راهنمای خرید گلدان

ممکن است زیبایی یک ظرف قدیمی شما را برای کاشتن گل و گیاه در داخل آن وسوسه کند اما اگر می‌خواهید این وسوسه هیجان‌انگیز نتیجه موفقی هم در‌پی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم آشنایی با گلدان های زیر و درنظر گرفتن گلدان مناسب برای هر گیاه را در تصمیمات خود لحاظ کنید و ضمن استفاده از آنها در آپارتمان، بالکن، پشت‌بام یا حیاط خانه خود، از داشتن فضایی سبز و زیبا لذت ببرید.

گلدان مناسب برای فضای ورودی و راهرو

ورودی و راهرو ها را فراموش نکنید! ورودی ها بهترین و مهم ترین جا برای قرار دادن گلدان های شما هستند، گلدان شما می تواند روی جا کفشی یا کنسول شما قرار بگیرد یک گلدان متوسط با گل های پر و چند رنگ زیبایی خاصی به فضای ورودی شما می بخشد.

راهنمای خرید گلدان

گلدان مناسب برای فضای نشیمن

حضور گلدان روی میز های جلو مبلی شما ارتباط زیادی با ابعاد و اندازه ی میز شما دارد، اگر میز جلو مبلی شما کوچک است پس خرید گلدان را برای آن را فراموش کنید! شما گلدان می خرید تا از زیبایی آن استفاده کنید، نه آنکه به دلیل کوچک بودن فضا مدام جای آن را تعویض کنید!  یک گلدان متناسب برای میز جلو مبلی خود تهیه کنید، یک گلدان با ارتفاع متوسط و گل های بلند یا کوتاه با توجه به سلیقه و علاقه ی خود تهیه کنید. برای کنج فضای نشیمن شما گلدان های بلند با گل های بلند بسیار مناسب است، این گلدان ها به خوبی می توانند فضای خالی نشیمن شما را پر کند.

گلدان مناسب برای فضای آشپزخانه

این که عطر گل ها در موقع کار روزانه خستگی را از شما بگیرد، و حتی برای لحظه ای شما را از مشغله ی این دنیا بیرون ببرد یعنی زندگی در خانه ی شما جریان دارد! گلدان آشپزخانه را بزرگ در نظر بگیرید و برایش کنجی را محیا کنید، یک گلدان شیشه ای بزرگ با گل های بلند به خوبی فضای آشپزخانه ی شما را دگرگون می کند، با کمی خلاقیت این گلدان ها را منحصرا برای فضای آشپزخانه ی خود تزئین کنید، چند لیمو یا سیب سبز را در آب گلدان خود قرار دهید و فضای آشپزخانه ی خود را مملو از عطر طبیعت کنید.

خرید گلدان

گلدان مناسب برای فضای غذاخوری

تصور یک میز شام گل آرایی شده در کنار کسانی که دوستشان دارید، آنقدر لذت بخش است که بدخلق ترین آدم ها را هم سر کیف می آورد، یک نکته ی اساسی را که نباید فراموش کنید، بحث و گفتمان هایی است که همیشه بر سر سفره های ایرانی رواج داشته است، پس ارتباط چشمی افراد در این مورد بسیار اهمیت دارد. از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید و برای میزهای غذاخوری گلدان و گل های بلند اصلا توصیه نمی شود، گلدان های کوچک و با فاصله از هم به همراه گل های پر کوتاه یا تک شاخه برای میز غذا ی شما بسیار مناسب اند چرا که ارتباط دیداری را از شما نمی گیرند، نکته ی مهم دیگر این موضوع است که میز شام بخصوص غذاهای ایرانی به اندازه ی کافی شلوغ است پس گلدان های بزرگ و پر زیبایی بخش این فضا نخواهند بود.

گلدان مناسب برای فضای اتاق خواب

گلدان را رو به روی تخت خواب خود قرار دهید تا صبح ها چشمتان را به روی زیبای ها بگشایید، اگر فضای اتاق شما نسبتا خلوت است پس از یک گلدان بزرگ با گل های پر استفاده کنید، در غیر این صورت گل های ساده و تک شاخه و کوتاه تر با گلدان کوچک برای فضای اتاق خواب شما مناسب تر است، اگر به عطر گل ها آلرژی خاصی ندارید برای فضای اتاق خواب خود از گل های عطری استفاده کنید و فضای رمانتیک تری را برای خود بسازید.

راهنمای گلدان

گلدان‌های سفالی:

گلدان‌های سفالی با رنگ‌های گرم مخصوص به خود، تقریبا برای کاشت هر گیاهی مناسب هستند و به آسانی نیز تهیه می‌شوند.

