شما در سفر به مالزی، چه اماکنی را بازدید کردید که فکر میکند جایش در این مقاله خالی است؟ این مطلب مرتبا به روز میشود و میتواند پذیرای پیشنهادات شما خوانندگان سایت روماکو باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است