مزایا:
این گلدان‌ها تقریبا ارزان بوده، دارای طرح‌ها و شکل‌های بسیار مختلف است و به دلیل سنگینی و مقاومت در برابر باد، مناسب فضای بیرون هستند.

نکته:
این گلدان‌ها به دلیل داشتن منافذ بسیار، زود‌تر از گلدان‌های دیگر آب را از دست می‌دهند؛ بنابراین گیاه داخل آن‌ها به آبیاری بیشتری نیاز دارد. گاهی به دلیل املاح زیاد آب و تعریق زیاد در محل‌های خیلی گرم، نمک در دیواره داخلی گلدان رسوب می‌کند که شوری خاک را در پی دارد. نکته دیگر اینکه نوع ظریف آن‌ها تحمل سرمای شدید زمستان را ندارد.

گلدان‌های پلاستیکی:

امروزه با پیشرفت فناوری، گلدان‌های پلاستیکی در رنگ‌ها، اندازه‌ها و شکل‌های مختلف با قیمتی ارزان‌تر از دیگر گلدان‌ها در دسترس است.

مزایا:
این گلدان‌ها حداقل قیمت را داشته، بادوام و سبک وزن است. همچنین تنوع شکل در آن‌ها زیاد است.

گلدان‌های چوبی:

ظاهری کاملا طبیعی دارند. چوب رنگ شده ظاهر گرمی دارد. با این حال به راحتی می‌توانید گلدان‌های رنگ نشده چوبی را به رنگ دلخواه درآورید. بیشتر این گلدان‌ها، از چوب سدر، چوب جنگلی مقاوم یا چوب فشرده است تا آسیب پذیری آن‌ها در برابر رطوبت به حداقل برسد.

راهنمای خرید گلدان تزئینی

گلدان‌های فلزی:

گلدان‌های فلزی به تازگی رواج پیدا کرده است. جنس این گلدان‌ها از مس، روی، گالوانیزه یا چُدن است.

مزایا:
استفاده مجدد و در واقع بازیافت، بهترین راه صرفه جویی در هزینه هاست. گلدان‌های فلزی کمتر خراب می‌شوند و این امکان را برای ما فراهم می‌سازند که مطمئن باشیم در طولانی مدت و سال‌های سال می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

نکته:
گلدان‌های فلزی به شدت گرما را به خود جذب می‌کنند و باعث می‌شوند ریشه گیاه در برابر نور مستقیم خورشید بسیار گرم شود و صدمه ببیند. مگر اینکه با تنظیم دمای اطراف و دوره‌های آبیاری منظم با دمای آب کنترل شده، از حرارت و گرمای بیش از حد داخلی خاک آن مراقبت کنیم. همچنین بعضی از کود‌ها ممکن است فلز را از بین ببرند یا حتی ترکیب بعضی کود‌ها با ترکیبات داخلی فلزی تأثیر کمتری بگذارند.

گلدان تزئینی

گلدان‌های پلی استرن:

گلدان‌های پلی استرن یا پلاستیکی با روکش براق، سبک و مقاوم هستند و نوع جدید آن در مدل و اندازه‌های مختلف موجود است.

مزایا:
این گلدان‌ها نسبت به گلدان‌های پلاستیکی قدیمی بسیار مقاوم است. می‌توان آن‌ها را در طول سال بیرون از خانه در فضای باز گذاشت. همچنین بسیار سبک‌تر از چوب، سنگ یا سفال هستند.

نکته:
نوع با کیفیت آن گران است و همچنین به دلیل سبک بودن در جاهایی که وزش باد شدید است، سرنگون می‌شوند.

گلدان سفالی

گلدان‌های سرامیکی براق:

گلدان‌های سرامیکی براق، گران‌تر از سفال هستند و تنوع رنگ و طرح بی‌شماری برای انتخاب دارند.

مزایا:
این گلدان‌ها بسیار زیبا و برای قرار گرفتن روی تراس، پاسیو یا جاهایی که دید زیادی دارد، بسیار جالب خواهند بود. به دلیل نداشتن منفذ، برخلاف گلدان‌های سفالی به سرعت رطوبت را از دست نمی‌دهند.

نکته:
گلدان‌های سرامیکی مانند سفال راحت می‌شکنند و به‌‌ همان سنگینی هستند. درصورتی که داخل آن‌ها براق نباشد، در جاهای سردسیر باید در سایه و در داخل خانه استفاده شوند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است